25 Ocak 2016 Pazartesi

2015 Envanterim

Yıllar yılı şu blogda oturmuş olan bir şey varsa, yıl sonu kendimle hesaplaşmalarımdır. Söz uçar yazı kalır dedikleri çok doğru, tam 1 sene önce şu zamanlar kendime ne hedefler koymuşum ne kadarını gerçekleştirmişim bir bakalım mı? Hadi:)

1- Yaklaşık 15 dakika öncesine kadar hedeflerimden biri yüksek lisansa başlamaktı. Sevgili (eski) okulum sağolsun, tam da başvuru yaparken başvurmaya çalıştığım şeyin tezsiz yüksek lisans olduğunu; asıl başvurmam gerekenin sadece güz döneminde öğrenci aldığını gösterdi bana. Marmara'da hiçbir şey değişmemiş olduğunu göre göre, 2015'te Marmara'nın yüksek lisans programlarından birinde(artık o kadar detayı da vermeyeyim) olayım istiyorum. Yüksek lisans başvuru tarihlerini kaçırdığım için başvuramadığımı tabii ki söylemeyeceğim. Yok çünkü öyle bir şey, yoo.

2- "Huylu huyundan vazgeçmez" misali gezme konusunda güzel dileklerim var. Artık çalışan bir insan olmanın verdiği yetkiye dayanarak tüm dini, milli tatiller için program yapıyorum ki global bir firmada olmanın verdiği rahatlıkla diğer din ve milletlerin tatillerini de dahil etmekteyim, 2015'e 4 ülke hedefi koyayım mı? Koydum gitti valla. Koydum gitti, ilk planı 3 ülke üstünden yaptım Schengen sebebi ile 2'ye düştü. Sonrakilerden birini de ocağın ikinci haftasına erteledim, oldu mu sana %50 başarı. Neyse en azından 2016'ya hızlı bir giriş yaptığımı düşünerek, hedefi 4 ülkede sabitliyorum.

3- Kitap okuma hedefimi bir kere daha ortaya koyuyorum. Gelişme var. Güzel gelişme var.

4- Zumba ile başladığım dans sevgimi söndüremiyorum arkadaşlar, 2015'in ikinci çeyreğine Latin danslarından birini(tercihen salsa)koydum bile. Bu hedefin yanına bile yaklaşamadım, ben yine şurada bırakayım, bakalım 2017'de hala başlamamış olacak mıyım?

5- Teknolojiden uzak olduğumu az çok bilirsiniz. Ancak telefonum ve bilgisayarım ciddi sinyaller vermeye başladı, maddi hedefler arasında bir laptop bir telefon var ki en sevmediğim para harcama biçimi olur kendisi. Evet, telefon laptop hard disk vs ne kadar sevmediğim teknolojik  şey varsa bol bol aldım bu yıl. Almak zorunda kaldım desem daha doğru belki de. Tuhaf bir şekilde en başarılı olduğum hedef bu olmuş.

6- Pollyanna hallerime geri döndüm. Umarım bu ruh hali değişmez çünkü dengem bozulunca uzun süre kendime gelemiyorum. Hayatımda daha fazla çalkantı istemiyorum. Nispeten olgunlaşmanın bir artısı olarak, problem çıkarabilecek tipleri hissedip uzak durabildiğimi düşünüyorum şu sıralar. 2015'te de hislerim beni yanıltmasın lütfen ve bu pozitif enerjim bozulmasın. Bir daha böyle dilek dilemem. Vallahi dilemem. 2015 nasıl bir yıldı, buraya anlatmaya çalışsam yazı dizisi çıkar. Pollyanna bir ruh halinde falan gözüm yok, normal bir insan gibi yaşantımı sürdürebileyim yeter. Murphy bu cümleleri okuma!

7- Dans demişken fitness hedeflerim unutulmasın, kilo vermekten ziyade sıkılaşmaya yönelik azmimi koruyabileyim. Bu konuda azmettim lakin baktım ne kilo kaybı var ne sıkılaşma. Doktora gittim dedim bu işte bir tuhaflık var. Testlerdi ıvır kıvırdı derken anlaşıldı ki benim tembellik değil nur topu gibi bir insülin direnci! Üstelik daha geçen hafta değerlerimin gittikçe kötüleştiğini öğrendim. Dolayısıyla sağlıklı yaşama geçtim, alkolü bile bıraktım. 2017'de umarım daha sağlıklı olurum.


2016 'ya geçecek olursak çok çılgın dileklerim yok aslında. 2015 sahiden ağır bir yıldı ancak bana çok şey kattı. "Az insan çok huzur" lafının ne demek olduğunu tam da bu yıl öğrendim. Benim için dönüm noktalarından biri bu yıldı diyebilirim. Dolayısıyla 2016'dan çok fazla bir şey istemiyorum; huzur, sağlık ve bol gezme dışında. Ah be dileklere bak; yaşlanıyoruz azizim.

4 yorum:

CEREN DEREN dedi ki...

Hedefler yarı yarıya olmuş.İlginç gelen teknolojiden kaçamaman :) nasıl zorunlu kılıyor yaşam bazı şeylere di mi ? :)

2016 yılın güzellikleri seninle olsun :)

Hero of Darkroom dedi ki...

2016 hoş bir sene ; en azından olmalı. Hedeflerinde başarılar Mccim. Gerçi gezme olayını kıskanmadım değil :)

francesca mckennitt dedi ki...

Ceren Deren; hic sorma nasıl da mecbur kalıyoruz:) tum guzellikler her zaman hepimizle olsun, sevgiler:)

francesca mckennitt dedi ki...

Hero of Darkroom; ben de oyle umit ediyorum, 2015'le yarısamasa da yine talihsiz seruvenler dizisi tadında yasıyorum, tek olayım da gezme iste napcan :p