8 Aralık 2011 Perşembe

Siz siz olun Tekzen'e uğramayın

21. yüzyılda yaşıyoruz ve artık tüketici hakları diye bir kavram var.


En azından biz Tekzen'le muhattap olana kadar öyle zannediyorduk.


Tekzen'in Söke şubesinden Termikel marka ankastre ocak aldık. Eve gelince gördük ki bağlantıları bizim mutfağımıza uymuyor, 1 hafta içinde, durum bütün iade şartlarına uygun olduğu halde iade kabul etmediler ve "Gidin nereye şikayet ederseniz edin!" gibi bir ifade kullandılar. Fabrikayı aradık, ilk başta Tekzen'in alması ve onlara göndermesi gerektiğini; yaptıklarının yanlış olduğunu beyan ettiler. 1 hafta içinde iade edilmek istediğimiz halde geri almadılar. Ardından İstanbul Merter şubesine gidip şikayette bulunduk, bir şey yapamayacaklarını ve merkeze iletmemiz gerektiğini söylediler. Merkezi aradık, "iade almıyoruz ama eğer mahkemeye verirseniz alabiliriz." dediler!


Ne şanssızlık ki ocağı alırken yanında demonte gardrop da almıştık. Ne bir kullanım kılavuzu ne başka bir şey var içinde. Onu da geçtim, ürün bilgisindeki ölçülerle dolabın ölçüleri uyuşmuyor bile! Gömme dolap olarak kullanacağımızdan duvarda da tadilat yapmak zorunda kaldık. Ocak konusunda bunca duyarsız davranan bir kurumun, gardrop hakkında yorum bile yapmadığını söyleyeceğim elbette..


Böylelikle bize mahkemeye başvurmaktan başka yol kalmadı. Sizler de bilin, duyun istedim. Olur da yolunuz Tekzen'e düşer, maazallah yanlış bir ürün alırsınız da iade etmek durumunda kalırsınız, 50 yıl öncesinin kuralları geçerli: satılan mal geri alınmaz! Ya da ürünle ilgili başka bir sıkıntı yaşadınız, personelin asık suratına, ilgisizliğine ve bilgisizliğine maruz kalırsınız. Özellikle yüksek meblağlardaki alışverişlerde, firma seçimini iyi yapmak lazım.


Tekzen hakkında diğer şikayetler için:


http://www.sikayetvar.com/sikayetoku/k/405/f/3465/g/Tekzen

26 yorum:

huyumkurusun dedi ki...

çok can sıkıcı oluyor bu durumlar.Bizde tüketici hakları maalesef pek işlemiyor.Mahkemeye vermeye kimse uğraşmıyor genelde çünkü.

Bir İnce Ses dedi ki...

Bu haklı direnişinde seninle birlikteyiz. Yürüyüş yaparsan gelirim.. Direne direne kazanacağız :p

Mia Wallace dedi ki...

aynısı başka bir markada arkadaşımın başına geldi. artık insanı parasıyla rezil ediyorlar. bu duruma getiriyorlar. of off..

francesca mckennitt dedi ki...

huyumkurusun; aynen öyle, bir de büyük bir yapı market olsun ki problem yaşamayalım bu konularda dedik. Malum küçük esnafta daha da az işliyor bu kurallar. Ama bilemedik tabii, Tekzen'in sadece görünüşte büyük olduğunu.

francesca mckennitt dedi ki...

Bir İnce Ses; cuma akşamı Taksim'de ol, 2 kişilik eylem yapalım :p Bakalım işte mahkeme nasıl sonuçlanacak, kimbilir kaç sene sürer.

Bir İnce Ses dedi ki...

Cuma akşamları ben Ezgi'nin Günlüğü'ne gidiyorum ya :p

Doğrusunu söylemem gerekirse paranıza yazık bence avukattır şudur budur, gelin vazgeçin :)

francesca mckennitt dedi ki...

Mia; öyle canım ya, yani küçük bir yerde olsa şaşırmayacağım da güya kurumsal firmalar bunlar; kurumsallığın ne demek olduğunu bilmiyorlar sanırım.

Mr.E dedi ki...

Direkt Facebook'a post oldu yazın :)

francesca mckennitt dedi ki...

Bir İnce Ses; ehehe :) Yok ya avukat tutmayacağız ki, araştırma-geliştirme konusunda uçuk bir babam olduğundan kendi halledebiliyor, bir kere daha mahkemeyle işimiz olmuştu, adam ilgili mevzuatı yasayı vs ezberlemişti resmen :))

simgee dedi ki...

ne kadar can sıkıcı bir durum bu.
doğru söylüyorsun artık tüketici hakları diye bir şey var.
mahkemeye başvurmanız en doğru karar olmuş.belki böylece daha duyarlı davranırlar.

francesca mckennitt dedi ki...

Mr.E; aa teşekkür ederim :) ben de yolladım facebook'a, ne kadar insan görürse kardır. Çünkü yapı marketlerden bir şey alırken ciddi rakamlar ödüyorsunuz, pişman olmamak için duymaları lazım.

francesca mckennitt dedi ki...

simgee; kendileri söyledi "mahkemeye başvurursanız iade ederiz" diye, dalga geçer gibi. Umarım bir işe yarar, can sıkıcı hakikaten.

hemera-nyks dedi ki...

küfretmemek elde değil :/

nyks

francesca mckennitt dedi ki...

Sıkıntı, stres işte hep.

deeptone dedi ki...

alla alla böle çalışan firma kaldı mı hala.
:)
tekzen'i de ilk kez duydum valla.
:)

francesca mckennitt dedi ki...

Tekzen'i nasıl ilk defa duydun, şaşırdım şimdi :) Varmış demek ki, çok enteresan gerçekten. Ufacık şirketler bile uyguluyor tüketici haklarını artık benim bildiğim.

Pinky Freud dedi ki...

Bence hepimiz bloglarımıza yazını kopyalayalım böyle mim gibi bir şey olsun. Belki de çok fazla yayılır? Çünkü senin gibi mağduriyet yaşayan herkes empati kurar heralde :/

francesca mckennitt dedi ki...

Yayınlayanlar olmuş ama kendimle alakalı bir şey olduğu için yayınlayın bunu diyemedim tabii insanlara, ama eğer istersen kopyalayabilirsin, pek de memnun olurum :)

Dijital Günlük dedi ki...

Bu sıralar her firma bir arıza veriyor ya, sinir oluyorum bu durumlara... Birkaç kişiden daha bu tarz şikayetler duydum başka firmalara ait. Herkes arıza yavv :)Her türlü davayı hak ediyorlar, dava söz konusu olunca müşteri memnuniyetinde bulunmaya dikkat ediyorlar ancak.

Bu arada blogumda seni mimledim, bakarsan memnun olurum.
Sevgilerle...

Pinky Freud dedi ki...

Biraz geç gördüm ama yazdım şimdi (:

Bolat dedi ki...

Seni mutsuz edeni biz de mutsuz ederiz, bize yakın diye bu hafta sonu gidecektik ama koçtaş'a da gideriz.

K.C.S. dedi ki...

Şikayetlere göz gezdirdimde emekli kuyruğuna dönmüş bu. Uzamışta uzamış. İyi ki yazdın durumu.

francesca mckennitt dedi ki...

Dijital Günlük; doğru diyorsun, gerçi bazen de çok dikkatli davranan firmaları duyuyorum mesela. Bence henüz çoğu firma müşteri odaklı çalışma mantığını hazmedemedi, lafta kalıyor. Mimin için teşekkür ederim, yapıciim :)

francesca mckennitt dedi ki...

Pinky pinky çok düşüncelisin, teşekkür ederim :)

francesca mckennitt dedi ki...

Bolat; bence en iyisini yapmışsınız, bir problem çıkarsa hiç ilgilenmiyorlar çünkü, "paramla rezil oluyorum" der ya bazıları, öyle oluyor adeta :)

francesca mckennitt dedi ki...

K.C.S.; ah almadan önce bakmayı akıl edebilseydik keşke biz de, aldıktan sonra baktık ve şok olduk, aynı dertten muzdarip bir sürü insan varmış :)