26 Mayıs 2012 Cumartesi

"Farklı" olmak

Bu yazıyı okuduğunuza göre blogspot, facebook, twitter gibi sosyal medya ürünlerinden en az birinin parçası olmalısınız. Hiç dikkat ettiniz mi yazıların, tepkilerin, görsellerin benzerliğine? Hatta bazı durumlarda aynılığına?






Yazılanlardan anlıyoruz ki insanların ilişkileri, aşkları, ayrılıkları bile aynı. En özel, en ayrı olması gereken duygular bile birbiriyle örtüşür durumda. Sanki hepimiz bir yerde kalıba sokulmuş ve aynı şekilde çıkmış gibiyiz. Şekli başkaları tarafından verilen nesnelerden hiçbir farkımız yok. Buna rağmen "fark" kelimesi dillerden düşmüyor. Yine sosyal medyada en çok görebileceğiniz cümlelerden:


"Farkım bu" 
"En farklı siz olun" 
"En marjinal kıyafete siz sahip olun"  


Bunca farklı olma çabasını görüp de birebir olmamız ironi değil de nedir?


Sokağa alışverişe çıkın. Moda denilen yönlendirme çizgisi kuşatmış her yeri. Her mağazada aynı ürünleri görebilirsiniz. Farklı kalıpta aynı modelden yüzlerce kıyafet bulabilir, ufak detaylarla "farklı" olabilirsiniz. Bir blogda gördüğünüz saç modelini hemen yaptırıp, "farklı" olabilirsiniz. Birilerinin hep arkasından koştuğu hobilerini kopya edip, moda olduğu için siz de onunla uğraşmaya başlayabilirsiniz. Birkaç basit hamleyle akıntıya kapılabilirsiniz. Evet evet "farklı" olmak çok kolay, siz de hemen başlayabilirsiniz...

18 yorum:

Kısaca Fd dedi ki...

belki de sadece aynı şeyleri anlatabiliyoruzdur. Farklı şeyler yine kalıyordur içimizde. Eğer öyle değilse kötü.

Mr.E dedi ki...

hadi farklı olalım hep birlikte belki o zaman benzeriz "başkalarına" :P

Bolat dedi ki...

Aslında ben de sıradan olmayı istemişimdir hep :) farklılık tedirgin eder beni psikoloğa mı gitmem lazım gelir!

bozbek dedi ki...

Farklı olmanın yolu, kendin olmaktan geçiyor..Herkes şahsına münhasır olduğuna göre, kendin gibi davranınca otomatikman herkes birbiriden farklı oluyor da, kendi gibi davranacak cesaretliler nerede ?
?

Sylvie ribeL_ dedi ki...

Moda varya o moda mahvetti beni, o igrenc bir sari demiri bulunan cantalar heryeri kusatmis ama inatla almiyorum ve her gittigim yerde onun igrencliginden bahsediyorum.. Neyse ama cok haklisin, nasil ki burc yorumculari insanlari 12 burcla bi kaliba sokabiliyorsa, gercekte bu , birbirinden bazi noktalarda ayrilan 12 cesit insan var sanki ben hep oyle dusunuyorum..

Mystery dedi ki...

Doğru demişsin valla ne denir ki buna :D

francesca mckennitt dedi ki...

Kısaca Fd; ben bunun sadece anlatımla değil; davranışla, giyimle, konuşmayla da ilgili olarak yazdım yani bence eğer farklılık varsa da öldürüyoruz modaya uymak adına :)

francesca mckennitt dedi ki...

Mr.E; hehehe :) öyle yapıyormuşuz işte :)

francesca mckennitt dedi ki...

Bolat; belki de genel bir tedirginlik yaşıyoruz hepimiz ve bu sebepten böyleyiz? :)

francesca mckennitt dedi ki...

bozbek; evet tam olarak anlatmak istediğim bu. kendimiz gibi davranmıyoruz çoğu zaman, olması gerektiği gibi davranıyoruz...

francesca mckennitt dedi ki...

Sylvie; doğru, ama keşke trendlere göre de 12 çeşit insan olsa, o bile bir çeşit :) bir pantolon alacağım mesela, 100 mağazada aynısından bulabiliyorum... Evet her yerde o demirli şeyler, ispanyol paçalar, çiçek desenleri... Bunların çoğunu beğendiğimiz için değil moda olduğu için alıyoruz. (alıyorlar.)

francesca mckennitt dedi ki...

Mystery; bilmem ki ne denir, yorumlasan görürdüm :))

RC dedi ki...

ben gene okuyor, içimdekilerin burada yansımalarını görüp mutlanıp kayboluyorum :) seni özledim çoooook!

francesca mckennitt dedi ki...

Hiii kimler gelmiş! Ben de seni özledim çok! Kahve molası için finallerin bitmesini bekliyorum :)

Kulisteki İnsan dedi ki...

Ben yazına biraz farklı bir yerden yaklaşmak istiyorum, tabi izin verirsen Francesca :) İçinde yaşadığımız dünya önce bizi aynılaştırıyor... Ve arkasından da müthiş reklam taktikleri ile farklı olmak için yarışmamızı istiyor. Kıyafetlerle, kullanılan teknolojik eşyalarla, makyajla, gidilen mekanlarla farklı olunabileceğini bizlere aşılamaya çalışıyor... Halbuki ufak bir yaşamsal değişiklik, duygusal değişiklik her insanı bu dünyadaki diğer insanlardan zaten farklı kılıyor. Diğer bir konu herşeyiyle dış görünüşten tut, yaşam tarzına varıncaya kadar aynı iki insan düşün. Sence bunlar farklı değil mi???

francesca mckennitt dedi ki...

Kulisteki İnsan, izin vermek ne demek :) tabii ki hiçkimse aynı olamaz, doğuştan farklı herkes. Ama dediğin gibi dünya bizi aynılaştırıyor ve ardından farklı olmak için yarıştırıyor. Ancak ben o duygusal değişikliklerin de aynılaşmaya başladığını düşünüyorum. Şu sıralar insanların tepkilerini özellikle twitterdan takip ediyorum, insanlar aynı olaylara aynı cümlelerle tepki veriyorlar resmen. Kadın-erkek ilişkileri de dahil buna. Geçenlerde bir şey okudum "Biz ojeli elimizle tek parmağımızla mesaj yazıyorsak, PS oynarken o mesaja cevap verilecek arkadaş!" gibi bir şey. Bir sürü insan retweet etmiş, cevaplamış vs. Çok enteresan geldi bana, minnacık bir şey olmasına rağmen demek ki böyle bir şey yaşayan binlerce insan var diye düşündüm. Böyle işte aynılaşıyoruz :)

Mia Wallace dedi ki...

fran'ım bir an mayıs'ı nisan gibimsi gördüm :D

korktum daha yazmıyorsun diye ehe

francesca mckennitt dedi ki...

Yoo yoo yazdım bile tatlım :) şubat-mart-nisan en yazmış olduğum aylar herhalde :/