20 Temmuz 2012 Cuma

Rembrandt ve Çağdaşları Sergisi

Sakıp Sabancı Müzesi yine çook kapsamlı bir sergi hazırlamış. Sadece Rembradt ve çağdaşları değil, dönemin "Felemenk" bölgesine dair bilgiler, hatta o sıralarda Osmanlı'da neler olduğuna dair devasa zaman tünelleri düzenlenmiş.


Ayrıca yine o dönemde kullanılan eşyalardan örnekler var. Hepsi pek şaşaalı, pek gösterişli tabii.




Mesela ben bu fayanslara bayıldım! Dikkat edin, hepsinde farklı bir figür var. Bir kılıç ustası ve öğrencisini betimlemişler ve adım adım hepini resimlemişler. Düşünebiliyor musunuz ne ince işçilik... Şimdiki devasa, düz renk fayanslarla karşılaştırılamaz bile.

Gelelim Rembrandt ve çağdaşlarına. İsminden de anlaşılacağı gibi bu serginin yıldızı Rembrandt idi. Sanki tablo değil bir fotoğrafa bakıyormuşsunuz hissi uyandırıyor her biri... Öncelikle en beğendiğim tabloyu paylaşmak istiyorum. Gördüğüm zaman bakakaldım ve detaylı gösterebilmek için yakından fotoğraflamaya çalıştım. 


Tablonun içinde tablo... Şimdi bir de yakından bakalım:


Bunun elle yapılmış bir "resim" olduğuna inanabilmek mümkün mü! Rembrandt ışığı mükemmel kullanışıyla meşhurdur ve bu kare bunun en büyük ispatı bence.


 O dönemde ancak zengin insanlar kendi portrelerini yaptırabildiğinden, sık sık soylu aile mensuplarının resimleri var. Buradan kazandıkları paralarla manzara resimleri de yapabilmişler.




Bu arada çerçevelere de dikkatinizi çekmeden edemeyeceğim. Resim bir fırıncıya da ait olsa, fakirlikten de bahsetse bu bol oymalı altın varaklı çerçevelerden vazgeçmemişler.

Sanırım "hazır dönem resimlerinden bahsediyorken Türkiye de olsun" diye düşünüp bir alt kata da "Tanzimattan Cumhuriyete Türk Resmi Sergisi" koymuşlar ama o da başka yazıya kalsın artık.


22 yorum:

emili dedi ki...

Bende gittim bu sergiye.Gerçekten insan elle yapıldığına inanamıyor o kadar gerçek gibi duruyorlarki. Bir ressam kendi resmini yapmıştı parmakları gerçek gibiydi, şaşakalmıştım. Elimi uzatsam elini uzatacak gibiydi bütün tablolar.

kağıt faresi dedi ki...

of gidemedim ve çok üzüldüm gidemediğim için.

francesca mckennitt dedi ki...

emili; zaten ben bu resimleri görünce, Rus ressamlardan vazgeçtim direk Hollandalıları tutmaya başladım :)) Sergiden önce bu kadar iyi olduklarını bilmiyordum açıkçası. Kesinlikle, öylesine gerçekti. Ben de hayran kaldım. İyi ki gitmişiz :)

francesca mckennitt dedi ki...

kağıt faresi; keşke gidebilseymişsin ama tabii hayıflanmak bir işe yaramayacak, şimdilik internetten bulduklarınla idare edersin olmaz mı :) Benim de içimde ukte olan çok sergi var, öyle olduğunda bu taktiği uyguluyorum :)

Biraz Şöyle Biraz Böyle dedi ki...

Çok başarılı bir sergiydi gerçekten. Bir de müze mağazasında ürün çeşitliliği olup pahalı olmasaydı daha keyifli olacaktı.

Mr.E dedi ki...

Eline sağlık blogger kültür ateşesi ;)

The Great Masters'a gittin mi bakayım? :)

francesca mckennitt dedi ki...

Biraz Şöyle Biraz Böyle; ben de aynı şeyi düşündüm biliyor musun. Mesela İnci Küpeli Kız kitabı, dışarıdaki fiyatından daha pahalıydı. Ben sadece Rembrandt'ı ve eserlerini tanıtan kitabı alabildim, sergi kataloğu falan alamadım.

francesca mckennitt dedi ki...

Mr.E; teşekkürler efenim :)
Gittim ve çıkamadım :)) Dediğin kadar varmış, mükemmeldi gerçekten. Hatta twitterdan millete gidin dedim ya:)

Mr.E dedi ki...

Ben o kısmı sanırım atlamışım :)

francesca mckennitt dedi ki...

:) Son günler kaçırmasın millet diye duyuru yapayım dedimdi.

Mr.E dedi ki...

Şahane yapmışsın :)

francesca mckennitt dedi ki...

Giderlerse şahane olur asıl :)

inanirsakolurbence dedi ki...

Fayanstaki işçilik beni benden aldı:)

Yakın çekim yaptığın tablo resmen yaşıyor! :)

francesca mckennitt dedi ki...

Değil mi :) Adamın gözlerine bakarken bir tuhaf oldum resmen :)

stupidrabbit dedi ki...

Rembrandt ın tablosu gerçekten çok güzel ama ben o en baştaki eldivenleri çok beğendim.
Çok güzeller.
:)

VuslaT dedi ki...

LUVRDA HARİKA ÖTESİ RESİMLERİ VAR SANATÇININ ÖNÜNDEN AYRILAMADIĞINIZ BAKMAYA DOYAMADIĞINIZ..GEZİNTİ İÇİN TEŞEKKÜRLER. BU SERGİNİN TAMAMINI GEZMEK ŞART DEĞİL VURUCU NOKTALARDA BİRLEŞMEK ÖNEMLİ İDİ SAYENİZDE GÜZEL BİR PAYLAŞIM OLDU.. SEVGİLERİMLE..

Mia Wallace dedi ki...

o eldivenleri görsem ben de çok etkilenirdim bayıldım tablolara!

francesca mckennitt dedi ki...

stupidrabbit; eldivenler gibi neler vardı bilsen :) adamların bardakları bile sanat eseri :)) çok güzeller.

francesca mckennitt dedi ki...

VuSLaT; buradakiler böyleyse Louvre nasıldır düşünemiyorum zaten, yapışır kalırdım herhalde o zaman :) Rica ederim, sevgilerle :)

francesca mckennitt dedi ki...

Mia; ama çook güzel :) evlilik eldiveniymiş onlar:)

Kulisteki İnsan dedi ki...

Bende gittim ve tek kelimeyle mükemmeldi... Tabloların içinden insanlar fırlayacak tedirginliği ile dolaştım tüm sergiyi... Herşeyiyle çok güzel ve başarılı bir sergiydi.

francesca mckennitt dedi ki...

:)) Gece bekçilerinin durumunu düşünsene orada, insan nasıl korkar :)
Kesinlikle, çok çok güzeldi... O resimlerden sonra kolay kolay beğenemiyorum artık başka ressamları :)