3 Ocak 2015 Cumartesi

Yüzleşme

Artık blogumda geleneksel hale gelen "aralık-ocak civarı kendinle yüzleşme & hedefleri değerlendirme" yazıma hoşgeldiniz!

Her sene olduğu gibi yine en baştan uyarıyorum, bu yazı çok fazla gereksiz kişisel bilgi içerir! Sıkılacaksan hiç başlama derim ey okuyucu.

Geçen sene ne dilemişim, ne olmuş-ne olmamış bir bakalım:

1- Kaldığım yerden devam ediyorum; bu sene işsiz mühendisler ordusundan mühendisler ordusuna geçiş yapmak istiyorum: Bu hedef kısa bir süre sonra gerçek olmuş; işsiz mühendisler ordusundan ücretli köleler ordusuna geçmişim. Aslen mesleği sonradan seven biri olarak fazlasıyla kariyerist olduğumu düşünüyorum; baya bildiğiniz çalışmaktan zevk alıyorum. Tabii bunda hafiften fantastik (mühendisliğin fantastiğini de siz düşünün artık...) olmasının, hazırda bilgi olmadığından sürekli araştırmak durumunda kalmamın ve dolayısıyla rutine girmiyor oluşumun da etkisi var. Neyse ne, mission completed.

2- 2013 gezmeyi biraz abarttığım bir yıl oldu, alışmış kudurmuştan beterdir demişler; en az 2013'teki kadar seyahat etmek istiyorum: Bu konuda her an kendimi aştığımı düşünüyorum, 3-4 saatlik yol gidip başka bir şehirde yemek yiyip geri dönmelerden tut; gecenin 1inde ucuz yurtdışı bileti bulup hiç düşünmeden almalara kadar ilerlemiş bulunuyorum. Garip bir şekilde çok erken ölecekmişim gibi bir his var içimde. Ya da sürekli bir şeyler yapma isteğimin bir getirisi de olabilir, 23 yaşındayım(24 değil, lütfen...) ama kaç yıllık yaşadım bilmiyorum. Ölsem "şunu da istedim de yapamadım" dediğim neler kaldı acaba?

3- Okuduğum kitap - izlediğim film sayısında bir artış olmalı. Ama blogumun eski okuyucuları belki fark etmişlerdir, artık oturup film izleyebilen bir insanım, gelişme var yani: Film konusunda ciddi bir yükseliş varken kitap sayısı sabit. Bir zamanların kitap kurdu ne hale gelmiş, hey gidi.

4- Almanca'yı iyi konuşamıyor oluşumun içime oturduğu yetmezmiş gibi bir de İspanyolca'mın çat patlığı çıktı başıma. Yok işte, yarım kalınca rahatsız oluyorum ben, illa ki o dil öğrenilecek... Ne diyoruz; hedef İspanyolca! Aslen İspanyolca'mın çat patlığı çok da değişmedi, İngilizce'yi de böyle müzik dinleyerek dizi falan izleyerek öğrendiğimi düşünerek avutmaya çalışıyorum kendimi, "züğürt tesellisi" dedikleri buydu değil mi?

5- Yıllardır yazmaya çalıştığım kitabı artık yazabilmem lazım. Sorun şu ki birden fazla konu var aklımda, hangi birinden başlayacağıma karar veremiyorum. (İK'cılar bu cümleyi okumasın!): Okumayın İK'cılar okumayın! Hiç yeri değil ama bir görüşme esnasında "ayyy terazi burcu musun, kararsız da olursun sen şimdi" demişti bir İK'cı, ah hepsi böyle işte bunların. (Kitap konusunda hiçbir gelişme olmadığından konuyu değiştirmeye çalışıyorum. Geçen sene de aynı İK'cıdan yakınmışım.)

6- Yukarıdaki resmi gördünüz değil mi? Zaman öyle çabuk akıp gidiyor ki. Her geçen saniye "son"a biraz daha yaklaşıyoruz. Bu sene vaktimi daha da iyi kullanmak üzere bir karar aldım. Gitgide bu konuda uzmanlaştığımı düşünüyorum: Evet gerçekten bu konuda uzmanlaştım. 4. maddede de anlattığım üzere, maalesef boşa harcayacak vaktim yok. Tabii bunun getirileri olduğu gibi götürüleri de oluyor; uykusuzluk benim için artık bir yaşam biçimi diyebilirim. (ki çok eski okuyucular uykuya ne kadar düşkün olduğumu da hatırlar) uyumak gelmiyor içimden. Gerçi içimden geldiğinde de uyuyamıyorum, yarım saatte bir zıplayarak uyanılan uykuyu ben neyleyim? Velhasılkelam, bu hedef de tamam.

Gördüğüm kadarıyla 2014 hedeflerinin çoğu tamam gibi, gelelim 2015 aralık-2016 ocak sularında size yazacağımın yazının temasına:

1- Yaklaşık 15 dakika öncesine kadar hedeflerimden biri yüksek lisansa başlamaktı. Sevgili (eski) okulum sağolsun, tam da başvuru yaparken başvurmaya çalıştığım şeyin tezsiz yüksek lisans olduğunu; asıl başvurmam gerekenin sadece güz döneminde öğrenci aldığını gösterdi bana. Marmara'da hiçbir şey değişmemiş olduğunu göre göre, 2015'te Marmara'nın yüksek lisans programlarından birinde(artık o kadar detayı da vermeyeyim) olayım istiyorum.

2- "Huylu huyundan vazgeçmez" misali gezme konusunda güzel dileklerim var. Artık çalışan bir insan olmanın verdiği yetkiye dayanarak tüm dini, milli tatiller için program yapıyorum ki global bir firmada olmanın verdiği rahatlıkla diğer din ve milletlerin tatillerini de dahil etmekteyim, 2015'e 4 ülke hedefi koyayım mı? Koydum gitti valla.

3- Kitap okuma hedefimi bir kere daha ortaya koyuyorum.

4- Zumba ile başladığım dans sevgimi söndüremiyorum arkadaşlar, 2015'in ikinci çeyreğine Latin danslarından birini(tercihen salsa)koydum bile.

5- Teknolojiden uzak olduğumu az çok bilirsiniz. Ancak telefonum ve bilgisayarım ciddi sinyaller vermeye başladı, maddi hedefler arasında bir laptop bir telefon var ki en sevmediğim para harcama biçimi olur kendisi.

6- Pollyanna hallerime geri döndüm. Umarım bu ruh hali değişmez çünkü dengem bozulunca uzun süre kendime gelemiyorum. Hayatımda daha fazla çalkantı istemiyorum. Nispeten olgunlaşmanın bir artısı olarak, problem çıkarabilecek tipleri hissedip uzak durabildiğimi düşünüyorum şu sıralar. 2015'te de hislerim beni yanıltmasın lütfen ve bu pozitif enerjim bozulmasın.

7- Dans demişken fitness hedeflerim unutulmasın, kilo vermekten ziyade sıkılaşmaya yönelik azmimi koruyabileyim.


Baya baya dilek dileme moduna girdim ama söz uçar yazı kalır demişler. Blogun temasına daha uygun bir yazıda görüşmek üzere, umarım bu yıl hepimiz için güzel geçer!


Hiç yorum yok: