19 Ağustos 2015 Çarşamba

John Lennon Wall - Prag

Günler geçmiş, aylar geçmiş ben yine bloguma uğramaz olmuşum ey okuyucu... Ama bir sor neden uğramamışım? Zor geçen bir 2015 kışının ardından, güzel yolculuklar planlamışım; neden kendimi kötü hissettiğimin sebeplerini bulmuş, kök sebeplerden çözümlere koşmuşum. Ferah bir yaz başlangıcı yapmış; dolayısıyla fellik fellik gezmekten bilgisayarın yanından geçememişim: bence gayet haklı sebeplerim var!

Bu yaz için planladıklarımdan biri Prag turu idi, ülke gündemi savaş olunca eskilerden devam etmektense Prag'dan anlamlı bir yer paylaşmak istedim.

John Lennon Duvarı, Lennon'un ölümünden sonra barış ve sevgi için anıtlaştırılmış bir duvar. Hem anlamı itibariyle hem de sokak sanatına duyduğum ilgi sebebiyle görmeden asla gitmeyeceğim bir yerdi. Öncelikle, John Lennon Duvarı'na giden yolda karşılaştığım dizelere bakınız, #siirsokakta her yerde!



Sonra yol boyunca konsepte uygun duvar yazılarıyla karşılaştım:


Sonra da bir kalabalığın ucuna takıldım, dedim ki tamam doğru yoldayım. Ve evet uzaktan gelen "imagine" melodisiyle anladım ki o duvar bu duvar!




İnsanların sıra sıra önünde dizilip fotoğraf çekilmeleri sebebiyle, birer fotoğraf için resmen sıra beklemek zorunda kaldık. O esnada ben de detayları çekerken bir de ne göreyim:


Türkçe yazılar burada da karşıma çıktı anlayacağınız. Neyse ki Prag duvarlarında Türkçe gördüğüm tek yazılar bu barış sözcükleri ile şiirlerdi :)


Arka fonda çalan Lennon şarkılarıyla, rengarenk duvar yazılarının insana yansıyan neşesiyle, bu neşenin şakıttığı mutlu insanların kahkahalarıyla sanki ayrı bir dünyaya gelmiş gibiydik... Bu günlerde her yandan ölüm haberleri alırken her şey çok uzak geliyor şimdi. Duvara bakarken şunu düşündüm, barış şöyle dursun, graffiti dolu bu duvar İstanbul'da böyle turistik bir alanda olsa belediye direk griye boyardı! 

Bir şeyi 40 kere söylersek olurmuş diye kendimizi avutup, imagine'in sözlerini şuraya bırakalım, belki bir işe yarar ne dersiniz? Türkiye'de yaşamaya çalışanlar olarak başka çaremiz kalmadı da...

"Imagine there is no countries
It isn't hard to do
Nothing to kill or die for
And no religion too
Imagine all the people
Living life in peace
You may say I'm a dreamer
But I'm not the only one
I hope someday you'll join us
And the world will live as one..."

8 yorum:

Mia Wallace dedi ki...

ah fran ahh ah en çok gitmek istediğim yerlerden Prag!!!!

ne muhteşem fotolar..

Lulu dedi ki...

Hoşgelmişsin. İmage ın sösleri çok anlamlı hele de bu günlerde. Prag ı ben de görmedim özellikle gece çok büyüleyici olduğu söyleniyor. Gidersem bu duvara da muhskkak uğrarım

francesca mckennitt dedi ki...

Mia; atla git bir gün, önceden planlayınca epey ucuz oluyor, inan bana Didim'e aldığım uçak biletleri daha pahalıya geliyordu :))

francesca mckennitt dedi ki...

Lulu; Hoşbulduk, gece - gündüz her türlü büyüleyici :) Karaköy'ü andırdı bana. Ama tabii oradaki gibi kirlilik - esnaf tabelası yok. Muhakkak uğra:)

CEREN DEREN dedi ki...

İşte şimdi ayıpladım kendimi Prag a git ama bu duvarı görmeden gel...
Lennon a bayılırım..haklısın İmagin in sözleri çok anlamlı bol bol dinlemeli geçtiğimiz bu zorlu günlerde özellikle :)

francesca mckennitt dedi ki...

Ceren deren, vallahi bu olmamıs ben de kınadım! :p

GONCA APAYDIN dedi ki...

bilmediğimiz yerleri öğreniyoruz :)
sizi takibe aldım sevgiler
( http://apaydindunyam.blogspot.com.tr/ )

francesca mckennitt dedi ki...

Merhaba, teşekkürler sevgiler benden de:)