21 Aralık 2013 Cumartesi

Kulenin Ardında Kalmış Şehir; Pisa

İtalya'ya gitmeden önce yolculuk planımızı yaparken aynı şu durumdaydık:

-Roma'ya gitmek lazım ama Venedik'siz de olmaz, e İtalya'ya gitmişken Floransa'yı atlayacak halimiz yok ya?
-Tabii, Pisa da var, ona da gitmek lazım.
-Ona 1 saat ayırsak yeter, kuleyi görür döneriz...

 
Maalesef şu yamuk kulenin gördüğü değeri koca şehir göremiyor arkadaşlar. Ben nedense bu duruma çok üzüldüm. Tamam çok fantastik şeyler yok Pisa'da ama yine de "Kuleyi görüp dönelim" denilecek kadar da değil. Savsak, umursamaz ve rahatlık sınırlarını zorlayan sevgili(!) yol arkadaşım sayesinde (Bu arkadaş ve başıma açtığı işlerle ilgili ayrı bir yazı yazacak kadar macera çıkardı başıma) treni kaçırmak suretiyle planladığımız gibi 1 saat kalamadık biz de zaten; 1 saat 5 saate çıktı, eh fena da olmamış şimdi düşününce.
 

 
Pisa Kulesi'nin bulunduğu alan, gördüğünüz gibi bir kompleks şeklinde aslında, "Piazza dei Miracolide" yani "Mucizeler Meydanı" diye anılan bölgede yer alıyor. Bir kalenin içinde bulunan bu alan, Pisa Kulesi ve Bazilika'dan oluşuyor. Bazilikanın da kulenin de enteresan bir etkileyiciliği var; oldukça eski olmalarına rağmen adeta parlıyorlar.
 
Bu arada Galileo'nun "Tüm cisimler aynı hızda düşer." teorisini Pisa Kulesi'nden iki top güllesini aşağı bırakarak kanıtladığı söyleniyormuş.
 

 
Gelgelelim Pisa şehrine. Zemin etüdü yapmadan kuleyi inşa etmeseler, o da böyle yamulmasa kendi halinde bir şehir olarak kalacaktı muhtemelen. Ortasından nehir geçen, kilisesi bol, güneşi mutlu eden bir İtalya kenti kendisi.

 

 
Sözkonusu İtalya olunca duvarları bol bol ACAB yazıları süslüyor tabii.

 
Pisa Modern Sanatlar Müzesi'nde Andy Warhol sergisi vardı ama bunu fark ettiğimde trene yarım saat kalmıştı. İkinci defa treni kaçırmamak adına koştur koştur istasyona gittik. Şans bu ya, olur da bu tarihler içinde Pisa'da bulunup da sergiyi gezen varsa bana da fotoğraflarını gönderebilir mi? (Yazar burada hep ben mi paylaşacağım, biraz da siz paylaşın demek istiyor)
 
 
Pisa'ya gelecek olanlara diyeceğim odur ki, en azından Modern Sanatlar Müzesi, Opera Müzesi gibi yerleri gezebilirsiniz, güzel sergiler oluyor gördüğünüz gibi. Kuleyi görüp şehri terk etmeyin, çok ayıp.
 

8 yorum:

İlk İnsan dedi ki...

Pisa diye şehir mi varmış? Ben onu tek başına kule sanıyordum. :)

CEREN DEREN dedi ki...

Gezdiğim yerleri dilinden okumak gözünden görmek hoş oldu.Sonra Venedik e gittiniz mi ?
CWRM :)

francesca mckennitt dedi ki...

İlk İnsan; Başlıkta anlatmak istediğim durum tam olarak buydu işte :))

francesca mckennitt dedi ki...

rosemary; Ne oldu ismini değiştirmişsin :) Eveet gittik, onları da yazacağım zamanla :)

CEREN DEREN dedi ki...

Evet istemeyerek isim değişikliği oldu ve yenisine hiç alışamadım yorumlarımda yabancı biri sanıyorlar
bloğumu kaybettim telaşıyla yaptığım bir şeydi hoşnut değilim ama böyle işte :)

francesca mckennitt dedi ki...

Olsun ben fotoğrafından tanıyorum hala, CWRM yazmasan bile olur sonuna :) eskiler tanır seni sorun olmaz bence ;)

Zat-ı Hatun ツ dedi ki...

pisa floransadan daha güzel:/ kime söylediysem ağzıma vurdu, sen vurma bari

francesca mckennitt dedi ki...

Nasıl yahu Pisa güzel değil ki ama? Gerçi ben direk müzeler yönünden bakıyorum olaya, Floransa'nın ilgi çekici yönü o benim için yani şehir güzel mi bilemem, yol arkadaşım sağolsun Floransa trenini de kaçırdık çünkü :@