19 Şubat 2012 Pazar

Çingeneler Zamanı


Dramla dalga geçen, bir yandan da tüm çıplaklığıyla ortaya koyan bir film bu. Kusturica'nın mizahi trajedileri burada da yer alıyor. Türkçe'yle ortak pek çok kelime duyunca şaşırıyor, Goran Bregoviç'in müziklerini duyunca "aaa" diyor, garip duygular içinde kalıyorsunuz. Filmin başrol oyuncusu, Perhan'ı canlandıran kişinin daha sonra intihar etmiş olduğunu öğrenince de çok tuhaf hissettim, film boyunca karakterin duygularıyla o kadar haşır neşir oluyorsunuz ve oyuncu ile karakter o kadar bütünleşmiş ki kafamda, bir arkadaşım ölmüş gibi bir his...



Perhan diyor ki: "Kendimi bile kandırmaya başladığımdan beri kimseye inanmaz oldum." 


Bir durup düşünmek lazım. 

29 yorum:

Ayshenur dedi ki...

o kdr mrk ederimki bu filmi n zmndr bi izliim bnde cnm ya ;)

Ponçerto. dedi ki...

Pek güzel bir film.Müziklerde gayet cuk diye oturmuş.
Konu çok güzel ele alınmış ki yansıtmalarda gayet güzel olmuş.İzlediğimde çok beğenmiştim.
Ederlezi şarkısını dinledikten sonra filmi izlemek nasip olmuştu.Herkesin izlemesini tavsiye ederim.

francesca mckennitt dedi ki...

Ayshenur; izle tabi, beğeneceğini düşünüyorum :)

francesca mckennitt dedi ki...

Ponçerto; Müzikler zaten mükemmel, sonrasında çok ünlü oldular ya:) Tek eleştirebileceğim noktası biraz fazla durağan olması olabilir, ama buna alıştık kendisinden :)

mine dedi ki...

aaa müzikleri aklımda...

Silva Demirci dedi ki...

Güzel bir yorum... Bulup izleyeyim ben de. Teşekkürler:)

Leah dedi ki...

Ben bu filmi çok duydum ya. Neden çok duydum ben bu filmi? Çok güzel ondan mı ki?

Lulu dedi ki...

Yazdıklarından sonra bu filmi cok merak ettim. Kusturica filmlerini filmdeki müzikleri karakterlerinin samimiyetini cok severim, bu filmi de muhtemelen yakında izlerim

francesca mckennitt dedi ki...

mine; benim de şuan arka fonda çalıyor :))

francesca mckennitt dedi ki...

Siva Demirci; asıl ben teşekkür ederim, hoşgeldiniz ayrıca :)

francesca mckennitt dedi ki...

Leah; Kusturica filmi, güzel, sevimli, içten bir film, ondan duymuşsundur :) imdb'de 8.1 :)

francesca mckennitt dedi ki...

Lulu; o zaman bunu da seveceğini düşünüyorum, aynı çizgide bu da :) izledikten sonra yazarsın :)

Nida ersin dedi ki...

Buldum internette "Çingeneler Zamanı"nı izledim, beğendim de,, müzikleri harika serde Vidin'lilik varya belki onun etkisindeyim:)

Kulisteki İnsan dedi ki...

"Hayatımı mahfetmek istiyorlar! Beynime iğneler yapıp beni sıkıştırıyorlar ama kaçtım O kadar aptal değilim.
Bana zorla ilaç veriyorlar,hap yutturuyorlar; haplar... Ruhumu zaptedip dans eden bir ayıya çeviriyorlar. Kanatlarımı koparmak istiyorlar, kanatları olmayan bir ruh nedir ki? Benim ruhum özgür. Bir kuş gibi özgür. Yükseklere çıkıp sonra aşağıya iner. Bazen göz yaşı döker, bazen de şarkılar söyleyip kahkahalar atar..."
Sevgili Francesca, filmdeki bir replik ile yazına eşlik etmek istedim... Bu film her insanın kesinlikle izlenmeliler listesinde olmalı bence... Herkesin yukarıdaki replikteki gibi ruhlarının özgür kalması dileğiyle...

francesca mckennitt dedi ki...

Nida Ersin; doğrudur :) evet gerçekten müzikleri de çok çok güzel :)

francesca mckennitt dedi ki...

Kulisteki İnsan; çok can alıcı bir repliği seçmişsin ama, teşekkür ederim :) Biliyoruz ki, ruhlarımızın özgür olamadığı bir çağda yaşıyoruz... Özgür olanlarsa kısıtlı zamanlarda, kısıtlı yerlerde olabiliyor maalesef. Umarım bir gün hepimiz tamamen özgür olabiliriz :)

inanirsakolurbence dedi ki...

Filmi izlemeden etkilendim , kesin izleyeceğim:)

Mia Wallace dedi ki...

hala izlemediğim için utandığım filmlerden biri. hemen izlicem francescam dedi hele :)

Saadet dedi ki...

müzikleriyle varlığı pekiştirmiş bir film kesinlikle..

Mr.E dedi ki...

Mimlendin ayağı cıvık :)

francesca mckennitt dedi ki...

inanırsak; izlersen yazarsın canım yorumlarız :)

francesca mckennitt dedi ki...

Miam miam hayret nasıl izlemedin sen! Sen ki yüzlerce film izlemiş insan:)

francesca mckennitt dedi ki...

Saadet; bence de, müzikler çok öne çıktı :)

francesca mckennitt dedi ki...

Mr.E; ayağı cıvık nedir ya :) bloga uğrayabilsem de yazabilsem keşke :/

Deniz Acısu dedi ki...

En beğendiğim film, çok da iyi anlatmışsın:D

francesca mckennitt dedi ki...

:) Teşekkür ederim, hoşgeldin :)

E S M İ R dedi ki...

bize çok yakın kültürler ortak tarihi bileşenlerimiz oldukça fazla!..sözler etkileyici hele ki karakterlerden birinin de gerçekten ölmüş olması:((

en kısa zamanda 'kendimi kandırmayacağım ama!' seyredeceğim bu filmi...

teşekkürler, sevgiler,
iyi haftasonları dilerim...

crazywomanrosemary dedi ki...

SENİ VE YAZILARINI ÇOK ÖZLÜYORUM FRANCESCA..Umarım iyi gidiyordur her şey..sen de iyisindir..:))

francesca mckennitt dedi ki...

ESMİR; evet oldukça yakın kültürler, insan izlerken çok şaşırıyor :) 1 hafta sonra görebilmeme rağmen yine de bir haftasonu girmişim bloga ne tesadüf, size de iyi haftasonları :)