3 Ağustos 2012 Cuma

Neşe ve Karikatür Müzesi

İzmir Neşe ve Karikatür Müzesi, Konak Belediyesi'nin katkılarıyla 2010 yılında kurulmuş. Çok sevimli, birkaç katlı bir evi müze haline getirmişler. Hem sabit çalışmalar hem de süreli sergiler var. Ben gittiğimde "İzmir Karikatürleri Sergisi" vardı mesela.




Merdivenleri çıkarken Osmanlı'nın ilk mizah dergisi "Meğu"dan tutun, Marko Paşa'lara kadar dergi örnekleri eşlik ediyor.


Ben en çok sosyal mesaj veren karikatürleri beğendim. Sanki "konuşmadan anlatmak" bu karikatürler için söylenmiş gibi.







Türk mizah tarihinin meşhur karakterleri bütün yamukluğuyla
karşınızda:


Ben böyle yaratıcı ve eğlenceli müzeleri / sergileri çok beğeniyorum. İnsanlara müze denildiğinde surat ifadelerinde bile o "sıkıcı" hal oluşuyor, böyle müzeler duyuldukça fikirleri değişir diye düşünüyorum. Daha önce İzmir Mask Müzesi 'ni de yazmıştım blogda, İzmir bu konuda diğer illere göre daha önde sanırım. İstanbulu hariç tutuyorum elbette, kültür-sanat bakımından İstanbul ile boy ölçüşecek hiçbir kent yok henüz Türkiye'de. İzmir'de oturup da bu müzeye gitmeyen kalmasın ki, "eğlenceli müze" kavramı daha da yayılsın.


20 yorum:

Mr.E dedi ki...

Ayağı cıvık!!! :D Hemen gidilmiş İzmir'e :D Benim için de gez ^_^

francesca mckennitt dedi ki...

Hahah ayağı cıvık mı :)) Gittim döndüm hemen, anca bu kadar gezebildim :)

Mr.E dedi ki...

Hem ayağı cıvık hem de adeta bir sinsi :P

francesca mckennitt dedi ki...

Namanallahım bu kulaklar bunları da mı duyacaktı?!

Mr.E dedi ki...

İzmir'i gezersen nevet! :D

francesca mckennitt dedi ki...

Uf gezmedim öyle fersah fersah, ne kıskandı ya :) üni yıllarını özledin ondan ondan :)

Dışavurum dedi ki...

Aaa ne güzelmiş, İzmir'e gidince gezeyim ben de.

Mr.E dedi ki...

Kıskanmadım imrendim :) Kıskansam "benim için de gez" der miyim? sorarım sana ^_^

francesca mckennitt dedi ki...

Dışavurum; gez gez bence de :) Bir de heykel müzesi var orada hala gidemediğim, benim için orayı da gezip yazar mısın :))

francesca mckennitt dedi ki...

Mr.E; tamam bir dahaki İzmir ziyaretinde gezersin işte, 1 saatlik işi var :) Yeri de kolay hem :)

memento mori dedi ki...

şuraya gidip bir neşe yüklenmek lazım -.- ne iyi etmişsin :)

francesca mckennitt dedi ki...

di mi :) bi eğlenip gelmek lazım :)

Alp Osman Bolat dedi ki...

Kesinlikle yaratıcı bir müzeymiş :))

francesca mckennitt dedi ki...

Bence de, benim çok hoşuma gitti :)

Sylvie ribeL_ dedi ki...

mimlendim canımcım :*

inanirsakolurbence dedi ki...

Senin gibi insanlar oldukça müze önyargısı kırılır:)

Bloğuna gene nerelere gitmiş bizim kız diye merakla geliyorum:D

francesca mckennitt dedi ki...

Sylvie; tamam canım yarın yaparım artık geç oldu :)

francesca mckennitt dedi ki...

inanırsak; ayy okuyunca nasıl mutlu oldum :) oleey yazdıklarım işe yarıyor dedim içimden :)

Kulisteki İnsan dedi ki...

Karikatür, bence en büyük eleştiri aracı tüm dünyada... İlk Türk karikatür dergilerinin çoğu eleştiriye kapalı iktidarlardan dolayı kapandı gitti... Şimdiki zaman içinde aynı şeyler geçerli. Ama çizdikleri şeyler kağıt üstünde değil insanların beyinlerinde yer ettikçe kapalı olmaları, kapatılmaya çalışmaları hiçbirşeyi engelleyemeyecek...
Eline sağlık Francesca...

francesca mckennitt dedi ki...

Bence de, ince espri dediğimiz şey direk karikatür. Bazen hiç yazı yazmalarına bile gerek kalmıyor... Şimdiki karikatür dergilerinin de sonu pek farklı değil galiba. Her türlü eleştiri hakkımız saklı. Gelecekte daha güzel olması hepimizin ümidi :) Teşekkür ederim Kulisteki İnsan :)