30 Temmuz 2012 Pazartesi

Sivrisinek Mevzusu


Artık paranın “güç” olduğu küçücük çocukların bile zihnine kazınmış durumda.
Bu “güç” nasıl gözlerini karartıyorsa, insanlar türlerini yeryüzünün tek hakimi kabul ediyorlar. Düpedüz bencillik bu.

Bu bencillik bilimsel araştırmalarda dahi kendini gösteriyor.
Mesela ekolog Steven Juliano diyor ki:

“Sivrisineklerin yol açtığı insan ölümlerini düşünürsek, bu canlıyla mücadelede ikinci dereceden önemli yan etkiler dışında çok ciddi sorunlarla karşılaşılacağını düşünmüyorum.”

Veya böcekbilimci Carlos Brisola Marcondes de diyor ki:

“Sivrisineksiz bir dünya bizim için çok daha güvenli olurdu. Özellikle bazı türlerin yok edilmesi, insan türü açısından çok önemli.”


Birileri yok etmek için çabalarken, birileri üretmek için çabalıyor. Birileri silahlarıyla, toplarıyla, tüfekleriyle gezegeni mahvederken, birileri yazılarıyla “temiz dünyalar” yaratmaya çalışıyor. Yine diyorum ki:

“Ah ne büyük eşitsizlikti bu,
Çıplak kalemler,
Silahlara karşıydı…”   *


*Federico Garcia Lorca

10 yorum:

Kulisteki İnsan dedi ki...

Yazının ilk başta ismine bakıp sivrisineklerle sorun yaşıyorsun sandım Francesca. Ama okuyunca sorunun sivrisinekler değil, dünyanın en büyük sorunu olan GÜÇ DÜŞKÜNÜ İNSANLAR olduğunu farkettim.
Sivrisineklerden, üretenleri mahvetmek için çabalayan insanlara geçişin çok hoşuma gitti.
Birileri bu dünyayı mahvetmek için çabalamaya devam ettikçe emin ol birileri de yazmaya, temiz dünyalar yaratmaya devam edecek.
Ve inanıyorum; bir gün kalemler silahları yenecek...

AtYarışındaki Eşek dedi ki...

Yeterince şey öğreniyorum sayende.

VuslaT dedi ki...

EVET YA SELEN ÇOK ADALETSİZLİKLER VAR BU EKOLOJİDE.. SİVRİSİNEKLER BAŞA BELA BİRDE KANATSIZ SİVRİSİNEKLER VAR ONLAR DAHA DA FENA..

francesca mckennitt dedi ki...

Kulisteki İnsan; artık ben de inanıyorum :)
Hiç bıkmadan konuşmak, çabalamak, anlatmak lazım ama...
Demek beğendin. Teşekkür ederim :) Bir dergiyi okurken ani sinir patlamasıyla ortaya çıkmış bir yazı bu :)

francesca mckennitt dedi ki...

AtYarışındaki Eşek; bilgi hiçbir zaman yetmez, hiçbir zaman yeteri kadar öğrenemeyiz :)

francesca mckennitt dedi ki...

VuSLaT; şaka mı yapıyorsunuz ciddi misiniz anlayamadım ama sanırım yazıyı okumadan yorum yaptınız.

AtYarışındaki Eşek dedi ki...

Şu an için yeterli olan ;) bilgiye açım.

francesca mckennitt dedi ki...

Ah ah ben de :)

inanirsakolurbence dedi ki...

O savaşı çıplak kalemler kazanacak biliyorum:)

francesca mckennitt dedi ki...

Ben de buna inanıyorum inanırsak. Kazanacak, kazanmalı :) Yoksa dünya yaşanılabilir olmaktan çıkacak iyice.