12 Şubat 2012 Pazar

Dünya Film Müziklerinden Piyano Uyarlamaları; Anjelika Akbar

Birkaç yıl önce bir gün Anjelika Akbar'ın oğlu Yürek Akbar, "Anne ben Batman'in müziğini çok seviyorum, film müziklerinden bir derleme yapıp piyanoya uyarlasan ne güzel olur." demiş. Anne de bu fikri o anda saçma bulmuş. Derken zaman geçmiş ve bu fikir gerçeğe dönüşmüş. 


A.Akbar genellikle resital esnasında, eserlerin arasında açıklama yapıyor. Sözkonusu film müzikleri olunca, hatıralar, gerekçeler, sebepler de hatra düştü elbette. Ama insan bunları dinledikçe kendini sanatçıya daha yakın hissediyor. Neticede bu bir duygu paylaşımı ve kelimelerle desteklendikçe güç kazanıyor. Hele de konserlerden sonra, kendisiyle konuşmak, eserlerini imzalatmak süreci, bu gücü arttıyor sanki.



Benim favorilerim "Sonbahar Maratonu" ile "Bahar'ın 17 an'ı" idi. Tabii Melin & Selim Yuna'nın "Scent of a Woman" müziğinde sahneye çıkıp tango yaptığı anı saymazsak... Bu müziği o kadar çok severim ki, bir keresinde dinlerken coşku seli içinde bloga da döktürmüştüm, o yazımı aradım ama bulamadım alelacele. Etkinlik programında yazmayan bu sürpriz, güzel bir anı oldu benim için.


Yine çok güzeldi, yine çok keyifli. Bazı şeylerin özelliğini, ortam oluşturur ya... Ben bu gidişle abonesi olacağım Anjelika Akbar konserlerinin.


10 yorum:

Mr.E dedi ki...

Anjelika Akbar'ı en son bizim lisenin 51. kuruluş yıldönümü'nde dinlemiştim

Eminim bu konserde de yine "döktürmüştür" :)

francesca mckennitt dedi ki...

Aynen, "döktürdü":)
Sen en son eylül mü ekim mi o zamanlarda gitmiştin sanırım, hatta buraya da yazmıştın aynı yerlere gitmek zorunda mıyız diye :)

Mr.E dedi ki...

yep yep işte o konser ;)

Kulisteki İnsan dedi ki...

Anjelika Akbar dinlediğin zaman insanı bu diyarlardan alıp başka yerlere, dinleyenin yarattığı dünyaya götürmeyi başarıyor... Film müziği yapmanın çok zor olduğunu söylemişti Anjelika Akbar bir keresinde. Hem filmin önüne geçmemeli hemde arkada müthiş duygular yaratmalı diyordu. Bu yüzden film müziklerindeki sessizlik bile çok önemlidir demişti. Yine güzel bir etkinlik ve yine bu etkinliğe gitmek için özendiren bir yazı :) Eline sağlık Francesca. Ve dediğin gibi bazı şeylerin özelliğini ortam oluşturur... Anjelika Akbar eminim bu ortamı yaratabilmiştir...

francesca mckennitt dedi ki...

Mr.E; mmm şimdi jeton düştü :)

francesca mckennitt dedi ki...

Kulisteki İnsan; yaratabildi, fazlasıyla :) Evet oldukça zor, zaten kendi de Beni Unutma'nın müziklerini bestelerken normal bestelerine kıyasla çok daha fazla zorlandığını söyledi, empati duygusu aşırı gelişkin olmalıymış. O halde sen de abonesi olmuşsundur artık A.Akbar'ın...:)

K.C.S. dedi ki...

Gözlerini yum hayal et derdirten melodileri var bu kadının.

francesca mckennitt dedi ki...

Kesinlikle, uçurup götürüyor başka alemlere:)

Marilyn Curie dedi ki...

sadece youtube'tan izleyebildim kendisini. yazını da okuduktan sonra konserine gidebilmeyi o kadar istedim ki!

notaları almadan çıkıyormuş sanırım konserlere.. bir de, oğlunun adı yürek olduğuna göre türk'le evli değil mi? akbar önce yabancı bir soyisim gibi gelmişti..

ilk soyismi himalaya imiş. böyle çok daha karizmatik. a&a :)

francesca mckennitt dedi ki...

Açıkçası önünde nota var mıydı yok muydu hatırlamıyorum ama zaten gözleri kapalı çalıyor, olsa da sanmıyorum görebildiğini :))

Evet eşi Türk ama Akbar eşinin soyadı değil diye biliyorum ben. O soyadını kendisi Türkiye'ye geldiğinde seçmiş ve ismi o şekilde duyulduğundan bir de daha önce de soyadını değiştirmiş olduğundan Akbar'ı bir daha değiştirmemiş. Ama bence de Akbar daha güzel :)