21 Ağustos 2016 Pazar

Dönüş

Bir süredir rüyamda sürekli Barcelona'yı görüyorum. Her seferinde "Oh be!" diyorum, "Oh be, iyi ki geri dönmüşüm İspanya'ya..."  Kendimi ezbere bildiğim sokaklarda görüyorum, o bildik gürültüsünü duyuyorum Barcelona'nın. Bazı dükkanlar açılmış, bazıları kapanmış; yeni cafelerle dolmuş caddeler, "Artık öğrenci değilim istediğim yerde oturabilirim" diyorum hep, hep gülüyorum ama ne gülmek... Son zamanlardaki "Bu ülkede yaşanmaz" serzenişlerimizin bir yansıması galiba bu da.


Sanki buralardan kaçmak çözüm olacakmış gibi.


Ben, uzun zamandır yazı yazamadığımı fark ettim. Bu yazamamak zamansızlıktan değil, en azından ana sebep zamansızlık değil. Kaç vakit oldu, elime kağıdı kalemi alıp da boşluğu izlediğim.

Bu acaba insan evriminin tamamlandığı nokta mı? Artık kelimelerinin tükendiği nokta mıdır yetişkinliğe geçiş? Daha önce yaşamadığım için bilmiyorum. Öyle durdum kendimi dinliyorum. Sürekli hedefler koyuşumu ve hiçbir şekilde tatmin olamayışımı şaşkınlıkla izliyorum. Her anımı hissedebilmeyi özlüyorum. Modern hayat insana hayatla bütünleşmeyi unutturuyor sanki.

Önündeki yılların nasıl geçeceğini tahmin edebiliyor olmak bunaltıcı, her ne kadar "hayatın ne getireceği belli olmaz" desek de, ana çizgileri tam da şu sıralar çiziyoruz galiba. Çizgilerimizi oluşturduğumuz ülke ki, aniden bir gecede evinin üstünde F16'ların uçabildiği bir yer haritada; tam da bataklık addedilen Ortadoğu'nun bir örneği, herhangi bir kara parçasından ibaret değil artık gözümde.


Belki de geleceğin tamamen hayallerden ibaret olduğu zamanlar daha güzeldi. Hayallerin sınırı yok ama gerçeklerin var, hem de kaskatı, tam önümüzde duruyor o koca duvarlar. Ben sınırların  nerede olduğunu görmek istememiştim.

8 yorum:

Tuğçe dedi ki...

Bence yeterince istersen hayallerin gerçek olabilir :*

Gülşah dedi ki...

Yetişkinlikten değil, tükenişten.

francesca mckennitt dedi ki...

Tuğçe; o hayaller nereye gitti bir bilsem :)

francesca mckennitt dedi ki...

Gülşah; umarım haklı çıkmazsın diyebiliyorum sadece :)

Adsız dedi ki...

Yazı yazmayı bıraktın yine

francesca mckennitt dedi ki...

Adsız; Bu aralar yoğunum, kişisel blgisayarımı açamıyorum bile. Yoksa aklımda hep yazmak.

Canay Video HD dedi ki...

teşekkürler paylaşım için, elinize sağlık

francesca mckennitt dedi ki...

Ben teşekkür ederim :)