5 Aralık 2011 Pazartesi

Şövalye

Fransızların belirlediği şövalyelik şartları şöyleydi:




 Loyaute (loyalty): Sadakat. 


 Largesse (generosity): Altındakileri yaptıkları iyi doğru işler karşılığında ödüllendirmek, cömertlik.


 Courtoisie (courtesy):Etiket, yerinde davranma, kurallara uyma.

Franchise (free birth):  Kanuni etkinin dışında ve soylu olarak doğma, hür doğma.


 Honeur (honor): Onur, şeref.


Kalmadı ki hepsi tarihin tozlu sayfalarında, Kimisi hala canlı kanlı karşımızda, biriktirdiği metal şövalyelerin peşinde; içindeki şövalyeyi görmezden gelerek. Anlatacak bir şeyin olduğunda, anlatacak hiç ama hiçbir şeyin kalmadığında; iyi hissettiğinde, kötü hissettiğinde... Ne olursa olsun dinleyen, konuşan, bazen susan. İyi ki doğmuşsun. İyi ki varsın demem, daha da var olacaksın.

22 yorum:

crazywomanrosemary dedi ki...

Senin güzel ruhunun şovalyesi için ve senin için iyi ki doğmuşsunuz diyeceğim..:))

francesca mckennitt dedi ki...

:)) Bence de iyi ki doğmuş :)

deeptone dedi ki...

bak sen.
:)
ne güzel yazı.
metal şövalyeler biriktiren bir şövalye.
:)
bu arada sen de bir franchise'sin benim bildiğim.
:)

francesca mckennitt dedi ki...

:))

Öyle miymişim :)

deeptone dedi ki...

öle olduğunu sölerdin değil mişsin.
:)

francesca mckennitt dedi ki...

-mişler karıştı :)

Kendi söylediğim anlamda, daha önce konuşmuştuk, franchise'ım, hala öyleyim, büyük ihtimalle de böyle kalacak hep :)

Mia Wallace dedi ki...

şovalyeleri hep sevmişimdir zateen :)

francesca mckennitt dedi ki...

Hehehe ben de severim, centilmenler :)

Sylvie ribeL_ dedi ki...

Bende ödülün var canım franım :)

francesca mckennitt dedi ki...

Hemen bakıyorum canım :)

Bir İnce Ses dedi ki...

Beni bu kadar iyi tanıdığını farketmemiştim. Teşekkür ederim. Başlık için adımı söylerdim ben böyle nick gibi olmuş :p :)

crazywomanrosemary dedi ki...

FRANCESKA ÖDÜLÜN VAR CANIM..:)

K.C.S. dedi ki...

Şovalye diye kime hitap ettiysen eminim hoşuna gitmiştir bu hitap şeyli (:

Kulisteki İnsan dedi ki...

İçlerindeki tüm güzellikleri korumak adına zırh giyen insanlar, şövalyeler...
Eger gerçekten sana bu yazıyı yazdırabliyorsa iyi ki doğmuş o zaman :)

francesca mckennitt dedi ki...

Bir İnce Ses; hahah, kahkaha attım :))

francesca mckennitt dedi ki...

rosemary; hemmen geliyorum :)

francesca mckennitt dedi ki...

K.C.S; bence de hoşuna gitmiştir :)

francesca mckennitt dedi ki...

Kulisteki insan; bence de, bence de iyi ki doğmuş :)

inanirsakolurbence dedi ki...

Şövalyelerin şerefine o zaman:)

Yelda dedi ki...

eski dönemlerde yaşamak isterdim, yalan dolan her daim olsa da insanlar gerçekten daha onurlulardı herhalde!

francesca mckennitt dedi ki...

inanırsak; hihihi öyle olsun bu sefer :)

francesca mckennitt dedi ki...

Yelda; bölgesine ülkesine göre değişir onur meselesi ancak ben yine de eski dönemlerde yaşamak isterdim :)