22 Ocak 2014 Çarşamba

Valencia, Catedral de Santa Maria

Bu fotoğraflar Avrupa'da bir sürü katedral görüp "Artık yeteer" duygusuna kapılmadan yaklaşık 1 ay önce çekildi. Dolayısıyla elimde bol bol fotoğraf ve katedralde geçirilmiş bir yarım saat var. Şimdi olsa dönüp yüzlerine bakar mıyım, no no no...


Santa Maria Katedrali devasa boyutlarda olduğu için tamamını kadrajıma alamadım. Pek düşünceli Katalanlar da sağolsunlar, benim gibi turistler için katedralin minik bir versiyonunu meydana yerleştirmişler. Maketten de anlayabileceğiniz gibi, göz yoran bir mimarisi yok ve bu sadelik benim hoşuma gitti.


Genellikle bazilika olsun, katedral olsun o kadar çok işleme yapıyorlar ki, tabiri caizse "Şahika" stili bir şey ortaya çıkıyor. Ama az ve öz yapınca bakınız ne şık duruyor:



Aynı sadelik içerisi için de geçerli:


Bu arada, Valencia merkezde dolaşırken yolunuz bir şekilde katedrale çıkıyor zaten. O yüzden bulması daha zor yerleri öncelikle gezip, katedrali en sona atmanızı öneririm zira şehrin göbeğindeki kocaman cüssesiyle kendisini bulamamanız neredeyse imkansız.

6 yorum:

marjinalmarji dedi ki...

Evet ya avrupa diyince mutlak bi katedrale boğuluyo insan zaten. Ama şıkmış burası :)

CEREN DEREN dedi ki...

Haklısın gezi planlarında merkezdeki yapı ve müzeleri arkaya bırakmak daha iyi olur. :)

yalnız yapı muhteşem, gördüklerim kadarıyla :)

francesca mckennitt dedi ki...

marjinalmarji; Öyle valla, içim dışım katedral oldu yoruldum :) Güzeldi beğendim şahsen :)

francesca mckennitt dedi ki...

rosemary; Çok hoş, ben beğendim :) Benim taktik de o genelde, çaktırma ;)

Gamze Esra Ersöz dedi ki...

Çok güzel fotoğraflar.Paylaşım çin teşekkürler :)

francesca mckennitt dedi ki...

Gamze Esra Ersöz; teşekkür ederim, rica ederim ne demek :)