13 Ekim 2012 Cumartesi

Tanzimattan Cumhuriyete Türk Resmi Sergisi

Eğer doğru hatırlıyorsam Rembrandt için Sakıp Sabancı Müzesi'ne gittiğimde fark ettim bu sergiyi. Körün istediği bir göz, allah verdi iki göz misali koşa koşa alt kata indim ve şaşkınlığa uğradım. Ağa paşa resimleri dışında modern sayılabilecek pek çok çalışma vardı. Çoğunun birkaç yüzyıllık olduğunu düşünürsek gerçekten etkileyici.

Öncelikle "normal" bulduğum tablolar:

Bir zamanlar moda olan natürmortlar.



Bilimum manzaralar

Derkeen varlıklarına hem şaşırıp hem sevindiğim tablolara geçiyorum. 150 sene önce yapılmış nü tablolar! Muhtemelen yapıldığı dönemde pek ortaya çıkarılmadılar, gizlendiler ancak birilerinin bunu denemiş olması bile yeterli.
Yarı çıplaklarla başlıyor:



Sonra tamamen çıplak, sanattan çok anatomi hayranlığı uyandıran tablolar:


Arada Fikret Mualla'nın depresif çizgilerini de atlamamak gerek:



10 yorum:

Kulisteki İnsan dedi ki...

Bundan sonra sana "Francesca" demek yerine "sergi canavarı" diyebilir miyim? :)

VuslaT dedi ki...

Hakikaten o dönemde bu nüleri yapmak ve saklamak bile çok enteresan.. Değişik bir gezi olmuş. Ben manzara resimleri bölümünde kalayım. Orası daha bana göre..

francesca mckennitt dedi ki...

Kulisteki İnsan; tabii ki diyebilirsin istiyorsan ama bana diyene bakar mısın:)

francesca mckennitt dedi ki...

VuSLaT; Evet çok şaşırdım sahiden, garibima gitti. Ben de Fikret Mualla'da kalabilirim:))

Şepşeker dedi ki...

Waooov gerçekten müthiş !

francesca mckennitt dedi ki...

Bence de müthiş :)

Grace Happy dedi ki...

acaba 80 kısılık bır grup gırebılır mı oraya

francesca mckennitt dedi ki...

Bilmiyorum ki müze yönetimine sormak gerek. Grup girişleri oluyor ama 80 kişi olayı soru işareti:)

HerbiRenk dedi ki...

Rembrandt ve Çağdaşlarına gitiğimde bende gezmiştim Türk resim sergisini gerçekten iki sergide çok güzeldi

francesca mckennitt dedi ki...

Ben de genelde öyle yapıyorum. Bir müzeye gidişimde her koleksiyonu her sergiyi mutlaka ziyaret ediyorum :) Özellikle Rembrandt'ın yanında sönük kaldı ama bu da güzeldi:)