2 Mart 2014 Pazar

Roma

Pek çok ülke ve pek çok şehir görmüş biri olarak, kalbimde ayrı bir köşesi olan yerlerden biri Roma; o yüzden şehir için ayrı bir yazı yazmak istedim. Zekasından ciddi anlamda şüphe ettiğim ve yolculuğu bana dar eyleyen yol arkadaşıma rağmen mutluluğum pek eksilmedi; buram buram tarih kokan bu şehre aşık oldum!




Düşünün ki yürürken sağda solda gördüğünüz binaların hepsi yüzlerce yıllık (binleri zorlayanları da var elbet) ve belki yürüdüğünüz yere daha önce kimler ayak bastı... Tarihi mekanlarda hep heyecanlanırım ama bütün şehir tarihi olunca cidden elim ayağım birbirine dolaştı. Ve beni üzen şey; çok az vaktim olduğu için hakkını vererek gezemedim. O güzelim müzelerinin çoğunu göremedim bile. 



Buna rağmen özellikle ara sokaklarına girdim, İtalyanlar da bizim gibi gizlemeyi seviyorlar; kendileri pek önem vermese de başkalarına -mış gibi yapıyorlar dolayısıyla gerçeği görmenin en verimli yolu bu. Roma için ara sokak düşüncem; bildiğiniz Karaköy. (Mimari ve yarattığı his açısından)


-Mış gibi yapıyorlar demiş miydim? Yukarıda görmüş olduğunuz, binlerce senelik antik Roma şehrinin fotoğrafını kaldırımdan çektiğime inanabiliyor musunuz? Antik kentin yanından ve belki de üstünden 2 şeritli yol geçiyor, kaldırım falan derken şehir ikiye bölünmüş. Yolun altında kimbilir ne kalıntılar vardı diye düşünmeden edemedim. Yani tarihe verdikleri değer açısından İtalyanlar da bize benziyor. 



Roma hakkında yazı yazıp Collesium'u koymamak olmazdı tabi ama bence şehrin doğal tarihiyle kıyaslanınca Collesium sadece küçük bir parçası oluyor. Özellikle İstanbul'dan geliyorsanız, seyyar satıcı sı& göçmeni & hırsızlığı & kalabalığı & tarihi bol bu şehirde hiç yabancılık çekmeyeceksiniz. Roma'ya gelecekseniz benim tavsiyem, 4-5 günü gözden çıkarmanız. Yoksa sadece gelmiş olmak için gelir, birkaç yer gezip dönersiniz. Yazar burada "Ben ettim siz etmeyin." demek istiyor. Ah Roma ahh...

10 yorum:

Paris in Me :) dedi ki...

Yaaa az olmuş fotolar, biraz daha biraz dahaaa :D

Zat-ı Hatun ツ dedi ki...

bisiklete binip gece collesiumun oradan başlayıp gezdiğim günler geldi aklıma yazıyı okuyunca. 3 gün kaldım ben orada ve 3 gün yetmedi kesinlikle. mimari açıdan dediğine katılıyorum, gittiğimizde aynı şeyi demiştik. kesinlikle dünya'nın en güzel şehirlerinden biri Roma.
venedik de güzel ama bana çok overrated gelmişti Roma'dan sonra.

bu yorumu görürler mi bilmem ancak gideceklere tavsiye veresim geldi: ağustos ayında gitmeyin, hem çok kalabalık oluyor hem de berbat sıcak oluyor. ara sokaklarda kaybolun. bir de üşenmezseniz bir gece dışarısı sıcaktan kavrulurken -5 derecelik ice bar'a gidin.

francesca mckennitt dedi ki...

Parisim, detaylı ve çok fotoğrafları mekanları birebir anlatırken koyacağım, bunu direk şehir yazısı olarak yazdığım için pek bişi koymadım :) Sürprizi kaçmasın :p

francesca mckennitt dedi ki...

Zat-ı Hatun; yorumunu görünce bir ağzım açık kaldı, neden diyecek olursan; geçen gün blogda eskiden konuştuğum yorumlaştığım insanları düşünüyordum, sen de geçtin aklımdan. Sonra bu yazıyı yazdım ve gelen yorum senden :) Özlemişim :)

Venedik mevzusuna gelince, Venedik benim için çok özeldi, hala çok özel ve bana orası da yetmedi. Tekrar gitmek istediğim yerlerden biri. Özellikle geceleri, o kasvetli havası, büyüklü küçüklü kanallar ah çok güzel! Overrated bile olsa :)

Tavsiyelerini keşke önceden duysaydım, ben de gitmedim ice bar a:)

Zat-ı Hatun ツ dedi ki...

eskiden yorum attığım, okuyup bayıldığım bloglara sardım:d biri de seninkiydi zaten, duramadım yorum attım, ben de özlemişim ya, kaç zaman oldu, yıllar oldu:/

bundan sorna gideceğin yerleri söyle de belki gitmişimdir ya=) 21 şehre gittim, belki arasından gitmediğin vardır:d
bi ara ben de yazayım diyordum senin gibi, sonra baktım benimki gezi yazısı olmaktan çıkıyor fazla özele giriyorum, vazgeçtim:d

ice bar başka şehirlerde de (paris vs) var ama en çok roma'da işe yarıyor ya, havadan dolayı:d

francesca mckennitt dedi ki...

Ne iyi yapmışsın valla ne güzel oldu :)

Söylerim eğer gidecek olursam, şu aralar hiç yolculuk görünmüyor lanet olsun ki :( En fazla Ankara'ya İzmir'e falan gidebiliyorum bu ara, nerden nereye işte :p

Hiçbir yerde gitmedim ben ice bar'a :D genellikle bütçem kısıtlı olduğundan zaten o tarz gezmelere pek imkan bulamadım, paramın çoğu müze ve hostellere gitti :/

CEREN DEREN dedi ki...

Roma yı ne güzel anlatmışsın ama zaman yetmedi biz gittiğimizde çok yer elden geçiyordu kapalıydı.AŞK ÇEŞMESİ ne para attın mı?Yeniden oralara gitmeyi diledin mi?

francesca mckennitt dedi ki...

Yok para atmadım, realistçe düşündüm, dileklerimi kendi içimden diledim :)) Yazın diyedir belki?

minik mini dedi ki...

ölmeden önce görmek istediğim yerlerden biri roma,ne mutlu size,aşk çeşmesini merak ediyorum :)
sevgiler

francesca mckennitt dedi ki...

minik mini; Aşk Çeşmesi çok güzel, yazacağım ilerleyen günlerde; umarım siz de canlı canlı görürsünüz :)