12 Mart 2015 Perşembe

Centro Reina Sofia

Bu ara adeta İspanya özlemi ile doldum, hazır anılara dalmışken benim için adeta mabet olan Centro Reina Sofia'yı paylaşasım geldi. Buralarda kimsenin sesinin çıkmadığının da farkında değilim sanmayın, instagramı bırakın da azıcık blogspotla ilgilenin eski blogcular!


Sürrealizm hayranı bir insan için, sürrealizmin (hele ki sürrealizmin vatanının İspanya olduğu düşünülürse) dönem dönem anbean anlatıldığı, en güzel örneklerinin sergilendiği düşünülürse burası benim için tapınak değil de neydi? 



Önce sürrealizme zemin oluşturan tarihsel dönemi; başlangıç eserlerini, sonra adım adım Dali'nin, Picasso'nun tüm eserlerini ve en son doruk noktası olan Guernica'yı gördüm. Önünde yaklaşık 1 saatimi geçirdim. Diğer bölümlere gittim, dayanamadım geri geldim, gittim-geldim... En sonunda güvenlikçi benden şüphelenip nereli olduğumu sordu. Tarihi eser kaçakçısı gibi bir halim mi var acaba?!




Sergi alanında yeterince dikkat çekmemişim gibi, aşağıdaki eserin önünde çok durduğum için de uyarı aldım. Meğerse hipnoz etme ihtimali varmış, paçayı zor kurtarmışım.


Ardından alt kattaki süreli sergiye geçtim. Favorim sadece 2 cümleden oluşan, sadece faşizmle ilgili bir mesaj veren bir "tablo" idi.




Keşke not alsaymışım, üzerinden neredeyse 2 yıl geçtiğinden mütevellit çoğu detayı hatırlayamadım, bu mükemmel müzeyi güzel aktaramadım size. Ama dediğim gibi, modern sanat sevenler, mutlaka uğramalılar.

Hiç yorum yok: