20 Mayıs 2012 Pazar

Salvador Dali Sergisi

Aylar sonra gelen bir sergi yazısı daha... Bu senenin -bana göre- en önemli sergilerinden birisi bu idi, zira Dali en sevdiğim ressamlar arasında. Gönül isterdi ki daha önce klasik eserleri geldiğinde, sergiyi kaçırmayayım ve her şeyi tam olarak görmüş olayım ama artık yapacak bir şey yok tabii. 




"Dali ve İlahi Komedya" konulu olduğundan, duvarların her yerinde Dante'nin İlahi Komedya'sından metinler var. Bir not: bu metinleri Tophane-i Amire gibi etkileyici bir yerde okumak çok hoştu.








Araf, Cehennem, Cennet ve Gala ile Akşam Yemeği olmak üzere dört bölüm vardı. Benim en sevdiğim kısım ise Gala ile Akşam Yemeği. Minik minik resimlerden değil de, büyük detaylı resimlerden oluştuğu için belki, bilemiyorum. Ayrıca "yemek işte yaa" diye değil de inceleme amaçlı bakarsanız, her tablonun içinde ayrı bir mesaj olduğunu fark ediyorsunuz.







Yine her zamanki gibi en sevdiklerimi ekledim sadece bloga, gidemeyenler için bir fikir oluşturması adına. Sergi içeriği ve donanımı çok güzeldi, fikir ve hazırlanma biçimlerini çok beğendim. Çıkışta Dali ve tarzdaşlarına (ne denirse ona artık) ait bir sürü kitap, film olmasının yanısıra Dali baskılı birçok eşya vardı. Ben sergilerden hatıra almayı çok seviyorum, böyle ürünler yoksa bile bütün broşürlerini, tanıtımlarını saklıyorum. Sonra bu odada neden yer kalmıyor diye bütün gün söyleniyorum...

*Eserlerin önünde cam vardı ve benim fotoğraf makinem malumunuz amatör. Dolayısıyla fotoğraflar pek kaliteli değil, affola. Gerçi ne kadar güzel olsalar da, tabloları canlı görmenin etkisini yaratamıyor. 


8 yorum:

tuzvekarabiber / Salt'nPepper dedi ki...

Dali sergisi olduğunu duymamıştım.. harika çok sağol!
blogunuza tesadüfen rastladım, bayıldım.
benim de çoğunlukla istanbul mekanlar üstüne yeme içme blogum var.. bana da beklerim :)

http://tuzvekarabiber.blogspot.com/

francesca mckennitt dedi ki...

Tüh, keşke bitmeden yazsaymışım :) Belki giderdiniz :)
Çok teşekkür ederim, beğenmenize sevindim :)
Olur gelirim elbette:)

Zeynep Özmen Ünlü dedi ki...

merhaba francesca.
ben gidememiştim. iyi oldu bu yazı ve resimler.

francesca mckennitt dedi ki...

Merhabalar :)
Öyle mi, o zaman işe yaradı desenize sevindim :)

Kulisteki İnsan dedi ki...

Yine bir sergi ve yine imza Francesca :) Böyle giderse gitmediğin sergi kalmayacak ne dersin? :)

francesca mckennitt dedi ki...

Ömür biter etkinlik bitmez Kulisteki İnsan :) İstanbul'da yaşıyoruz unuttun mu :))

Bouquet de Fleurs dedi ki...

Dali´nin eserlerini cok severim. Barcelona´ya gittigimde müzesine gitme sansim olmustu.. harika eserler :)

Bende benim bloguma beklerim :)
Sevgiler
Seda

http://bouquet-defleurs.blogspot.de/

francesca mckennitt dedi ki...

Umarım bir gün ben de Barcelona'da görebilirim tüm eserlerini :) Burada sadece 2 koleksiyon vardı.