26 Mayıs 2013 Pazar

Azınlık'tan Yola Çıkan Bir Yazı

Her gün birbirinden korkunç haberler aldığımız şu günlerde, yazmak için en uygun konunun bu olduğunu düşündüm: Levent Kırca'nın ücretsiz olarak oynadığı, afişte yazdığı gibi "politik güldürü"sü.


Eskiden "Olacak O Kadar" vardı, iktidarların eleştirileri kaldırabildiği zamanlarda. Her hafta -doğru hatırlıyorsam cuma günleri- siyasetçilerle ve gündemle dalga geçilir, şu dönemde haber olsa "e hep oluyor bunlar" diye umursamayacağımız olaylar bir bir eleştirilirdi. Sonra zaman geldi geçti ve susturulur olduk. Tahammülsüzlükler, tek adamlıklar, yılların hırsıyla birleşti; dayanılmaz bir hal aldı. Bugün savaşın eşiğinde, hayatının her noktasına müdahale edilen insanların yaşadığı; düşüncelerimizi ifade edemediğimiz, ettiğimizde angarya bir bahane bulunup hapislere gönderildiğimiz, "adi suçlar" olarak adlandırılan katillik, hırsızlık, gasp, tecavüz suçlarının tavan yaptığı, bunlar yetmezmiş gibi suçlu olmayanların da işsizlikten ruh sağlıklarını kaybettiği bir ülkeyiz.

İşte ben bugün o yüzden bu yazıyı yazma kararı aldım. Levent Kırca, milyonlara hitap eden programını 200 kişilik bir tiyatro salonuna sığdırmak zorunda kalmıştı. Bunu yapabilmek için bile üniversite yönetiminden 2 ay boyunca izin çıkmasını beklemişti. Salona gelenler ulumalar eşliğinde bıçaklanacaklarından, bıçaklayanlar bulunamayacağı(!) için her şeyin yanlarına kalacağından korktuklarından, salondan tedirgin çıkmışlardı. O öyle bir gündü, bugün de böyle bir gün. Aradaki tek farksa her uyandığımız günün bir öncekinden korkunç haberlerle dolu olması.

14 yorum:

Mia Wallace dedi ki...

:( bıktım bu ülkeden fran ya :/

Zeugma dedi ki...

Aynen öyle oldu.
Ellerine sağlık böyle bir yazıyı kaleme aldığın için...

francesca mckennitt dedi ki...

Mia ben de bıktım canım. Çırpınıp duruyoruz başka hiçbir şey değil...

francesca mckennitt dedi ki...

Zeugma; teşekkür ediyorum. İçimden geçen çok şey var ama malum yazılanların "halkı kışkırtıcı nitelikte" olmaması gerekiyor(muş)...

Lulu dedi ki...

Gercekten kalan bir avuc insan gibi hissediyorum benzer dusuncede biriyle karsilasinca..malesef adalete inancin kalmadigi bir donemdeyiz ve ben de biktim bu ulkeden...

francesca mckennitt dedi ki...

Lulu; evet kesinlikle adalete hiçbir inancımız kalmadı ve insanlığa da... Örneğin geçen gün öpüşme eylemine "Burası müslüman mahalle ulan ahlaksızlık yapamazsınız" burada diyerek insanları bıçaklayan kişi, acaba ahlak kelimesinin anlamını biliyor mu? Acaba nasıl bir mantıkla çalışıyor beyni de(eğer varsa tabi) bir insanı bıçaklayabilmeyi kendinde hak ve üstelik ahlak olarak görüyor? Bilemiyorum...

Atyarisindaki Eşek dedi ki...

Içeridekiler- adlı tiyatrosu yeni sanırım, ona gidemeyebilirim ama gidersen yaz lütfen :)

crazywomanrosemary dedi ki...

...Ve insanlar dolup taştı öyle değil mi? Sen olacakları görmüşsün
bu yazında :/

büro mobilyaları dedi ki...

Güzel bir paylaşım olmuş.Teşekkürler.

francesca mckennitt dedi ki...

AtYarışındaki Eşek; bilmiyorum ki, şu aralar hiçbir yere gidemiyorum sanat adına. Olaylar malum :) Gidersem elbette yazarım ama son söylemlerinden dolayı Levent Kırca'ya kızgınım açıkçası.

francesca mckennitt dedi ki...

rosemary; biliyor musun bloga girdiğimde ben de aynı şeyi düşündüm, hepimizin ruh hali malummuş aslında. Gerçekten "bıçak kemiğe dayandı" noktasına gelmişiz fark etmeden. Artık lütfen "3-5 ağaç için..." denmesin. Dış mihrak falan diye de saçmalamasınlar, tablo çok net.

francesca mckennitt dedi ki...

büro mobilyaları; rica ederim.

A.O Bolat dedi ki...

Saçma sapan günler yaşıyoruz, herkes nefret dolu kin dolu!

francesca mckennitt dedi ki...

Doğru... Ama benim yazımdan bile belliymiş bir şeyler olacağı, herkesin boğazına kadar gelmişti her şey.