15 Haziran 2012 Cuma

"Hurdadan Sanata Uzanan Yol" Sergisi

Modern Sanat denildiğinde, sadece görsellik amaçlayan değil genellikle bir amaca hizmet etmek için yapılan sanat gelir akıllara. Gelmeli daha doğrusu. "Modern sanat" ya da "soyut çalışıyorum" adı altında, kafasına göre her yaptığı şeyi "sanat" olarak adlandıran insanlar da var çünkü. Oysa bir şeyler söyleniyorsa altı da doldurulmalı.





"Hurdadan Sanata Uzanan Yol" sergisinde, kullanılan tüm malzemeler hurdalardan elde edilmiş. Genellikle demir-çelik gibi metal atıkları ile geri dönüşüm atıkları kullanılmış. Bazılarına bakarak neyin parçası olduğunu tahmin edebilirsiniz, kimisi ise yeniden şekillendirilerek bizlere sunulduğu için sürpriz.







Serginin yapılma amacı "çevre bilincine dikkat çekmek." Gördüğünüz gibi sıfır malzemelerden yapılan modern sanat eserlerinden hiçbir farkları yok... Aksine hepsi birer ruh taşıyorlar ve bu yüzden daha özeller.

Her ne kadar ben sergiye gidememiş olsam da, bu fotoğrafları tek tek çekip bana yollayıp bu yazıyı yazabilmemi sağlayan sevgili arkadaşıma çok teşekkür ederim. Böylelikle hepimiz farklı bir ses daha duymuş, değişik bir düşünceye daha şahit olmuş olduk :)


15 yorum:

crazywomanrosemary dedi ki...

ÖNEMLİ VE İLGİNÇ ÇALIŞMALAR..:))Görmeyi isterdim Anadolu Üniversitesinde de böyle bir çalışma yapılmıştı..hatta bazıları hala Güzel Sanatlarının yan bahçesini paylaşıyor öğrencilerle..:))

Mia Wallace dedi ki...

kendisini en yaratıcı sergi ilan ediyorum :)

Follow_me dedi ki...

way be hepsi nasıl güzel olmuş. Bende bloğuma beklerim. www.bakbuharika.blogspot.com

Bak bu harika artık facebookta, beklerim

http://www.facebook.com/pages/BaK-Bu-HaRiKa-DeKoRaSyOn/447201555298044

francesca mckennitt dedi ki...

Mia Wallace; di mi, ben de çok yaratıcı buldum :)

francesca mckennitt dedi ki...

Follow me; :) Sevgiler.

E S M İ R dedi ki...

İlginç bir sergi..sanatçının farklı bakışı bu olsa gerek!..bizi de düşündürmeye sevk ediyor..bu güzel paylaşım için teşekkürler..

Bolat dedi ki...

Etkileyici olmuş bence :)

francesca mckennitt dedi ki...

ESMİR: kesinlikle, kimin aklına gelirdi böyle bir şey sanatçılardan başka :) blogumun amacı bu, rica ederim :)

francesca mckennitt dedi ki...

Bolat; bence de, düşündürücü:)

Sylvie ribeL_ dedi ki...

vayy çok ilginçmişş, beğendimm !

francesca mckennitt dedi ki...

Ben de çok beğendim Sylvie:)

crazywomanrosemary dedi ki...

Bu yazına yorum bırakmıştım..uçtu mu ne?..:))

francesca mckennitt dedi ki...

rosemary; yorumunu okuyunca spam bölümüne baktım, orada sana ait bir yorum vardı, "spam değil" olarak işaretledim ancak "denetleme bekliyor" kısmına da düşmedi. Nereye gitti yorum anlamadım:(

Kulisteki İnsan dedi ki...

Dünya üzerindeki kaynakları çok kötü kullanan biz insanlar böyle şeyler yaparak günah mı çıkartıyoruz acaba??? Ya da böyle şeyler yaparak kötü kullanımın önüne mi geçmeye çalışıyoruz???
Kullandığımız metalleri yeniden kullanmak üzere ergitsek, topraktan çıkarttığımız cevheri kullanarak yaptığımız üretimin yaklaşık 3 te 1 i enerji harcıyoruz...
Paylaşım için teşekkürler Francesca...

francesca mckennitt dedi ki...

Kulisteki İnsan; ama bazılarının işine gelmiyor bu geri dönüşüm işi. Maden sahipleri ne kazanacak o zaman değil mi:) Maalesef herkes etik davranmıyor.
Bilmem, sonuçta bu sanatçının suçu değil bu. İçinde bulunduğumuz durumda tekil insanlardan ziyade çok daha büyük güçler var, şimdi diyeceksin ki o güçler de tekil insanlardan oluşuyor. Ama biliyoruz ki insanları bir hedef için toplamak ve gerçekten o hedeften sapmamalarını sağlamak gerçekten zor. Herkes cebine giren miktara bakıyor, bana dokunmayan yılan bin yaşasın mantığıyla yaşayıp gidiyorlar...