12 Ağustos 2012 Pazar

Elçiler ve Ressamlar Sergisi

Tam da yazı yazmak için bloga girmişken, tee 6 ay önce yazdığım ve nasıl olduysa taslak olarak kalmış bir sergiyi buldum taslaklarda. Hemencecik onu paylaşayım dedim, onca şey yazmışım nasıl unuttum anlamadım peh.


Ultra amatör makinemle, ultra amatör ellerimle çektiğim fotoğraflar gördüğünüz gibi bulanık olabiliyor. Teknik problemlerden dolayı şimdiden özür dilerim :)


17-18. yüzyıllarda, Osmanlı Batı için bir gizem yumağı, egzotik masallarla dolu bir ülke. Evlerinden çıkmayan kadınların gizemi, harem efsaneler, kulaktan kulağa yayılan hikayelerle, tam bir merak yuvası. Dolayısıyla yabancı ressamlar için en önemli resim malzemelerinden biri. Oradaki yaşamı resmetmek, Batı için değişik kapılar açmak demek.


Aynı şekilde, Batıdan gelen elçilerin oradaki resimleri de bu amaca hizmet ediyor. Günümüzle benzer bir durum da var, sonuç olarak fotoğraf yerine resim sanatı var o dönem. Kaçbin kilometre doğuya gitmişsin, Osmanlı'dasın, resmettirmeyip de ne yapsınlar değil mi.



Son resmi de, Muhteşem Yüzyıl'daki dekoltelerle ayağa kalkanlar için fotoğrafladım."Burası İngiliz Kraliyet Ailesi değil, Osmanlı'da öyle dekolte giyinilmezdi." diyenler olmuştu da, göstermek istedim. 

16 yorum:

fiLmmAniA dedi ki...

harem hatunların evi, hemde çok lüks bir ev, ve evin tek bir erkeği var, bencede bu mantıkla dekolte illaki varmıştır diye düşünüyorum, ne de olsa o dönemde padişah kapanın elinde kalıyormuş değilmi, ee nası kapıyorlardı sanki... resimler çok güzel, herhalde ressam kendinden birşeyler katmamıştır,bilmiyorum...

Zeynep Özmen Ünlü dedi ki...

Francesca ; gezdim, bende bekletiyordum yayını.hep sergi sergi olmasın diye.. Son resimde, dekolteli kadın benimde çok ilgimi çekmişti. Hatta Goya 'nın resimlerinden sonra bu sergi ruhuma ne kadar iyi gelmişti..

francesca mckennitt dedi ki...

filmmAniA; ben de aynı fikirdeyim dekolte konusunda ancak ressamın kendinden bir şey kattığını sanmıyorum çünkü bu resimler fotoğraf yerine geçen resimler yani gerçeğe uygun olması gerekiyor ki bir işe yarasın :)

francesca mckennitt dedi ki...

Zeynep Özmen Ünlü; ben de Goya'da sıkıldım biraz, Rembrandt'tan sonra gidince kesmedi açıkçası :) Tabii sosyal mesaj açısından Goya bin basar ama resim kalitesi ve Rembrandt... Ah ah :)

memento mori dedi ki...

bu harikaaaa :)

osmanlı yı ve kültürünü seviyorum
hatta itiraf etmek gerekirse muhteşem yüzyılı da takip ediyorum
çünkü her ne kadar dizi de olsa böyle sanki o zamanları görüyorum.. o zamanları hissediyorum

entirikaları, oyunları onların olsun :)

artııı dekoltee konusuna çokk güzel kapak yapmışsıın :))

eheh çok güzel :)

Mia Wallace dedi ki...

taslakların bile nasıl güzelmiş vara başka hemen paylaş gözden kaçmasın :)

francesca mckennitt dedi ki...

memento mori; ben direk Osmanlı değil belki ama ciddi anlamda tarih seviyorum. Yani oturup anlaşma tarihlerini ezberlemekten bahsetmiyorum, tarihi bir yerde oturduğumda gözlerimin dolmasına kadar gidiyor bu iş:)) Kimbilir kaçyüz sene önce, X şahsı da buralara dokundu deyip duygulanıyorum:) pek TV yle alakam yok ama Muhteşem Yüzyıl'ın çok takipçisi var gördüğüm kadarıyla:)

francesca mckennitt dedi ki...

Mia olma mı dolu :) vakit buldukça paylaşıyorum işte, aslında canlı canlı yazıp yayınlamak daha güzel ama ne yapayım her zaman fırsat olmuyor:)

crazywomanrosemary dedi ki...

Nasıl unutmuşsun şaştım..:))Bu sergide epey eser vardı yanlış anımsamıyorsam..:))Sergide ipek elbiselerin ışığı yansıtışları çok ilgimi çekmişti..:))

Kulisteki İnsan dedi ki...

Yine bir sergi ve yine Francesca :) Düzenli periyotlarla sergi takvimi yayınlamanı talep ediyorum :) ne dersin? Bu arada ortak bir yazı sözün vardı unuttuğumu sanma ;)

francesca mckennitt dedi ki...

rosemary; evet bayağı eser vardı, hatta bir tanesi var çok beğendiğim ama niyeyse yazıya almamışım. Vardır bir bildiğim deyip müdahale etmedim kendime :)) Nasıl unutmuşum ben de bilmiyorum cidden :)

francesca mckennitt dedi ki...

Kulisteki İnsan; nasıl yani, blogda gidilecek sergiler takvimi mi anlayamadım :) Ben de unutmadım o sözü, en kısa zamanda gerçekleştireceğiz elbette :)

Kulisteki İnsan dedi ki...

Evet doğru anladın Francesca :) blogunda sergilerin tarihlerinin ve yerlerinin olduğu bir sergiler takvimi :) istersen ben de yardımcı olurum sana :)

francesca mckennitt dedi ki...

Yardıma hayır demem :) Hem veri hem teknik bilgi açısından :)) Blogger özelliklerine göz atmak lazım :)

Kulisteki İnsan dedi ki...

Ortak yapılacak ikinci iş belirlenmiş oldu :)

francesca mckennitt dedi ki...

Eveet :) Eylül ayında blogda olur sanırım :)