16 Şubat 2014 Pazar

Bella Arts Museum of Bilbao

Basklı arkadaşlar içinde Türkçe bilen var mı bilemiyorum ama bu bir şikayet yazısıdır aslında. Bilbao civarına gidecekler için de "Aman gitmeyin" yazısı olarak düşünülebilir.


İşin aslı, bu şikayetim biraz da Bilbao'nun yağmurlu havası yüzünden müzeye varana kadar sırılsıklam oluşumdan da kaynaklanıyor ama yine de ne empresyonizme ne pointilizme pek ilgi duymayan biri olarak pek mutlu ayrılmadım müzeden. Gerçi Paris'te bu ilgisizliğim azaldı zira empresyonizmin en babaları Paris müzelerinde arkadaşlar, aklınızda olsun. Neyse uzatmayayım, Bella Arts Museum of Bilbao, bir müzeye ait en sevmediğim özelliklerden biri olan "fotoğraf yasağı" özelliğine de sahip olduğundan çok az fotoğraf koyabiliyorum:




Gördüğünüz gibi farklı tarzlar bir arada; hatta araya dini tabloları da sıkıştırmışlar. Ek olarak; görevlilerin tavırlarından çok rahatsız oldum. Çoğu bilgisiz ve umursamazdı. Müzeye varabilmek için o kadar emek harcayıp da böyle hayal kırıklığına uğradığımdan, çok olumlu bir yazı yazacağımı düşünmüyordum zaten ama şimdi üstünden aylar geçtikten sonra tekrar düşünüyorum ve kararım net: Gitmeseniz de olur, paranıza yazık.

Hiç yorum yok: