1 Şubat 2014 Cumartesi

Annem Hakkında Her Şey (Todo Sobre Mi Madre)

Konusunu okuduğunuzda klasik bir "babasının peşine düşen çocuk" havası aldığınız Annem Hakkında Herşey'in aslında tamamen farklı bir yöne dikkat çektiğini sonlara doğru anlıyorsunuz. Yazıya bu filmi bana öneren hatta beraber izlediğimiz Ş.'ye (Bu yazıyı okuyorsan öpücükler) teşekkürlerimle başlamak istiyorum. İzledikten sonra pek çok kez aklıma gelen ve hakkında düşündüğüm bir film oldu. "Bir kez daha izlerim" diyorum, bunun tek sebebi güzelliği değil; sahnelerin farklı zamanlarda geçiyor olmasından ötürü biraz kopuk olması. Şahsen neyin ne olduğunu anlayana kadar filmin yarısına geldim, baştaki gönderme yapan sahneleri kaçırmış olabilirim diye düşünüyorum.


Kadınlar, yalanlar, transeksüeller, çocuklar; kısaca insan olmak üzerine her şey var bu filmde... Sahnelerin Madrid ve Barcelona'da geçiyor olmasının benim için ayrı güzel bir şey olduğunu belirtmeliyim. Finaldeki hayatta hepimizin birer oyuncu olduğuna vurgu yapan kısım ise onca olaydan sonra en vurucu kısımdı benim için. Çünkü iç dünyamda hiç unutmadığım bir gerçektir hepimizin birer oyuncu olduğu.

Bunu izledikten sonra Almodovar'ın diğer filmlerini de izlemeye karar verdim, izledikçe yazarım. Daha önce izlemiş olan ya da bu yazı üzerine izleyecek olan varsa da yorumlarını duymak isterim elbet.

4 yorum:

CEREN DEREN dedi ki...

İçinde Yaşadığım Deri,Kırık Kucaklaşmalar,Konuş onunla filleri de çok etkileyici sorgulatan filmler..
Bu filmi internet üzerinden izlemiştim.Söylediğin gibi konuya tam girebilmek için başa tekrar almıştım.Ama konular sarsıcı
ps;filmde Barselona yı görmek sana geziyi anımsatmıştır.:)

francesca mckennitt dedi ki...

Onları da izleyeyim öyleyse rosemary :) Gerçekten çok sarsıcı. Evet, aynen öyle bir ara Barcelona 2. evim gibi olmuştu, Zaragoza'dan doğru düzgün vesait olmadığı için. Güzel duygular :)

Adsız dedi ki...

Sinema Tv okuduğumdan dolayı Pedro Almodovarı üniversite de keşfetmiştim. Kendisi çok acayip yaratıcılığa sahip bir yönetmendir. İspanyolların hayatını bu kadar net anlatan en güzel filmi Konuş Onunladır.Mutlaka izleyin ki film yabancı film oscarı da almıştır. Sinir Krizinin Eşiğindeki Kadınlar da bir başka şahesiridir

francesca mckennitt dedi ki...

Adsız; not aldım, güzel öneriler olduguğunu tahmin ediyorum, çok teşekkürler öneriler için :)