5 Aralık 2013 Perşembe

Köln - Fragrance Museum (Farina House)

Kolonya adının nereden geldiğini hiç düşündünüz mü? Köln yani nam-ı diğer Cologne'e gidene kadar ben de düşünmemiştim. Kolonya şişeleri üzerindeki Eau de Cologne yazısını hatırlayacak olursak; bingo! "Kolonya" adı, Almanya'nın bu soğuk ama sevimli kentinden geliyor.

 
Geçen yazıda yaşanan fotoğraf hezimetini tekrar yaşatmamak adına, bazı görselleri internetteki haliyle paylaşacağım. Bir yukarıdaki fotoğrafa bakın bir de benim çektiğim şu fotoğrafa bakın haklılığımı anlayacaksınız:
 

 
Bu konudaki beceriksizliğimi kabul etmek suretiyle yazıma devam ediyorum. Kolonya'yı bulan Farina; bulduğu parfüme şehrinin adını veriyor, bu minik binada bir "fabrika" açıyor ve seri üretime geçiyor. Tabii ki bu bina daha sonra sevimli bir müze haline geliyor:
 
 
 
Müzenin çıkışında ise ilk formüle ait olduğu iddia edilen numuneler, ilk ambalajlarıyla nostaljik bir şekilde satılıyor. Bu kısmı güzel. Kötü olan kısmı şu gördüğünüz minnacık numunelerin bile 2 euro olması:
 
 
Bir parmağın yarısı kadar olan kolonyaya 2 euro vermek insanın içine oturuyor tabii. Yine de bu noktada "Turistin halinden turist anlar" diyorum...
 
 
Müzeyle ilgili dikkat etmeniz nokta; 17:00 gibi erken bir saatte kapanıyor olması ve rehbersiz gezemiyor oluşunuz. Ya bir turla katılacaksınız ya da benim yaptığım gibi başka turların rehberlerine salça olacaksınız. Sebebini anlayamadığım bu kuraldan hiç hoşlanmadım ama yolunuz düşmüşken görülmesi gereken yerlerden biri olduğu kanısındayım. Heykel ve tablo görmekten içi sıkılanlar için de değişik bir müze alternatifi olabilir.
 
 

2 yorum:

Mia Wallace dedi ki...

ohh be franım özlemişim senin yazılarını!!!

francesca mckennitt dedi ki...

Ben de yorumlarını özlemişim Miam :) ayrıca sen de artık sık sık yazmıyorsun, bloga daha sık uğra!