31 Ekim 2013 Perşembe

Barcelona, Sagrada Familia

Uzun süre bloguma ulaşamamamın verdiği aradan sonra yine merhaba!
 
Sıra geldi Barcelona'daki gözlemlerime. Barcelona deyince ilk akla gelen yerlerden biri olduğundan Sagrada Familia'yı yazıp yazmama konusunda tereddüte düşsem de, bazilikanın içinin pek yayınlanmadığını düşünüp yazmaya karar verdim.

 
Sagrada Familia'yı hepimiz bu görüntüyle tanıyoruz. İnanılmaz görkemli, kareye sığdırmak için insanın didindiği ama bir türlü beceremediği bir yapı. Dış kısmından anlaşılamasa da Gaudi'nin eserlerinden birisi, iç kısmında ise fazlasıyla anlaşılıyor! Ne demek istediğimi birazdan anlayacaksınız.
 

 
1882 yılında inşası başlamasına rağmen, Gaudi'nin 1926'da ölmesi yüzünden yarım kalan bu bazilikanın inşaatı gördüğünüz gibi hala bitmemiş. Bitmeme sebeplerinden birisi, Gaudi'nin karışık tarzı ve planın eski dönemlere ait oluşundan dolayı şimdiki tekniklerle inşa edilişinin zorluğu. Gerçekten de, bazilikanın altındaki o döneme ait fotoğraflar ve maketler sergilendiği müzede dikkatimi çekti; ters dönmüş bir ağaç gibi devasa bir kalıp düşünün. Kalıbın içini doldurunca Sagrada Familia oluyor. Ammavelakin bugünün teknikleriyle sıkıntılı bir durum oluşturuyormuş.
 

 

 
 
İşte bu da bazilikanın iç kısmı. Araştırmacı gazeteciniz Francesca, üşenmedi 450 metrelik(güvenlik görevlisinin yalancısıyım) kuyruğu bekledi ve içeriye girdi. Binanın ihtişamı karşısında kendini küçük hissedip "Biz de mühendis miyiz bee" psikolojisinden de bir türlü kurtulamadı.
 

 
"Gaudi eseri olduğu anlaşılıyor" dememe neden olan fotoğraf da bu. Katedral-bazilika-kilise renkli camlara alışkın evet ama gördüklerim hep dini motiflerle süslü renkli camlardı. Bunun gibi gökkuşağı tadında bir dini mekan görmemiştim hiç. İşte renklerle kafayı bozmuş olan Gaudi tam da buraya imzasını atmış fikrimce! Bazilika gibi bir yerde bile tarzını gösterebilen insana sanatçı denmez de ne denir?
 

 
Renkli camlar sayesinde iç kısım rengarenk!
 

 
İç kısmın ne kadar kalabalık olduğunu gördünüz. Bu tip tarihi dini mekanlarda en sık rastlanan problem; ibadet etmek isteyen insanlarla turistlerin anlaşamaması. Sürekli fotoğraf çeken, hayret nidalarıyla konuşan insanların içinde ibadet etmek istemiyorlar haliyle. İşte bu durumu çözmek için şöyle bir çözüm bulunmuş; bazilikanın alt katı gerçek ibadethane kısmı. Bu fotoğrafı yukarıdan, onları görebildiğimiz camlı bölümden çektim. Yaratıcı bir uygulama, değil mi?
 

 
 
Yolu Barcelona'ya düşecek arkadaşlar, uzak deyip üşenmeyin Sagrada Familia'ya mutlaka gidin. Giriş ücreti 11 ya da 13 euroydu, pek hatırlayamıyorum ama ilk gördüğümde "O kadar para mı verilir?" diye düşünüp vazgeçmiştim. "Sonra bir daha ne zaman geleceğim ki?" deyip girdim ve pişman olmadım. Size de tavsiyem budur.
 
Ayrıca bloguma ulaşamadığım için sitem ettiğim ve bana çözüm bularak bu yazıyı yazabilmemi sağlayan Paris 'e çok teşekkür ederim!
 
 

6 yorum:

Paris in Me :) dedi ki...

Harbiden pahalıymış ama hele o renkli camlar çok güzelmiş yeaa :)
Sen daha önceden sorsan ben sana yardım ederdim de haberim yoktu, ben de diyorum bu kız neden sadece başlık giriyo :)

funda dedi ki...

Etkilendim :)

francesca mckennitt dedi ki...

Paris in me; bilemedim işte canım ya, kendi kendime çözmeye çalıştım şu teknoloji özürlüsü halimle :) Üf sorma, böyle giriş ücretleri yüzünden hiç alışveriş yapamadım. Magnet, anahtarlık gibi minik minik şeyler alabildim anca :(

francesca mckennitt dedi ki...

funda; etkilenilmeyecek gibi değil bence :)

Zeynep Özmen Ünlü dedi ki...

1 ay olmadı İtalya'daydım. Sırada paris ve İspanya var. senin yazılarını mutlaka referans alacağım.

francesca mckennitt dedi ki...

Zeynep Özmen Ünlü; 2 hafta önce ben de İtalya'daydım, belki de karşılaşmışızdır bir yerlerde, kimbilir... :) Keşke daha çok yazabilmiş olsaydım, yazdıklarım gittiklerimin 100de biri şuan. İsterseniz mail vs yoluyla daha detaylı bilgi verebilirim. Sizi yeniden görmek güzel, sevgiler :)