29 Haziran 2014 Pazar

Puerto del Sol

Geçen seneki Avrupa turlarından yazılar paylaşmaya devam ediyorum, sırada Madrid'den Puerto del Sol var; yani Sol Meydanı.


Madrid'in Gran Via'sının sonuna kadar yürüdüğünüzde Puerto del Sol'a ulaşıyorsunuz. Burası Madrid'in kalbi, bütün protestolar burada başladığı gibi tüm buluşmalar burada gerçekleşiyor, ana sokaklarında lüks mekanları ara sokaklarında ucuz dükkanları ve meydanın çevresindeki tarihi binalarla benim için adeta bir Taksim Meydanı.


Bu arada "şehrin kalbi" derken mübalağa yapmıyordum zira tüm İspanya'daki tüm yolların "sıfır noktası" Sol Meydanı imiş.


Ben gittiğimde de yine bir eylem vardı, tam da Gezi sonrası olmasından mütevellit "Ben Türkiye'den geliyorum" dediğinizde çok ilgilerini çekiyordu, eylemcilerle kaynaştık hemencecik, çat pat İspanyolca'mla "Democracia Economica!" diye haykırdım ben de bütün gün. Bakınız Öfkeliler Hareketi esnasında Sol Meydanı'ndan bir fotoğraf:


Bu arada Sol Meydanı yalnızca eylemlerle anılan bir yer değil, burada sokak sanatçılarının çokluğu ve yaratıcılığı inanılmaz dikkatimi çekti. Ara sokaklarda bile gösteri yapan sanatçılar var:




Puerto del Sol aslında sadece bir meydan, ama tıpkı Taksim Meydanı gibi insanların ve şehrin akışıyla yaşamı her saniye hissettiren bir yer, şöyle bir gidip ortamı koklamadan Madrid'den dönülmez, hatta dönülmemeli.

Hiç yorum yok: