23 Ağustos 2015 Pazar

Flamenco Night @Barcelona

Barcelona'da gezinedurduğum günlerden birinde, akşam dönüş saatime epey var iken bir dans kulübüne gözüm takılmış idi. Canlı performansların içinde flamenkoyu görünce, benim meşhur ampul yandı yine; daldım içeri. Şans yüzüme güldü ki 1 saat sonra bir gösterim vardı, sonuçta "Kaç ay İspanya'da yaşayıp Flamenko izlemedin mi?" dedirtemezdim kendime!


Dans gösterileri böyle yemekli içkili bir ortamda yapılıyor. Orada bir performans varken oturup yemek biraz tuhafıma gitti ama onların da kültürü böyle heralde deyip geçtim. Kültür demişken; Flamenko'nun Endülüs bölgesinde çıktığı tahmin ediliyor ama genel olarak Katalunya'da popüler. Arap & Çingene & Yahudi karışımı bir geçmişe sahip ve bilindiği kadarıyla 700lü yıllara kadar uzanıyor. Oldukça hareketli ama bir yandan da tabiri caizse "yanık" bir müzik.



Bir hızlanıyor bir yavaşlıyor, yavaşlayan sahneler genelde solo olanlar. Bağrış çağrış(mecaz değil), ayak tokuşturmalar, gitar soloları derken 2 saatin nasıl geçtiğini anlamıyorsunuz bile!




Bir gösteri esnasında 6-7 farklı sahne, farklı konsept ve kostümlerle çıktılar ve gerçekten inanılmazdı. "İspanya'da yapılmadan dönülmemesi gerekenler" listenize mutlaka ekleyin.

2 yorum:

CEREN DEREN dedi ki...

Sırada İspanya Endülüs var bakalım bende izlemek istiyorum.İlginç gelen kültürleri var :)

Ps;
Üsküp e gidip Ohrid i göremeden döndüm.Ama Matka kanyonuna bayıldım doğası çok güzeldi :)
Oraları detaylarıyla anlatmıştın o geliverdi aklıma ;)

francesca mckennitt dedi ki...

Aa cok guzel! Ben de Endulus bolgesine gidemedim icimde kaldı... Iyi gezmeler:)