17 Şubat 2013 Pazar

Artıklarla Geçinen Adam

Yine sık sık bahsettiğim bir programdan alıntı yapacağım: Tabu. Geçen sezonda yayınladıkları bir bölümdü bu ama nereden esti derseniz, bu aralar kulağıma VEGANLIKla ilgili çok şey çalınması çok fena çağrışım yaptı. Felsefi sebeplerin de dışında, yapılan araştırmalara göre dünyayı en çok kirleten endüstrilerden birinin et endüstrisi olduğu bulunmuş. Birincisi otomotiv, ikincisi et endüstrisi. Bu yazdıklarım için bilimsel bir kaynak bulamadım, web sitelerinden okuduklarımı yazıyorum; yani veganların gerekçelerini anlatmaya çalışıyorum, et aşıklarına en başta açıklamamı yapayım da. Anlatma sebebim o adamın bana nasıl çağrışım yaptığı. Eehhhh amma da uzattın demeyin canım, giriş-gelişme-sonuç'suz yazı mı olurmuş!

*görsel blog.yesilist.com sitesinden alıntıdır.

Neyse tamam daha da uzatmadan, doğru hatırlıyorsam İngiltere'de bir adam, yalnızca otoyol kenarlarında ezilmiş hayvanlarla ve çöplerden topladığı yiyeceklerle besleniyormuş. Onun da kendince bir felsefesi var: Bu dünyaya daha fazla yük olmamak. Yenebilecek durumda olan -ya da öyle olduğunu iddia ettiği- bunca şey varken yeni şeyler alarak tüketimi arttırmamak. Yenilmez dediğimiz hayvanları deneyerek, yeni yemek tarifleri de üretmiş mesela. Tabii bu işin bir riski de var, hayvan öleli ne kadar zaman geçtiğini net olarak bilemediğinden dolayı birkaç kere zehirlenmiş. E o kadar da olur diyelim... Biz biliyoruz da ne oluyor, biz de zehirlenebiliyoruz. 

Sözkonusu kişinin maddi durumu da yerinde, hatta bu yemek toplama işini kendi arabasıyla yapıyor adam. O açıdan ben veganlara benzettim düşüncesini. Sonuç olarak, aslında midelerimiz kaldırabilse mantıkta bir problem yok. Ancak kendimi o şekilde düşünüyorum mesela... Daha düşünürken midem kalkıyor. Girişi gelişmeyi yazdım ama sonucu bağlayamadım farkındayım. Acaba sizler ne düşünüyorsunuz? Sizce normal mi anormal mi?

8 yorum:

Kulisteki İnsan dedi ki...

Ben bu adamı biliyorum :) geçenlerde discovery channel da çıktı :) Fakat adam otoyol kenarlarında ve çöplerdeki yemekleri toplamıyor sanırım orada bir yanlış anlama var. Adam otoyollarda arabalar tarafından ezilen ve insanların zarar vermesi sonucu ölen hayvanlardan yemek yapıyordu. Benim izlediğim programdaki menüyü saymak isterim:
1-Gelincik kafatası çorbası
2-Karga yanisi
3-Jöleli ve dondurmalı sincap kavurma
Menü biraz ürkünç ama adam misafir bile davet etmişti. Keyifle yediler :) ben de izledikten sonra afiyet olsun dedim :)
Dünyada kaynaklar azaldıkça benzer yaşam farklılıklarını duymaya, görmeye, yaşamaya devam edeceğiz...
Tüketim toplumunu, kaynakların kıtlığını ve çevre konusunu düşündüren ve üzerinde araştırma yapılması gereken bir konuyu yazmışsın, teşekkürler Francesca...

francesca mckennitt dedi ki...

Doğru diyorsun, o cümleyi değiştireyim. Otoyolda ezilerek ölen hayvanlardı:) ama çöpten de yemek topladığını söylemişti. Yemekten daha ziyade içecek. Malum enteresan hayvanları yemek daha zevkli geliyordu ona :)
Yalnız sen yazınca ne düşündüm, biz otoyol kenarına gitsek herhalde en fazla kedi köpek, ya da geyik toplayabiliriz. Onun dışında ben pek enteresan hayvan göremiyorum. Yani istesek de gelincik kafatası çorbasını içemeyeceğiz :))
Ne düşündüğünü yazmamışsın... Kararsız durumda bıraktın beni :)

Kulisteki İnsan dedi ki...

Bence normal :). Adamı destekliyorum...
Umarım bu cevabımla kararsızlıktan kurtarmışımdır :)

francesca mckennitt dedi ki...

:):) Evet en azından bir haneye bir oy topladım :p

Pink Freud dedi ki...

Aslında veganlıkla vejetaryanlık biraz farklı şeyler :)

francesca mckennitt dedi ki...

Veganlık vejeteryanlığın biraz daha uç noktası diye biliyorum ben ama?

Zeugma dedi ki...

Kendince geçerli nedenleri var tabii.
İnsanlığa ve doğaya karşı aşırı duyarlı biri en azından...
Ama bu kadarı da fazla cidden :)

francesca mckennitt dedi ki...

Değil mi en azından duyarlı. Ama ben de ne kadar normal olduğunu kestiremiyorum bu mantığın :)