9 Kasım 2014 Pazar

Behiç Ak Karikatür Sergisi

Bir yazıyı daha, yazıp yazmadığımdan bile emin olamayacak kadar geciktirecek kadar geciktirmiş bulunuyorum. Yaklaşık 1.5 sene önce, Mimarlar Odası'nda gerçekleşen bir 8 Mart etkinliğinde duvarlarda dikkatimi çeken bu Karikatür Sergisi'nin Behiç Ak'a ait olduğunu fark etmiştim. Bu sebeptendir etkinliğe ara verip sergiyi gezmeye başladım. Methini çok duymuş olmama rağmen ilk defa Behiç Ak karikatürlerini görmüştüm, bahsettikleri kadar varmış. Tüm karikatürler tam bir sosyopolitik mizah örneğiydi, misal politik olanlardan en beğendiklerim şöyle: 




Toplumsal eleştirilerden en beğendiklerimse şöyle:




Bomboş duvarlardansa, duvarları süsleyen karikatürler olması çok hoş, koridorlardan gelip geçen 3-5 kişinin dikkatini çekse, aklında bir fikir kıvılcımı yansa bu bile kardır... Ülkece en çok ihtiyacımız olan şey; silkinmek ve düşünmek. Bu güzel uygulama için TMMOB Mimarlar Odası İstanbul Şubesi'ne gecikmeli de olsa teşekkür ederim.

10 yorum:

Handan dedi ki...

aldım takibe

Mia Wallace dedi ki...

uzun zaman sonra buraya geldim ve burası hala aynı.. ne kadar güzel franım!

francesca mckennitt dedi ki...

Handan; sevgiler :)

francesca mckennitt dedi ki...

Miam hosgeldin! Ne zamandır bloguna bakıp bakıp yeni yazı olmadıgını gorunce yazmayı bıraktın sanmıstım :/ yorumunu gorunce yeni yazını okudum, sen de hala aynısın ne tatlı!

Mia Wallace dedi ki...

ya ne tatlı cevap vermişsin.. utandım!

francesca mckennitt dedi ki...

Miam niye utanıyorsun yahu deli :)

O. Bolat dedi ki...

Torba yasaya bayıldım, ülen bildiğin istanbul'u torbaya doldurmuş götürüyor adamlar :))

francesca mckennitt dedi ki...

O.Bolat; İstanbul'la kalsa yine iyi, komple Türkiye'yi:)

missisgamze dedi ki...

oh be aynen devam eden yazarlar hala varmış! Seçtiğiniz bütün karikatürleri beğendim bu arada

francesca mckennitt dedi ki...

missis gamze ; olmaz mı :) begenmenize sevindim:)