11 Şubat 2013 Pazartesi

Zengin Mutfağı

Zengin Mutfağı'nı izlediğimde ilk düşüncem "hayret nasıl bu oyunu kaldırmamışlar?" oldu. Zira bildiğiniz gibi her türlü özgürlüğümüz kısıtlanıyor artık. Ve bu düşüncemin üzerinden 2 gün geçmeden oyunun kaldırılacağını öğrendim...


Zaten faşizmi eleştirmesi yüzünden oyun esnasında birkaç MHP'linin saldırısına uğramış, bunu protesto eden seyirciler de ayakta alkışlamış hatta oyuncular  servislerine binene kadar oyuncuları korumuşlar; bu olayların üzerine de Harbiye Muhsin Ertuğrul Sahnesi önünde oyuncular eylem yapmışlardı. Bu olayları twitter üzerinden takip ederken şubat ayı programında oyunun olmadığını gördüm ve nedense (!) şaşırmadım. Tüm hayatımıza müdahale edilen bir ülkede, birey olduğunu hissetmek ne kadar güç...

Yapılan açıklamada "başka bir oyunu tercih ettik" diye yazıyor. Sezon ortasında, klasikleşmiş bir oyunu kaldırıp başka bir oyun koymak ne kadar mantıklıdır acaba? İnsanları aptal yerine koymaları da apayrı bir yazı konusu.



Oyunla ilgili söyleyeceklerime gelecek olursak, ayakta alkışladığım bir oyundu. Gerçekten senaryosu da mükemmel oyunculuklar da. Özellikle aşçı rolündeki Murat Garipağaoğlu inanılmazdı! Keşke kaldırılmamış olsaydı da izleyip Francesca haklıymış diyebilseydiniz. Öylesine görülesi bir performanstı. Oyuncular çok dinamikti; bir dakika bile konsantrasyonunu bozmadılar seyircilerin.



Bu arada Zengin Mutfağı daha önce film olarak da gösterilmiş. Hatta aşçı rolünü Şener Şen oynamış. 

4 yorum:

Kulisteki İnsan dedi ki...

"Ne gör, ne işit, ne de söyle. Üç maymun var senin zihninde. Sen yine soranlara insanım de..."
Bu oyunun kaldırılması gerçekten beni de üzmüştü. Ve açıkçası şehir tiyatroları oyuncularından da beklediğim tepkiyi bulamadım oyunun kaldırılışı ile ilgili...
Voltaire demiş ki; "sizi kimin yönettiğini görmek için kimi eleştirme hakkınızın bulunmadığına bakın..." Eleştiriye bu kadar kapalı bir ülkede Zengin Mutfağı oyunu kaldırılmamalı, aksine benzerleri yaratılmalı... Teşekkürler Francesca...

francesca mckennitt dedi ki...

Şarkı oyundan değil mi :)
Ben de benzer şekilde, beklediğim tepkiyi göremedim. Ama güzel haber; mart programına alınmış Zengin Mutfağı :) Belki de içeride bir şeyler yaşandı biz göremedik. Dediğin gibi, böyle bir ülkede böyle oyunlar çoğalmalı... Çoğalmalı ki eleştirel bakış kazanabilelim.

Deniz dedi ki...

Oyunu ben de bloğumda yazmıştım, bu sene ŞT'deki en iyi oyun bence!

francesca mckennitt dedi ki...

Deniz; mm doğru olabilir, öyle bir değerlendirme yapmadım ama olur mu olur yani :)