10 Ağustos 2014 Pazar

İstanbul Efendisi ve TeReKe Fanzin

Buraya tiyatro yazmayalı sanıyorum ki uzun zaman oldu, hazır çoğu perde yaz tatilindeyken sizleri özletmenin, "Ekim gelse" diye düşündürmenin tam zamanı. En azından kendi adıma tiyatroları düşününce kendimi hep ekimi beklerken buluyorum.


"İstanbul Efendisi" 2 sezondur gitmek istediğim bir oyundu, canım arkadaşım M.'nin tiyatro hocası başrolde olunca ve M. de fazladan biletim var deyince, hele ki oyun Harbiye Açık Hava Sahnesi'nde olunca koşarak gittim elbette. Öncelikle öyle bir ortamda oyun izlemek harika bir duyguymuş bunu fark ettim, neden daha önce gitmediğime hayıflandım.


İkinci olarak "Oyunculuk işte bu" diye bu kadar somut düşündüğüm başka bir oyun olmamıştı sanırım. Başrol oyuncusu Berna Adıgüzel'i M.'lerin tiyatro provalarından tanıyordum, oldukça maskülen bir kadın ve oyundaki halini tanımlamak gerekirse: Fingirdek! Tam anlamıyla kelime karşılığı bu. İnanılmaz şuh ve kadınsı bir karakteri oynarken kulise geçtiğimizde özüne döndüğünü görünce nasıl bir şaşkınlık yaşadığımı anlatamam. Demek ki böyle bir şeymiş "sanatçı olmak" dedikleri...


İsminden ötürü Osmanlı döneminden bahseden alaturka bir oyun diye düşünmüştüm fakat bildiğiniz danslı müzikli ve aşırı eğlenceli! 3 saat boyunca kahkaha atmaktan bir hal oldum. Özellikle "İstanbul Efendisi"ni oynayan oyuncu, adı Emre'ydi sanırım, komedi konusunda favorim oldu.



Apayrı bir konu da şu ki kuliste oyuncuların yaşamını bir kez daha gördükten sonra "Çıkışta 2 bira içelim" tekliflerine "Yarın mesai var" diye cevap verince ve bunu garipsemediğimi fark edince çok tuhaf hissettim kendimi.

O günden sonra yeniden yazmaya başladım, en azından sanat aşığı yönümü kaybetmemek adına. Tesadüf müdür bilinmez, o sırada bir arkadaşımdan TeReKe'de yazma teklifi geldi. TeReKe tamamen ücretsiz çıkan ve gönüllüler/yazarlar tarafından dağıtılan bir fanzin. Şuan büyük şehirlerdeki neredeyse tüm kitabevlerinde, sahaflarda ve cafelerde var (İstanbul, Ankara, Eskişehir ve İzmir'de) alıp okuyabilir, arkadaşlarınıza verebilir ya da meraklısını bulacağını düşündüğünüz yerlere bırakabilirsiniz. Küçük şehirlerde olup okumak isteyen arkadaşlar benimle iletişime geçebilir, kargoyla gönderirim. Paylaşımı yaygınlaştırmaya hizmet eden böyle bir oluşumun içinde olmak hem de yazarak bulunmak çok hoşuma gidiyor. Meraklısı için facebook sayfamız şurada:



Yazma periyodumun çook uzun oluşundan ötürü iki konuyu birleştirdim, umarım okurken sıkılmadınız. Özetlemek gerekirse, "İstanbul Efendisi"ni mutlaka izleyin, o arada TeReKe'ye de göz atarsanız beni pek sevindirirsiniz :)

12 yorum:

Feli Jo dedi ki...

Of çok güzel oyun yaa! İzlediğin yer de süpermiş!! Çok istedim tekrar izlemeyi :)

francesca mckennitt dedi ki...

Nerelerdesin sen Feli :) Çook güzel bence de:)

Feli Jo dedi ki...

Yıllar sonra bir yazıyla döndüm :D resmen unutmuşum yazmayı, yazı tarzımı. O yüzden biraz farklı geldim :) çok özledimm!!

Adsız dedi ki...

Artık yeni yazılar yok mu? Merak ediyorum neler yaptığını.

francesca mckennitt dedi ki...

Feli Jo; Hemmen ugruyorum bloguna :) Blog yaz(a)mıyorum ben de uzun suredir, ah keske paslanmasak! Bu arada bir ortak arkadasımızı kesfettim :)

francesca mckennitt dedi ki...

Adsız, merhaba, kim oldugunu bilmiyorum ama cevap vereyim yine de. Is yogunlugundan kafamı kaldıramıyorum pek, kaldırdıgımda da bilgisayar ekranına bakasım gelmiyor. Yeni yazılar yok degil de, yazılarımı paylasmıyorum diyelim ona. Tum bu yazan adsızlar aynı kisi mi, onu da bilemedim, neyse artık.

Feli Jo dedi ki...

Ayyy kimmiş ortak arkadaşımıız? :)) bence de keşke yazsak :D

Adsız dedi ki...

Adı üstünde, "adsız" işte. Bence diğer adsızlar benim kadar takip etmiyordur seni. İş hayatına girmen de güzel. Sevindim. Kim olduğumu düşünüyorsun? Şifreli de olsa, düşünceni buradan paylaşır mısın?

francesca mckennitt dedi ki...

Feli; sizin okulun tiyatro bolumunden bir kadın arkadas, bas harfi D diyeyim :)

francesca mckennitt dedi ki...

Adsız; diger adsızlar diye bir sey var mı, hepsi sen misin bilemiyorum. Kim oldugunu da bilmiyorum. Tesekkur ederim bu arada.

Feli Jo dedi ki...

Ayy aşırı merak ettim :) ühü! Özelden mesajı falan yok mu buranın? :p

francesca mckennitt dedi ki...

Feli, eheh yok galiba, mail atsan ya bi? :)