31 Temmuz 2013 Çarşamba

Gezi Parkı Devrim Müzesi

Yekta Kopan'ın dediği gibi:

"Bir zamanlar güzel kitap film önerileri yapardım,
Heyhat! Fışkiye kırıldı bir kere..."

Ben de fışkiye kırıldıberi blog yazamadım. Blogun açılışının da gündeme uygun olmasını istedim açıkçası. Nedense bu "müze" için hiçbir fotoğraf ya da yazı göremedim internette. Bu açığı kendimce kapatmak istedim.



Devrim Müzesi, gezi komünü kurulduğu zamanlarda (sanki yıllar geçmiş gibi) Gezi Parkı'nda kurulmuş bir müzeydi. Süslü bir tabelası, konsepti anlatan broşürler, giriş ücreti, kibar görevlileri yoktu: sadece ziyaretçiler vardı. Hatta elektrik bile olmadığı için hava karardığında mumlarla aydınlatılıyordu.


Müzenin eserleri, 1 mayısta ve direnişin ilk günlerinde çekilen fotoğraflardan ibaretti. Tabi yaklaşık 1 hafta sonra komün de müze de çadırlar da komple yıkıldığı için müzeden geriye fotoğraflar kaldı. Türkiye'nin ve çeşitli ülkelerin müzelerini/sergilerini fotoğraflayıp bloga koyan bana ise bu müzeyi sizlerle paylaşmak düştü.






8 yorum:

Gulcin dedi ki...

hakikaten bazen yillar gecmis gibi geliyor ustunden. iyi ki bu yazilar fotograflar var.
tesekkurler eline saglik

francesca mckennitt dedi ki...

Ne yoğun bir 2 aydı sahiden. Bence de iyi ki bunlar var elimizde. Hepimizin eline sağlık.

Mia Wallace dedi ki...

ne güzel be franmım! kitabı bile çıktı devrimin..

francesca mckennitt dedi ki...

Birkaç tane kitap çıktı hatta :) bir sürü de "gezi özel" sayısı var. Güzel hatıralar :)

İlk İnsan dedi ki...

Keşke bütün fotoğraflar tek bir yerde toplansa.

francesca mckennitt dedi ki...

İnternette var böyle arşivler ama tarih öncesi bilgisayarım sağolsun hiç açamadım kendilerini :)

yağmurun dünyası dedi ki...

Gümüşsuyunun gezi parkı zamanındaki haline bizim de arkadaşlarla yorumumuz 'açık hava müzesi ' olmuştu .. çünkü orada tarifi mümkünsüz bir 'inanış vardı' sadece ..yazın ve fotoğraflar için teşekkürler :)Bu arada merhabalar :)

francesca mckennitt dedi ki...

Merhabalar :) Evet kesinlikle, şu dönemde yaşayıp da Gezi Parkı havasını tatmamış olanlar çok eksiktir bence. Tarihi yaşadık resmen :) Rica ederim, sevgiler.