5 Ekim 2012 Cuma

Laf Arasında Öneriler

Yakın zamanda yapmış olduğum ve memnun kaldığım, size de tavsiye edeceğim şeyler var, alelacele yazayım bitmeden. Bloga detaylı olarak yazacağım elbette ama ben yazmadan önce siz de gidip görün bence.

*Beyoğlu Sahaf Festivali, tek kelimeyle mü-kem-mel! Nerde benim 2-3 sene önce bahsettiğim festival nerde bu. Gerçekten bu seferki çok donanımlı ve kitaplar 3-5 TL gibi komik fiyatlarda.

*Eğer roman seviyorsanız Khaled Hosseini'nin kitaplarını okuyun. Hem akıcı güzel romanlar hem de ülkesini öyle bir yansıtıyor ki yazdıklarında, insan etkilenmeden edemiyor. Mesela ben geçenlerde Bin Muhteşem Güneş'i okudum ve herkese anlatmadan duramıyorum.

*Bu hep olan bir etkinlik ama Pera Müzesi'nin film gösterimlerini öneririm. Henüz gidememiş olsam da, öyle güzel filmler var ki! Hem de çook ucuz. Gitmişken müzeyi de kolaçan edin, marjinal şeyler oluyor :)

*Kuzguncuk'a gidin havalar kötüleşmeden, hem boğaz hem "semt" havası alın. Ne güzel, ne sıcak bir yerdir orası. Mahalleden içeri girdiği anda insanı bir mutluluk sarıyor sanki... O arada Ekmek Teknesi'nin çekildiği yere, Can Yücel'in kahvesine ve bilimum tarihi mekanlara uğrayın diye eklemiyorum bile.

Şimdilik aklıma bunlar geldi, var mı sizin de "mutlaka git" dediğiniz bir etkinlik?

14 yorum:

melodram dedi ki...

İstanbul'da değilim ama Bin Muhteşem Güneş'i okurum ki.:)
Teşekkürler :)

crazywomanrosemary dedi ki...

evet evet...zaten İstanbul um geldi...şu işlerimi bitirip kaçmayı düşünüyorum..:))Pera vazgeçilmezim oldu zaten...hazır filmlerden de yakalarım ..:))

Adsız dedi ki...

Merhaba teşekkürler paylaşımın için Akbank Caz Festivali var bu aralar, birde TÜYAP Kitap Fuarını iple çekiyorum.

Yelda Ergin Öztürk

Lulu dedi ki...

ucurtma avcisini da bin muhtesem gunes i de cok sevmistim. Kuzguncuk ise cok guzel bir yer, dugun fotograflarimizi kuzguncuk ta sokaklarda cektirmistik. fotograf cekmek icin ideal bir yer

Kulisteki İnsan dedi ki...

Beyoğlu Sahaf Festivaline ben de gittim. Gerçekten çok güzeldi ve adeta içinde kayboldum eski kitapların... Bu tarz önerilerini bekliyor olacağım Francesca :) Ben de bir ara öneriler listesi yapıp göndereyim bloga :)

francesca mckennitt dedi ki...

melodram; evet haklısın, çok "İstanbul için etkinlik vakti" olmuş bu yazı :)

francesca mckennitt dedi ki...

rosemary; kaç gel :) İstanbul özlenmez mi hiç:)

francesca mckennitt dedi ki...

Adsız; ben de TÜYAP'ı iple çekiyorum ama Akbank'ı çekmeyi bir süredir bıraktım, işe başlayana kadar da görmemezlikten geleceğim :p öğrenci haliyle Caz festivallerini cüzdan kaldırmıyor :))

francesca mckennitt dedi ki...

Lulu; mm bir gün evlenecek olursam göz önünde bulundurayım :p evet gerçekten çok güzel, çok sevimli Kuzguncuk :)

francesca mckennitt dedi ki...

Kulisteki İnsan; Di mi, ne kadar ayrı bir havası var oranın :) Ve çok geliştirmişler yıllar öncesine kıyasla, hayran kaldım :) e hadi gönder listeyi, bekliyorum :) hep lafta hep lafta :p

Paris in Me... dedi ki...

Franım yaa Khaled Hosseini'nin Uçurtma Avcısı da harikaa.. Kuzguncukk yazdım listeme gidilebilir .. Yapmak istediğim ne çok şey oldu resmen yaa :/

francesca mckennitt dedi ki...

Evet canım Uçurtma Avcısı da çok fenaydı... O yüzden öncelikle Hosseini okuyun diye başladım cümleye :) Çalışınca her şeyi istediğin anda yapamıyorsun, tahmin edebiliyorum. Galiba bu durumda listeye tarih de eklemen gerekecek :)

nil dedi ki...

Kısaca istanbul'a gelin diyorsun :)) benim de çengelköy çınaraltı şeklinde bir önerim var uzaklardan da olsa.. Benim için de şekersiz bir çay içerseniz, harika derim ,)

francesca mckennitt dedi ki...

:)) Çınaraltı da gerçekten çok hoş ama özellikle pazar gidiliyorsa çook erkenden gitmek lazım... Hemencecik kalabalıklaşıyor, biz gittiğimizde kenarda köşede bir yer anca bulmuştuk :)