26 Temmuz 2012 Perşembe

Genç Werther'in Acıları

Daha önce Genç Werther'in Acıları'nın bale versiyonunu izleyip burada yazmıştım. Kitap versiyonu, duyguları birebir okuma şansı bulduğunuz için daha acıklı elbette. Çıktığı dönemde pek çok insanı intihara sürüklemiş, Goethe'yi de meşhur bir yazar haline getirmiş. Ancak duygusal olmadığınız bir dönemde okursanız gerçekten "aman yaa amma abarttın" etkisi yaratıyor. Sözkonusu dönemin fazlasıyla romantik olduğunu düşünürsek, bize ufak detay gelen şeyler kitapta birkaç sayfalık önemli olaylar şeklinde bulunabiliyor.




Goethe, benzer bir olay yaşamış ve bir arkadaşından esinlenmiş bu kitapta. Kahramanımız nişanlı bir kadına aşık ve çok umutsuz. Bir süre acı çektikten sonra intihar ediyor. Goethe de nişanlı bir kadına, ayrıca esin kaynağı arkadaşı da evli bir kadına aşıkmış, üstelik hiç de umudu yokmuş. Bunun üzerine arkadaşı intihar etmiş ve Goethe bu iki olayı bir potada eritip hemencecik eserini yazmış. Biraz ağdalı bir dile sahip olsa da güzel betimlemeler var. Ama olay örgüsü çok az, o yüzden herkese uygun olmayabilir.


*Puanım: 8/10

14 yorum:

b3ngü dedi ki...

Okumuştum ben de bu güzel eseri.
E fazlaca duygusal ve biraz da romantik bir insan olarak da gayet beğenmiştim :) Ben de tavsiye ederim :)

francesca mckennitt dedi ki...

:)) Evet işte romantik bir insana göre mükemmel, ama hareketli romanlardan hoşlananlar da var, hiç vakit ve nakit kaybı yapmasınlar diye baştan uyardım :)

K.C.S. dedi ki...

Babamın bana hediye ettiği 2. Kitaptır bu. Ara ara tekrar okurum. Bu kitap içimi cız ettirir. Başlığı görünce hevesle açtım yazdıklarını görmek için.

mine dedi ki...

okumaya henüz karar vermiş değilim ama kılasik olduğu için aklımı çeliyor fena halde : )

fiLmmAniA dedi ki...

okumak isteyip de okuyamadığım kitaplardan biri bu, ilk duygusal anımda okuycam;)

francesca mckennitt dedi ki...

K.C.S.; ama sanırım yazdıklarından pek memnun olmadın gibi geldi? :) Bu arada babanın hediye ettiği ilk kitap neydi acaba, merak ettim. Kitapları seçişinin bir anlamı var mıymış?

francesca mckennitt dedi ki...

mine; güzel de olsa kötü de olsa klasik klasiktir mantığıyla, eksik kalanlarımı tamamlamaya çalışıyorum ben de :) klasik olduysa vardır bir hikmeti :p

francesca mckennitt dedi ki...

filmmAniA; tamam sen kitabı al, duygulanır duygulanmaz hemen başlarsın :))

Kulisteki İnsan dedi ki...

Durmak yok okumaya devam :) yayınevleri senin yazdıklarını kesinlikle kullanmalı diye düşünüyorum. Kimi yayınevinin kitap tanıtımlarını görüyorum, bildiğim kitaptan şüphe ediyorum :)

francesca mckennitt dedi ki...

Tabii ki devam :)
Bilemem, kullanırlarsa kendi yararlarına olur tabii. Burada bedavadan okuyucu anketi oluyor resmen :)) Doğru diyorsun, bazı yayınevleri öyle bir reklam yapıyor ki inanamıyor insan. Zaten Best ya da Topseller dediğimiz kitaplar da birer edebiyat harikası değil reklam harikası.

K.C.S. dedi ki...

Yoo hiç öyle olur mu. Bilmez misin ben senin yazılarından ayrı bi' keyif alırım ;) Babamın ilk hediye ettiği kitap Agatha Christie'nin Ölümün sesi adında ki kitaptı. Ona bana bi kitap al içinde bilmece olsun, heyecanlı olsun demiştim. Sonra bi' gün baba 'Aşk nasıl bi' şey?' diye sormuştum. O da yanında Werther'le gelmişti. O zaman okuduğumda pek anlayamadım. Ne zaman aşık oldum bende. Ağlaya ağlaya okudum kitabı.Büyümem gerekti, birazda pişmem...

francesca mckennitt dedi ki...

Teşekkür ederimm :) Demek ki baban da çok etkilenmiş Werther'den. Yaa işte, diyorum ya duygusal olduğun dönemde değilsen olmuyor, hakkını veremiyorsun bu kitabın :) Ama ağlaya ağlaya okumana üzüldüm..

Adsız dedi ki...

"olay örgüsü az, herkese uygun olmayabilir" derk*en neden herkese uygun olmayabilir? tam tersine daha kolay bir kitap haline getirmez mi? sonuçta bir savaş ve barış değil.

francesca mckennitt dedi ki...

Adsız; Elbette bir Savaş ve Barış değil ama insanlardan en çok duyduğum cümle "Hiç akıcı değildi okuyamadım bıraktım." Dolayısıyla, sıkılınıp bırakılma ihtimali çok yüksek.