6 Ekim 2013 Pazar

Museo de Zaragoza

Benim için Zaragoza'nın en önemli müzesi, Museo de Zaragoza'ya geldi sıra. Buraya gidişim de yine kaybolmalarım sonucu oldu; daha önce yapılacaklar listeme eklediğim müzeyi kaybolduğum sokakta bulunca daldım tabii içeri. Şu giriş insanın dikkatini çekmeyecek gibi mi bakar mısınız:


Bu arada koyacağım "bina fotoğrafları"nın çoğunda yaşayacağımız sorun bu. Binalar dev gibi, önleri de ağaçlı olunca ben de diplerinden böyke garip açılı fotoğraflar çekmek zorunda kalıyorum, affola.



Müzenin ilk bölümünde, gördüğünüz gibi dini tablolar yer alıyor. Sanırım ikona dedikleri bu değil, çünkü devasa boyutlarda tablolar.


Sonraa bu güzel avludan geçip Romen zamanının eserleri ile Gotik tabloları görüyoruz:



Sonrası da benim en sevdiğim kısım olan "Goya ve diğer ressamlar" kısmı. Goya, Zaragoza'da doğduğu için her adımda Goya'ya dair bir şey görüyorsunuz. Doğal olarak burada da bir kısım direk Goya'ya ait ama nispeten ilk eserleri burada ve çok da ilgimi çekmedi. Diğer ressamlar kısmında en çok Juan Rose Garate y Clavero'yu beğendim, bakınız:



Özellikle şu detayı çok tatlı değil mi?


Gözüme "değişik" gelen bu sevimlilikten sonra müzede uzayıp giden klasik diğer eserleri bloga koyma gereği duymadım. Onları zaten bol bol görme şansımız var Türkiye'de. Ama sanırım şu manzarayı çok fazla görme şansımız yok:


Bu manzara, müzenin çocuk bölümüne ait. Müzeyi gezdikten sonra çocuklar, eserlerden aldıkları "ilham"la resimler yapıyor ve bu resimler müzede sergileniyor. Çok hoş buldum bu fikri.

Sonuç olarak Zaragoza Müzesi oldukça büyük ve çeşitli dönemlere ait eserleri barındırıyor. Eğer müze meraklısıysanız ve yolunuz Zaragoza'ya düşerse, bana göre görmeniz gereken ilk müze. Yolu bulmak oldukça kolay, Plaza Espana'dan itibaren tabelalarla yönlendiriliyorsunuz. Benim gibi yön duygusu olmayan bir insansanız da kaybola kaybola buluyorsunuz :)

Hiç yorum yok: