25 Ocak 2013 Cuma

Havacılık Müzesi

Yağmurdan kardan kıştan bunalmışken, size yazdan kalma fotolar getirdim! Güneşi görünce içim açıldı vallahi. 

Avrupa yakasına aşina olanlar bilir, sahil yolundan Florya'ya doğru ilerlerken sağda üfür üfür bir sürü uçak vardır. İşte bu uçaklar Havacılık Müzesi'ne ait arkadaşlar. Bir zamanlar THY'de kullanılmış büyüklü küçüklü tüm uçaklar, maketler, havacılığa dair her şey burada yer alıyor.


Bu arada serginin dışında maketler, pilot ceketleri, THY armaları gibi bilimum şeyler de satılıyor içeride.



En eski olanları bile birer teknoloji harikası olan bu "cihazlar"dan etkilenmemek mümkün değil. Uçaklar arasında ilerledikçe detaylara daha çok dikkat ettiğimi fark ettim. Mesela desenlere bakınız:




İçeride de bunların küçümenleri :)


Bir yandan "vay be" diyorum, bir yandan da böyle ayrı bir bölüm ayrılması zoruma gidiyor. Bir erkeğin bir işi başarması normalken, aynı işi bir kadının başarması ekstra bir durum sayılıp övgüye değer bulunduğunda üzülüyorum. Kadın hakları savunucularının, kadınları ön plana çıkartmaya çalışırken bu noktayı atladıklarını düşünüyorum ve onların da ataerkil zihniyete paralel işler çıkarması garip geliyor. Yine de boş geçmeyelim o köşeyi:


Bu yazıya da ancak bu şarkı gider!


10 yorum:

Mr.E dedi ki...

İyi gezmişsin :) Müze'de dedemin de fotoğrafları var biliyor musun :)

francesca mckennitt dedi ki...

Aaa, bilseydim özellikle bakardım :) Bizi lisedeyken zırt pırt götürürlerdi buraya okula yakın diye ama ilk defa fotoğraflayabildim ve ilk defa bu kadar zevk aldım. Herhalde zorla götürülünce pek keyfi olmuyor :)

Mr.E dedi ki...

Muhtemelen o yüzdendir :D Kendi iradenle gidince gittiğinin hakkını vermeye çalışıyor insan :D

Fotoğraf kısmı ise, tayyare mektebi hocalarının olduğu fotoğraflarda Mehmet Ali bey diye geçiyor :)

Mahmutun güncesi dedi ki...

Kısmen de olsa bizi de gezdirmiş oldunuz.

Kulisteki İnsan dedi ki...

Kaç kere gittiğimi ben bile hatırlamıyorum :) daha küçük yaşlarda havaalanı pistlerinde koşmaya başlayınca insan böyle oluyor herhalde :) fotoğrafları görünce tekrar gidesim geldi Francesca :)

francesca mckennitt dedi ki...

Mr.E; olur da bir daha gidersem bakarım :) Senin bu dedelerin de maşallah yani :)

francesca mckennitt dedi ki...

Mahmutun güncesi; blogumun amacı bu zaten :)

francesca mckennitt dedi ki...

Kulisteki İnsan; eh, ne kadar sevdiğini anlayabiliyorum bu yüzden :) Ama hayat işte... Belki havaalanı pistleriyle ilgili hayallerin bir gün kırılmasaydı, şimdi yaşadığın hayatı yaşayamayabilirdin :)

tuzvekarabiber / Salt'nPepper dedi ki...

Her havada gördüğüm uçağa heyecanla bakan ben, hiç gitmedim havacılık müzesine. fotoğraflara bayıldım. özellikle çeşitli desenlere sahip olanlar bir harika. ellerine sağlık.

http://tuzvekarabiber.blogspot.com/

francesca mckennitt dedi ki...

tuzvekarabiber; aa eğer İstanbul'daysan gitmelisin öyleyse. Bunlar yirmide biri falan çünkü oradaki şeylerin :)