26 Ocak 2014 Pazar

Bin Dokuz Yüz Seksen Dört

Bin Dokuz Yüz Seksen Dört'ü, sosyalizm karşıtı bir kitap olarak ünlenmesine rağmen bayılarak ammavelakin şaşırmayarak okudum. Eh, sonuçta bir T.C vatandaşı olarak totaliter rejime alışkınım. Ben aslında kitapta eleştirilen şeyin tamamen baskıcı ve kontrolcü rejim olduğunu düşünüyorum, bunu direk sosyalizm eleştirisi olarak almak çok mantıklı gelmiyor.


Kitaptaki meşhur cümle "Big Brother is watching you."* Okurken aklıma Woody Allen'ın çok sevdiğim şu tümceleri geldi hep:

"I believe there is something out there watching us. Unfortunately, it's the government." **




Oldukça eski bir tarihte yazılmasına rağmen ileriyi gören bir eser olduğunu söyleyebilirim, zira şuan kitaptaki uygulamaların bir kısmını yaşıyoruz. (Yokmuş gibi görünse de) Zaten George Orwell'in bu tespitlerine hayranlığımı daha önce dile getirmiştim, Hayvan Çiftliği'ni okuduğumda da böyle etkilenmiştim. Sonuç olarak "kesinlikle okunmalı" kategorime giren bir kitap daha oldu.


*Puanım: 10/10
*"Büyük birader seni izliyor."
**"Oralarda bir yerde bizi izleyen bir şey olduğuna inanıyorum. Ne yazık ki kendisi hükümet."

6 yorum:

Tuna Mert dedi ki...

Kesinlikle özellikle bu günlerde okunması gereken kitapların başında geliyor. Tabi Hayvan Çiftliği'lye birlikte.

hackim20 dedi ki...

Daha önce hayvan çiftliğini hocamız önerdiği için okumuş ben de çok beğenmiştim. O yüzden yenice başlamıştım bu kitaba. Düşünce polisleri, tele ekranlar, "Savaş barıştır. Cehalet güçtür. Özgürlük köleliktir." mottoları, çiftdüşün işlemleri vs.. Hepsi çok orijinal kavramlar. Ayrıca katılıyorum düşüncelerinize. Her ne kadar rejimimiz demokratik olsa da durumumuz yavaştan bu ütopya'ya(daha doğrusu karşı-ütopyaya) benzer hale geliyor.

Lulu dedi ki...

hayvan çiftliği en beğendiğim kitaplar arasındadır. 1984 ise uzun zamandır sindire sindire okumak için beklettiğim bir kitap. nedense bunu da beğeneceğimi tahmin ediyorum yazını da okuyunca bu hissiyatım daha da pekişti. uzatmadan bu kitabı okumam lazım:)

francesca mckennitt dedi ki...

Tuna Mert; Katılıyorum, iyi ki okumuşum dediklerimden. Bu arada seni blogumda görmeyeli de bayağı zaman olmuş :)

francesca mckennitt dedi ki...

hackim20; Orjinal ama günümüzde çok ütopik durmuyor değil mi :) Ama rejimimizin demokratik olduğuna katılmıyorum, demokratik olduğu söyleniyor sadece. Gidişat dediğin gibi.

francesca mckennitt dedi ki...

Lulu; benim de, her ikisi de 10 üzerinden 10 verdiğim nadide kitaplardan, o yüzden ben de kesinlikle okumalısın diyorum :)