13 Ocak 2014 Pazartesi

Dar Ayakkabıyla Yaşamak

Dar Ayakkabıyla Yaşamak, yine Duşan Kovaçeviç'in kaleminden çıkan ve şehir tiyatrosunda sergilenen en güzel oyunlardan biri. 


Bir ayakkabı fabrikasında açlık grevine başlayan 5 işçiyle başlıyor her şey. Ne zaman ki büyük bir medya patronu gelip onların açlık grevini bir program haline getirmeyi teklif ediyor, anbean yaşadıkları televizyonlardan yayınlanıyor; bu açlık grevi adeta bir yaşam savaşına dönüşüyor. Ayakkabı işçilerinin anlattıklarından yola çıkarak, standart bir fabrika işçisinin aldığı asgari ücret karşılığında sağlığından neleri feda ettiğini de fark edebilirsiniz ayrıca.


İçinde yaşadığımız sistemin iğrençliğini bir kere daha görüyoruz bu oyunda. Belirtmem gerekir ki; senaryonun güzelliği kadar, oyuncuların güzelliği de had safhada. Başta Bennu Yıldırımlar'ın oyunculuğuna, Nurullah Tuncer'in yönetmenliğine bayılan birisi olarak bu oyundan da inanılmaz etkilendim. Kişisel yorumum: N. Tuncer'in oyunlarında hep dekor öne çıkıyor, oyunculuklar çok sade ama vurucu oluyor. 

Şehir Tiyatroları'nda beğenmediğim oyun pek azdır ama Kovaçeviç'in oyunlarının yeri gerçekten bambaşka; kesinlikle izlenilmesi gereken bir oyun.

2 yorum:

JG dedi ki...

o duygu yogunluguyla hıckırıklar arasında ayakta alkışladığım oyun! belki bu sezon tekrar gitmek gerek.

francesca mckennitt dedi ki...

Ben de ayakta alkışlamıştım :) Çok istiyorum tekrar gitmeyi sevdiğim oyunlara ama hiç gitmediklerime haksızlık olmasın diye bekliyorum.