30 Nisan 2012 Pazartesi

Şark Dişçisi


Şark Dişçisi, Şehir Tiyatroları'nın sergilediği müzikallerden birisi ve izlediğim diğer müzikalleri gibi fazlasıyla eğlenceli. Zaten oyuncu ya da yönetmen olarak kadroda Engin Alkan varsa kötü bir iş çıkmasını beklemek hata olur diye düşünüyorum. Tabii bu benim kişisel görüşüm.



Oyun 19. yüzyılda Osmanlı'daki görücü usulü evlilikler ile Ermenilerin yaşantısı üzerine. Konu gayet basit olsa da, eğlenceli müzikleri ve güçlü oyuncuları fazlasıyla göz dolduruyor. Çok gerçekçi, özellikle o aksanlı konuşmalarına bayıldım!



Ayrıca benim bir takıntım var; kostümler. Kostümler özensizse oyun sanki pek üzerinde uğraşılmamış gibi gelir bana. Burada, biraz da oyunun geçtiği dönemden dolayı kostümler çok şaşaalı ve başarılı.



Hazır konusu açılmışken; Şehir Tiyatroları her ne kadar kapatılmaya çalışılsa da, kaliteli oyunları ucuz yoldan izlemenin neredeyse tek yolu. Sadece özel tiyatrolar meydanda kalırsa, sanat-toplum ilişkisi tamamen biter. Geçinmenin böylesine zor olduğu bir dönemde, her insanın kişi başı 40 tl vermesini bekleyemezsiniz... Şehir tiyatrolarını desteklemek adına, koltukları boş bırakmayalım. Bu ülkenin sanata ihtiyacı var.

8 yorum:

Mia Wallace dedi ki...

tiyatroyla ilgili hikayemi okudun :(

bu da 8 de sandığın ama buçukta olan oyundu di mi çok şanslısın!

francesca mckennitt dedi ki...

Evet canım okudum:(
Yok bu, o oyundan daha önce. Taa şubatta mı martta mı ne gitmiştim ama anca yazabildim bloga. Ama evet, o gün şanslıydım :)

CMOS dedi ki...

tiyatroya gittiğimde salonu dolu görüyorum bu aralar buda benş mutlu ediyor:)

inanirsakolurbence dedi ki...

Kostümler gerçekten güzelmiş:)

Şehir tiyatrolarına bile sayılı insan gidiyor sadece özel tiyatroların tekeline kalırsa bu iş tiyatro izleyen sayısı daha da düşer diye düşünüyorum.

francesca mckennitt dedi ki...

CMOS; şehir tiyatroları genelde dolu oluyor aslında, ay ortası bilet bulmak işkence haline geliyor. Belli bir güruh var, sürekli gelenler ve ben de bu durumdan çok mutluyum:)

francesca mckennitt dedi ki...

inanırsak; kesinlikle düşer, kendi adıma konuşayım, öğrenciyim ve şehir tiyatrolarında 8 tl ye bir oyuna gidebiliyorum. Özelleştiği anda 40 tl olacak, direk 5 katına çıkıyor... Hadi ben sevdiğim için bir yerlerden kısıp yine veririm sürekli ama insanlar zaten sevmiyorken bir de pahalı olursa tamamen kısırdöngüye girecek...

Kulisteki İnsan dedi ki...

Bu oyun müthiş bir oyun... Şarkılara eşlik etmek, ayağınla ve elinle tempo tutmak, sanki oyunun içindeymişsin gibi oyunu yaşamak... Ben bu oyuna gittiğim gün mutluluklar içinde ayrılmıştım tiyatro salonundan...
Şehir Tiyatrolarının özelleştirilmesine gelirsek; yakında özelleştirecek bir şey bulamayacaklar ve hepimize birer barkod basıp bizi özelleştirecekler...

francesca mckennitt dedi ki...

Kulisteki İnsan; kesinlikle, şarkılar mükemmeldi:) Ve oyun inanılmaz eğlenceliydi...
Özelleştirme konusundaki yorumuna çok güldüm, ama acı acı gülmek derler ya, öyle güldüm. Evet ne yazık ki bu ülkede özelleştirmeyen bir kurum kalmayacak yakında sanırım ve birileri de hala halkın elçileri olduklarını söyleyecek...