9 Eylül 2013 Pazartesi

Doğunun Limanları

Bu yazıyı yazmak için biraz geç kaldım aslında, planım 6-7 eylülde yazmaktı zira kitabın konusuyla birebir örtüşüyor.


Osmanlı İmparatorluğu'ndaki taht kavgalarıyla giriş yapılıyor, İstanbul'dan Adana'ya bir yolculuk yapıyoruz. Ardından Adana'daki etnik ayaklanmalar esnasında Ermeni mahalleleri talan ediliyor ve ülkeden kaçmak zorunda kalan ailelere gözümüzü çeviriyoruz. O süreçte mahvolan yaşamlara, coğrafyadan coğrafyaya sürüklenen insanları öğreniyoruz.

Konusu itibariyle çok önemsediğim bir eser ve Amin Maalouf söz konusu olunca eserin akıcılığından bahsetmiyorum bile. Doğunun Limanları, telefonuma pdf olarak yüklediğim ilk kitaptı ve 2-3 günde bitti. Bu arada telefondan pdf okuma işini pek sevdim, gerçekten çok kullanışlı oluyor. Elimin altında olmasını istediğim kitapları ekstradan alıyor kütüphaneme koyuyorum zaten, onların dışındakiler yer tutmamış oluyor böylece.

*Puanım: 9/10

2 yorum:

Duysev dedi ki...

Pdf olarak okumak için çok uygun bir kitap bence de. Çünkü altını çizmek isteyeceğin pek satır yok. Oldukça sıradan ve doğal bir anlatımı var. Ama yine de ben çok ortada kalmış buldum kitabı. Daha doğrusu Maalouf'un Ölümcül Kimlikleri'ni okuduktan sonra durduğu yeri az buçuk bildiğimden bu kitabı salt röportaj tadında buldum ve tatmin olamadım ne yazık ki. Ölümcül Kimlikler'i ise tavsiye ederim. Ben çok sevmiştim.

francesca mckennitt dedi ki...

Ölümcül Kimlikler'i okumadım o yüzden o konuda yorum yapamıyorum. Ben sevdim kendi adıma. Ancak bu yorumdan sonra Ölümcül Kimlikler'i de hfızaya attım:)