14 Mayıs 2012 Pazartesi

Karamazov Kardeşler


Öncelikle Karamazov Kardeşler'in 6 ayımı aldığını söylemem gerek. Derin bir kitap olduğundan, ayaküstü okunmuyor, e insan sadece kitaba yoğunlaşamıyor haliyle. O yüzden okumaya niyetiniz varsa uzun bir boşluğunuz olduğu zaman dilimini seçmeniz, kitabın hakkını verme açısından önemli.


Başlayınca, bir süre "o kimdi, bu neydi, ne oluyor?" sorularını bol bol soracaksınız kendinize, bu yaklaşık 300 sayfa kadar sürecek. Karakterleri ve olayları çözümleyip olayın içine girdiğinizde heyecanla okumaya başlayacaksınız ki bu da 2. cilde yani 500. sayfadan sonrasına tekabül ediyor. Yukarıdaki paragrafta ne demek istediğimi anlatabildim sanırım :)

Okurken hep "Freud halt etmiş Dostoyevski'nin tespitlerinin yanında" diyordum içten içe, çünkü psikoloji, her kitabında en önemli unsur. Sonra internetten araştırırken öğrendim ki Freud'un çalışmalarına da kaynaklık etmiş Dostoyevski'nin romanları. Tıpkı "Suç ve Ceza" da olduğu gibi, uzun uzun karakter ve ruh hali betimlemeleri mevcut. Genel anlamda önemliliğini geçtim, klasiklerin arasında en çok öne çıkan kitaplardan birisi bence; zaten sanırım en çok Rus Edebiyatı'nı seviyorum.

*Puanım: 9/10

20 yorum:

soluk dedi ki...

rus edebiyatını ben de çok severim. karamazov kardeşleri okurken zorlandığımı itiraf etmeliyim. benim kitabımda 2 cilt birleştirilerek tek bir kitap haline getirilmişti, haliyle oldukça kalınca bir kitap ve yazı boyutları küçüktü biraz. ama güzeldi. bu arada dostoyevski'nin "yeraltından notlar" baş ucu kitabıdır benim için. henüz izlemediysen nacizane, zeki demirkubuz'un dostoyevski romanından uyarladığı filmi "yeraltı"nı izlemeni öneririm.

VuslaT dedi ki...

dostoyevski okumak bir ayrı zevk.Teşekkürler paylaşımına. Alttaki yazında da çok haklısın sanattan kopmayan toplum içim biraz makul fiyat şart geçenlerde Ankara'ya bir topluluk geldi oyun 45 tl iki kişi gitsen 90 en az iki haftalık meyve sebze parası. paylaşımların çok yerinde.Sevgiler.

Cemre dedi ki...

Merak ettiğim klasikler arasında... çok iyi okuyucuların bile zorlandığı bir kitap olduğunu biliyorum.... sanırım yaz tatili dönemi okunabilir... tanıtım için teşekkürler...

Mia Wallace dedi ki...

dünya klasiklerini alırken şöyle bi sorun oluyor "acaba hangi basımı güzel" gibi ama bu fotodaki basım en güzeli sanırım :)

Mystery dedi ki...

Bu derece kitap sevdalılarını görünce gözlerim büyüyo, ağzım açılıyo ve o kişiye hayranlığım oluşuyo :) Maşallah demek istiyorum sana :)

Lulu dedi ki...

Yillardir bu kitabin hakkini vererek okumam lazim diye diye,erteledim durdum, simdi sayende artik baslamam lazim dedim. Dostoyevski'yi ben de severim. Karakterleri betimleyisini ozellikle

Sylvie ribeL_ dedi ki...

Ben klasik okuyamıyorum yaa çok korkuyorum, adı üstünde klasik sıkcak beni diyorum hep oyüzden okuyamadım hiç :/

francesca mckennitt dedi ki...

soluk; öncelikle öneri için teşekkürler, "izlenmesi-okunması-gidilmesi" gereken şeyler gün geçtikçe artıyor... Ama insan amaçları, istekleri olduğu sürece yaşadığını hissedebiliyor sanki. Bunu da not aldım :) Böyle kitaplar ciltlere ayrıldığında daha pratik oluyor bence ama mesela ben Anna Karenina'nın bir cildini kaybettim ve aynı yayınevinden bulamıyorum bir türlü. Bu da ayrı dert :)

francesca mckennitt dedi ki...

VuslaT; çok teşekkür ederim :) haliyle, insanlar geçim derdindeyken onca oarayı tiyatroya sinemaya vermelerini beklemek anlamsız olur. Ancak halkın ya da sanatçıların tepkisini / fikirlerini umursamadılar bile, direk planlarını hayata geçirdiler...

francesca mckennitt dedi ki...

Cemre; evet bir tatil döneminde okunabilir diye düşünüyorum ama yaz için de biraz ağır kaçabilir :) hoş, okumak istedikten sonra ne güneş ne deniz insanın umrunda olmuyor ya... Rica ederim, blogumun amacı bu:)

francesca mckennitt dedi ki...

Miam; evet ya öyle bir sıkıntı var... Ben klasikleri alırken bir anda hırs yapıp aceleyle ucuz ucuz almıştım, şimdi bazı hataları yakaladıkça sinir oluyorum. Fırsat bulduğumda yenilemek istiyorum ama bir yandan elimdekilere de kıyamıyorum :)

francesca mckennitt dedi ki...

Mystery; çok teşekkür ederiim, yorumunu okumak beni çok mutlu etti :) Ama ne yapayım okumayı ve öğrenmeyi seviyorum, elimde değil :)

francesca mckennitt dedi ki...

Lulu; kesinlikle, o betimlemeler o analizler zaten her romanının temeli bence, olaylar ve yaşananlar hikaye :) en kısa zamanda okumanız dileğiyle o zaman, etkim olduysa ne mutlu bana... :)

francesca mckennitt dedi ki...

Sylvie; Bence klasikler ikiye ayrılıyor: biri o dönemde yazılan pek şey olmadığı ve kendisi eski eser olduğu için klasik olanlar... Biri de gerçekten güçlü temellere dayananlar... Tabii bu benim nacizane fikrim, o yüzden önerim eğer böyle bir korkun varsa araştırmadan okuma :) 1. kategoride bir kitaba rastlarsan iyice sıkılır ve soğursun.

Vişne Çürüğü.. dedi ki...

Francesca onca sayfayı nasıl okudun sen ya. Ben Suç ve Cezayı 2,5 ayda okudum :D
Betimlemeler o kadar çok uzun ki bazen okuduğum yeri kaçırıyorum. Karamazov Kardeşleri okumadım. Kitabevine her gittiğimde bakıyorum bu kitaba ancak sayfaların uzunluğu gözümü korkutuyor. Çok çabuk sıkılan birisiyim. Kitaptan sıkılmaktan korkuyorum. Yüzyıllık yalnızlıktan bu yüzden sıkılmıştım. Onu hala okuyamadım biliyor musun.
Rus edebiyatını pek sevmem ama Dostoyevski başarılı bir edebiyatçı, hakkını yiyemem. Tavsiyene uyup bu kitabı vaktimin bol olduğu bir dönemde okuyacağımı söylemek isterim :)

francesca mckennitt dedi ki...

Vişne Çürüğü; okumak istiyordum inat ettim okudum, ne yapayım :) yoğun olmasam 6 ay sürmezdi tabii ki ama maalesef artık kitaba ayırabildiğim vakit de sınırlı... Evet haklısın, upuzun cümleler var ve bazı şeyler net değil. O yüzden anlamak 300-500 sayfa sürüyor :)) Sıkılmaktan korkma, en azından dene. Denedim ama okuyamadım dersin, ne olacak :) Son cümlen beni çok mutlu etti, umarım okursun :)

altıüstüevkadını dedi ki...

Rus edebiyatını klasik edebiyatın kalbi olarak görüyorum.Karamazof kardeşleri okuyalı çokk uzun zaman oldu.Aynı zamanda filmi de beni çok
etkilemişti...Yul Bryner) hala gözümün önündedir bir çok sahne
Yeni basım almalı ve bu yaz tekrar okunacaklar listesine koymalıyım.

francesca mckennitt dedi ki...

Doğrudur, ben filmini izlemedim ama tahmin edebiliyorum :)
Ne güzel, tekrar okuyacaksınız. Bazı eserler böyle ama, tekrar tekrar okudukça farklı şeyler buluyor insan :)

Pink Freud dedi ki...

Ayy resimdeki değil demi okuduğun umarım iletişim yayınevinden basılanı almışsındır hem de Freudun uzunca önsözü vardı onda :)

francesca mckennitt dedi ki...

Yok yok resimdeki değil ama İletişim Yayınevi de değil, İskele. Ama pek memnun kaldığımı söyleyemeyeceğim :) Basit hatalar vardı baskıda çünkü.