7 Mayıs 2013 Salı

Tutunamayanlar

Yine kendi çapımda bir ilke imza atarak, bloga yazdığım bir yazımı kaybetmiş bulunuyorum! Hem de benim için çok önemli bir yeri olan "Tutunamayanlar" için yazdığım yazıyı kaybetmişim. Yazdığımı çok net hatırlıyorum ammavelakin blogda yok, nasıl olabiliyor hayret bir şey doğrusu!


Neyse, benim leylalığımı bir yana bırakacak olursak, Tutunamayanlar dediğimiz şey bir eser değil; şaheser! Kesinlikle herkesin okuması gerekir diye düşünüyorum. Kalıpları yok eden, "aaa hakikaten öyle" diye düşündüren, içinde bir parça kendinizi bulacağınız, bir parçasına şaşıracağınız, bir parçasına üzüleceğiniz, çok özel bir yapıt. Bir noktadan sonra ilerlemeye kıyamıyorsunuz; tekrar tekrar okuyorsunuz... Zaten yolda belde okunmaz bu kitap, oturup inceleyerek özümseyerek okumak lazım bence. Şimdi kutsal kitap havası yaratmış gibi oldum ama gerçekten okuduktan sonra ne demek istediğimi anlayacaksınız. 

Sanki Oğuz Atay ömrü boyunca söylemek isteyip de söyleyemediklerini bir bir kusmuş sayfalara. İçinde birikenlere bizlere aktarmış; onu anlayabilecek birilerini bulma umuduyla. Belki bu konuda hiç beklentisi bile kalmamıştı yazarken kimbilir? Keşke yazmaya daha erken başlasaydı da, daha çok okuyabilseydik onun cümlelerini.

*Puanım: 10/10

6 yorum:

simgee dedi ki...

Bende bu hafta içinde Tutunamayanlar kitabını anlatan bir yazı yazacaktım. Bende önce davranmışsınız. :)
Oğuz Atay'ın yeri bende ayrıdır. Özellikle Tutunamayanlar'ın. Herkes'in okuması gerekiyor bence.

francesca mckennitt dedi ki...

simgee; Sanırım geçen sene yazmıştım aslında, ama dediğim gibi yazım ortadan kayboldu :))
Ben de aynı fikirdeyim, herkes okumalı. Ben kendime çok kızmıştım bu kadar geç kaldığım için.

Duysev dedi ki...

Okumak için hazır olmam gerektiğini düşündüğüm nadir kitaplardan. Ondan önce okunanlar hazırlık safhası gibi sanki. Mesela Tezer Özlü'yü su gibi içtim, yaladım yuttum. Oğuz Atay'a hala başlayamıyorum.

francesca mckennitt dedi ki...

Duysev; evet, öylesine okunamayacak bir kitap. Tezer Özlü'yü çok merak ediyorum, sağda solda sözlerini(kitaplarından parçaları) okudukça da merakım artıyor. Bakalım ne zaman okuyabileceğim :)

Atyarisindaki Eşek dedi ki...

Frances, kitabı bitirmeden bile hayatımda belli başlı değişikliklere gitmeme neden oldu, Selim'den biraz biraz Turgut'tan...
Kendimi şu an çok daha iyi hissediyorum, kutsal kitap muamelesi yapıyorum resmen, kütüphaneden aldım götürüp vermeye kıyamıyorum, ceza ödemem gerekecek herhalde! :')

francesca mckennitt dedi ki...

Atyarisindaki Eşek; ama öyle değil mi yaa, ben de hala durup durup okuyorum ara sıra açıkçası :)
Bence cezaya vereceğin para yerine kitabı satın al ;)