7 Temmuz 2014 Pazartesi

Cahillikler Kitabı

Anıları yaza yaza blogum gezi bloguna dönüşmüş, kendisine "Kültür-sanat" blogu olduğunu hatırlatmanın zamanı gelmiş geçiyor bile. 

Cahillikler Kitabı çıktığında lise sonda olduğumu hatırlıyorum, "ÖSS geçsin de okurum" demiştim ve vaziyet bu. Üniversite bile bittikten sonra okuduğumu düşünürsek, bir kez daha ertelemenin kötülüklerinden dem vurabilirim! 


Telefona yüklediğim e-booklardan biri olarak her türlü bekleme alanında dostum oldu; meraklılık sınırlarını zorlayan bir insan olarak çok zevk alarak okuduğumu söyleyebilirim. Siz de ıvır kıvır bilgilere (kaba bir terim olsa da) bayılıyorsanız, kesinlikle öneririm. Çok geniş bir yelpazede ve çok sayıda bilgi yer alıyor. En çok şaşırdıklarımı sıralayayım misal:

-Karıncıların insanlara en çok benzeyen canlılardan biri olması. Savaşıyorlar, yer altındaki yuvalarında mantar besliyorlar ve günde birkaç dakika uyuyorlar. Ayrıca beyinleri yalnızca 0.3 mg olmasına rağmen dünyanın en zeki hayvanlarından biri.

-Dünyanın etrafında devasa alkol bulutları olması. En son keşfedilen 463 km uzunluğunda bir metanol bulutu.

-Hitler'in ateist olduğunun yalan olması. Hatta Nazilerin kemerlerinde "Tanrı bizim yanımızda" yazısı varmış ve Katolik Kilisesi her Nazi'yi kutsarmış.

Kitaptan çok beğendiğim bir güzel sözle yazıyı sonlandırayım:

"Her bilimsel gerçeğin geçtiği 3 aşama vardır; insanlar önce bunun İncil'e aykırı olduğunu söylerler. Sonra bunun zaten İncil'de yer aldığını söylerler. En son olarak da zaten hep böyle olduğuna inandıklarını söylerler."

Louns Agassiz

*Puanım: 8/10

6 yorum:

CEREN DEREN dedi ki...

Sıkılmadan okunacak bir kitap.
e-kitap olarak arkadaşlık etmeside cabası.Sipariş listeme ekledim :)

Lulu dedi ki...

bu kitabı ben de merak ediyordum, dr da gördüğüm halde başka kitapları alıp bunu sonraya bırakmıştım, şimdi yazından sonra iyice merak ettim.bilimsel gerçeklikle ilgili sözü ise çok beğendim

francesca mckennitt dedi ki...

CEREN DEREN; nam-ı diğer mary, e-kitap olarak bile çok akıcı :))

francesca mckennitt dedi ki...

Lulu; Ben bu tarz kitapları çok beğeniyorum, beğeneceğinizi düşünüyorum :)

Ruhsuz Atmaca dedi ki...

Bu kitabı lise de falan okumuştum. Fakat daha sonra kitaptaki bilgilerde saptırma var şeklinde haberler dolanmıştı sağda solda doğru mudur bu acep?

francesca mckennitt dedi ki...

Bilmem ki, oradaki bilgileri ben de ilk defa okuduğumdan doğruluğunu yanlışlığını anlama şansım yok maalesef :) Bir kurt düştü içime şimdi...