23 Mart 2013 Cumartesi

Toros Canavarı

Her Aziz Nesin kitabını okuduğunuzda Türkiye'ye dair ironik bir şey bulursunuz değil mi? Başka ülkeden biri okuduğunda "yok artık" diyeceği, ancak biz okuduğumuzda "oluyor öyle arada" diyebileceğimiz türden olaylar. İşte Toros Canavarı da böyle bir oyun. İsmini duyduğumda pek enteresan gelmeyen, ama oyun bittikten sonra hayran kaldığım bir oyun.


İlk başlarda yavaş başlayan oyun, sonlara doğru öyle bir hareketleniyor ki şaşırıyorsunuz. Galiba "güldürürken düşündürmek" dedikleri şey bu olsa gerek.


Konusundan biraz bahsedecek olursam; Sayaner ailesi bildiğimiz sıradan mazbut bir aile. Ev sahipleri, tipik sonradan görme zengin müteahhit ve onları evlerinden çıkarmak için bir sürü şey yapıyor. Aslen çok çekingen olan evin babası Nuri Sayaner de ev sahibini şikayet etmek üzere karakola gidince, dönemin en azılı suçlusu Toros Canavarına benzetilerek hapse atılıyor. Ardından da Türkiye gerçeklerini bir bir görüyoruz.


Özellikle Nuri Sayaner'i oynayan Şevket Avşar mükemmel bu oyunda. Gerçekten karakterle özdeşleşmiş. Kesinlikle gitmenizi önerdiğim oyunlardan biri.

14 yorum:

Mia Wallace dedi ki...

aklımda gitmek sitediğim bir sürü oyun var franım yenisi de eklendi hof

francesca mckennitt dedi ki...

Hihi benim de öyle Miam, yapmak istediğim şeyler günlük 24 saat dilimini aşıyor ama :/

Mr.E dedi ki...

Biz bu oyuna gidip çok beğenmiştik :) Sen tiyatro ile ilgili yazında benim de aklıma geldi ben de bir oyun yazacaktım vesileyle onu yazayım bugün :)

Mahmutun güncesi dedi ki...

Gitmek istediğim o kadar çok oyun var ki...Zamanımı iyi değerlendirip fazla oyun seyretmeye çabalıyorum ama hepsine yetişmek mümkün değil.Farklı tiyatro teknikleri kullanarak farklı oyunlar ortaya çıkaran grupları izlemeye bayılıyorum.Bu tarz oyunlarla da karşılaşırsanız bildirirseniz ne güzel olur.

rapunzell dedi ki...

aynı konulu bir filmi vardı kemal sunal'ın, onu hatırladım okuyunca. hala unutamadıgım sahneleri var, bunu da not aldım bir kenara :)

francesca mckennitt dedi ki...

Mr.E; yaz da okuyalım bakalım :) Ben de çok beğendim, ayakta alkışladığım oyunlardan biri :)

francesca mckennitt dedi ki...

Mahmutun güncesi; Ben de benzer şekilde, hepsine yetişemiyorum ancak gittiğim her oyunu bloga yazıyorum. Hatta her sergiyi de :) yalnız hard diskim kırıldığı için yazmayı düşündüğüm sergilerin fotoğraflarının çoğu gitti, ona canım sıkkın. O yüzden bir süre eski sergileri yazamayacağım :(

francesca mckennitt dedi ki...

rapunzell; o film bu oyun olabilir işte:) ben izlemedim ama "Kemal Sunal bunu film yaptı" dendiğini duymuştum çünkü:) Al al, izlenesi bir oyun gerçekten :)

Kitap kokusu dedi ki...

Aa, teşekkür ederiiiz, bizimle paylaştığınız için.. :)
ben de beklerim;
http://bodywoorld.blogspot.com/

francesca mckennitt dedi ki...

Rica ederim :)

Deniz dedi ki...

Ben de çok beğenmiştim oyunu, tek eleştirim zaman zaman düşen tempoydu ama Aziz Nesin gerçeği vardı, çok değerli..

francesca mckennitt dedi ki...

Deniz; ben de ondan oyunun başında şikayetçi oldum ama ilerleyen zamanlarda o eksiği kapattı :) dediğin gibi Aziz Nesin gerçeği var...

Kulisteki İnsan dedi ki...

Hem geçen sezon hemde bu sezon bu oyunu izleme şansım oldu... Ve her iki izleyişimde de salonu mutlu olmuş bir tiyatro izleyicisi olarak terkettim... Paylaşımlarının devamını bekliyorum :)

francesca mckennitt dedi ki...

Bir oyuna bir değil iki defa gitmek... Takdir ettim sahiden :) To be continued :p