9 Şubat 2012 Perşembe

İntiharın Genel Provası


Yer bulabilmek için ciddi çabalar sarf ettiğiniz, merakla gittiğiniz ama asla hayal kırıklığına uğramadığınız bir oyun bu. Oyunun yazarı Duşan Kovaçeviç, aynı zamanda Kusturica'nın Underground filminin de senartisti. Bu sanırım, güzel bir ipucu olabilir...


Bizzat kendim 4 tane eski Yugoslav ülkesini gezerek görmüştüm Yugoslavya'nın dağılışından sonra insanların durumunu; bu oyunsa tuz biber oldu. Dansçılık yapan ekonomistler, intihar eden iş adamları ve türevleri, oyunda başkahramanlar bu durumları yaşayan insanlar zaten.


Özellikle Serhat Kılıç, neredeyse tüm yükü üzerine almış. 4 farklı rolün üstesinden gelmeyi başarmış. Bennu Yıldırımlar ile Bora Seçkin'in etkisi de yadsınamaz. Onca süre kapalı gişe oynadığı kadar var gerçekten.


12 yorum:

Mr.E dedi ki...

Kapalı gişe oynuyorsa bilet bulmak zordur şimdi :)

Kulisteki İnsan dedi ki...

Yine bir sanatsal faaliyet ve yine sevgili Francesca :)
Ben geçen sezon izlemiştim ve çok beğenmiştim. Ve geçen sezonda kapalı gişe oynamıştı...
Kitaplarda okuduğumuz, haberlerde izlediğimiz, oralardaki, gerçekliği sahneye aktarmak böyle birşey olsa gerek.
İzleyemeyenlerin gidip görmesi için gerekli bir yazı yazmışsın Francesca :)

francesca mckennitt dedi ki...

Mr.E; biletlerin satışa sunulduğu ilk gün davranıp alırsan süper yerleri bile kapabiliyorsun. Ben şahsen 2. sıradan ve tam ortadan izlemiştim :p

francesca mckennitt dedi ki...

Kulisteki İnsan; blogumun amacı bu zaten :) sonuçta sanatsal faaliyetlerin çoğunluğu İstanbul'da ve her insan bir şeyler izlemek için İstanbul'a gelebilme lüksüne sahip değil. İşe yarıyorsa ne mutlu bana :)

inanirsakolurbence dedi ki...

Bilet bulma azmini takdir ediyorum:) Bence bilet maceralarını da yazabilirsin Frannes:)

The Merika dedi ki...

tek kelimeyle müthişti yorum yazmadan geçemedim :) sürekli devlet tiyatrosuna giderim lakin bu oyunda seyirci alkışa perde kapandıktan sonra da devam etti:D aklınız da nulunsun (marad-sade)oyunuda aynı kalite ve doyumdaydı.sevgilerimle

francesca mckennitt dedi ki...

inanırsak; sorma canım ya, neler yapıyorum bilsen :)) satışa sunulduğu gün koşa koşa gittim resmen :)

francesca mckennitt dedi ki...

The Merika; evet, oldukça uzun sürdü o alkışlar :) pekala, aklımda bulunsun ona da giderim, öneri için teşekkürler :) sevgilerimle...

Yasemin dedi ki...

Ohhh Harika... paylaşımın için teşekkürler.

francesca mckennitt dedi ki...

Ne demek, rica ederim :)

Saadet dedi ki...

yugoslav göçmeni bir aileye mensup biri olarak, köklerimin geldiği yerlere ait herşeyi merak ediyorum..
bu oyunu da mutlaka izleyeceğim..

teşekkürler...

francesca mckennitt dedi ki...

Saadet; güzel bir yermiş köklerinizin olduğu yer :) ben gerçekten her santimine hayran kaldım. Oraların adı geçtiği anda duygulanıyorum desem :) Ne demek, rica ederim :)