3 Kasım 2012 Cumartesi

Sultanahmet'te Ramazan

Bu yıl yine ramazanın yaza denk gelmesiyle, ramazan eğlenceleri daha mı ulaşılabilir oldu ne? "Gelenektendir, bir günü Sultanahmet'te geçirmeden olmaz" diyorsanız, çılgın kalabalığa merhaba deyin. Ben gittiğimde 23:00 suları olmasına rağmen, inanılmaz bir kalabalık vardı ve akıntıya kapılıp yürümek yüzünden doğru düzgün fotoğraflayamadım bile. 

*bu görsel ibb'nin sitesinden alıntıdır.

Böyle bir panayır düşünün. Çift taraflı eski el sanatları ürünler, İstanbul'la özdeşleşmiş tarihi kuruluşların stantları, yiyecek içecekleri şeklinde gidiyor. Hepsinin ortak özelliği "eski" olması.



Her yerde görmekten sıkıldığım "çim görünce piknik yapan" ailelerden orada da mevcut. Fakat kalabalık yüzünden iş farklı boyutlara gelmiş, insanlar gayet meydana yayılmış yerlerde takılıyorlardı.



Tabi bu sene geçti ama olur da Sultanahmet'e yolunuz düşerse, Sultanahmet Köftecisi'nin asıl yerinde de bir köfte ziyafeti yapın derim. Gurmeler gibi yorum yapmak olmasın ama oranın köftesinin tadı ayrı.

13 yorum:

Budeliçocuk dedi ki...

Önce merhaba;

Sultanahmet'te ramazan güzel..haklısın..
Ama ramazan gideli çok oldu..!

:))

francesca mckennitt dedi ki...

Merhaba:)
Evet gideli çok oldu. Yani seneye gelmesine az kaldı denebilir :)) Her sene olan şeyler bahsettiğim sonuçta, bu seneye has değil :)

VuslaT dedi ki...

Francesca önümüzdeki ramazan istanbula gidersem çimlerde oturmamaya dikkat edeceğim ve iftarı köftecide karşılayacağım inan.Sevgilerimle..

Kulisteki İnsan dedi ki...

Sultanahmet'te ramazan yazısı yeni geldiyse bloga, kimbilir o zamandan bu zamana daha ne yazılar birikmiştir diye düşünüyorum? Bilmiyorum haksız mıyım Francesca? ;)

francesca mckennitt dedi ki...

VuSLaT; yorumunu okuyunca bir garip hissettim kendimi:)

francesca mckennitt dedi ki...

Kulisteki İnsan; haklısın... Ama bir türlü toparlayamıyorum vaktimi biliyorsun ki. Fırsat buldukça yazıyorum, sen kendine bak biriktirme konusunda hıh :)

crazywomanrosemary dedi ki...

evet o köfteciyeuğramıştım son Sultan Ahmet e uğradığımda..:)

Yelda dedi ki...

hep niyet etmişimdir ama bir türlü kısmet olmadı Sultanahmet'e gitmek Ramazan ayında. Ömrümüz vefa ederse eğer seneye inşallah.

Mia Wallace dedi ki...

franım! nerelerdesin :)

crazywomanrosemary dedi ki...

Nasılsın iyi misin?.:))

francesca mckennitt dedi ki...

rosemary; ne de iyi etmişsin :) İyi olmaya çalışıyorum. Bu sene okul çok yoğun ve okul başladığından beri sürekli hastalanıyorum. Ya dişim şişiyor ya grip oluyorum ya midem kötü oluyor vs. Bir tuhaf geçiyor bu sene :/ Sen nasılsın?

francesca mckennitt dedi ki...

Yelda; bakalım seneye nasıl olur :)

francesca mckennitt dedi ki...

Miam koşturmacadayım çook:/ 10 ders ve bitirme projesi almak gibi bir hataya düştüm, nefes almaya fırsat bulamıyorum desem yeridir :( Umarım sen iyisindir canım geleceğim bloguna :)