20 Ocak 2012 Cuma

Suretin Sireti Sergisi


Suretin Sireti, 2011'in bitimiyle sona erdi. Abidin Dino, Bedri Baykam, Bedri Rahmi Eyüboğlu, Devrim Erbil, Fikret Mualla, Mehmet Güleryüz, Ergin İnan, Neş'e Erdok... Hangi birini saysam bilemediğim değerli ressamların eserlerinin bulunduğu bir sergiydi. 




"Görünüş, biçim, resim, resim kopyası, nüsha, fotoğraf, yol, tarz" gibi anlamları olan "suret" sözcüğü, İslam felsefesinde varlığın görünen, beş duyu ile algılanan yönüne karşılık geliyor. "Siret" ise bir kişinin görülmeyen, duyularla sezilebilen, soyut, tinsel durumunu, hal ve davranışlarını, doğasını, ahlakını, duygularını, karakterini, suretten öte olanı tanımlıyor. *





*Zeynep Yasayaman

16 yorum:

Mia Wallace dedi ki...

çoook güzeell yine!

Mr.E dedi ki...

Nays :)

francesca mckennitt dedi ki...

Miam; bence de çook güzell :))

francesca mckennitt dedi ki...

Mr.E; veri nays :)

Berra dedi ki...

ben buna yetişemedim gidemedim nasıl üzgünüm nasıl :((

francesca mckennitt dedi ki...

Berra; aa hayret sen hiç kaçırmazdın böyle şeyleri :)

İstanbul dedi ki...

Devrim Erbil Hoca'nın 'şehrin iki yakası' resmini, haberim olsaydı mutlaka görürdüm... Ama hiç değilse haberim oldu :) Teşekkürler...

francesca mckennitt dedi ki...

İstanbul; o mükemmeldi, bayıldığım için ilk onu koydum zaten :) tabi burada detaylar pek belli olmuyor ama çok vurucuydu. Ne demek :)

Berra dedi ki...

ah sorma şekerim valla içime oturdu :) bir de arkeoloji müzesinden broşürlerini aldım o kadar gitmek istemiştim ki ama yogun zmanlar saolsun unuttum :/

inanirsakolurbence dedi ki...

İlk karedeki resim tam bi çılgınlık eseri:)

crazywomanrosemary dedi ki...

Hepsi güzeldir eminim ilk ve son resim çok güzellll !

yaaa sen ne şanslısın sergiler,müzeler hep oralardasın..:))

francesca mckennitt dedi ki...

Berra; doğru, şu sıralar tam koşuşturmaca zamanları :) en azından tekrar görebileceğin eserler, o bakımdan şanslısın hala :)

francesca mckennitt dedi ki...

inanırsak; geçen gün yorumunu cevaplamaya çalışırken bilgisayar sapıttı, yazamadım bir türlü, anca oturabildim şimdi kusura bakma olur mu canım :) o mükemmeldi ya, cidden çok güzel tespit :)

francesca mckennitt dedi ki...

rosemary; ama bu şans değil ki, tercih meselesi, başka yerlerde de olabilirdim, kendim istiyorum bunu:)

crazywomanrosemary dedi ki...

Bak bu konuda % 100 Haklısın..nice serserice takılan tipler var boş boş..yaşadıklarını sanıyorlar..senin bu yanını çok takdir ediyorum zati ki...;))

francesca mckennitt dedi ki...

rosemary; teşekkür ederiim :) ama bence yaşamak bu. hepsi birbirinin aynı cafelerde, bütün gün tv izleyerek hayat geçmez. geçerse adı hayat olmaz :)