24 Aralık 2011 Cumartesi

12 dilek

Sevgili Dijital Günlük beni mimlemiş, 2012 için 12 dilek yazmam için. Geçen sene de yazmıştım benzer bir yazı, her sene sonu yazıyoruz; önemli olan bu hedefleri gerçekleştirebilmek.


1) Çoğu kişi gibi ben de evrensel bir dilekle başlayayım. "Dünya barışı istiyorum..." demeyeceğim tabii ki, öyle bir şey olmayacak çünkü. İnsanoğlunun egosu, bilincine hükmettiği sürece mümkün değil bu. En azından gerçekçi olalım; daha özgür, daha bireysel bir dünya istiyorum.


2) Bu sene artık Almanca'yı tam manasıyla öğrenebilmek istiyorum. "anlıyorum ama konuşamıyorum" seviyesinden yukarı çıkmam gerek. Ne zaman konuşmaya başlasam, 3. cümleden sonra İngilizceye dönüyorum, hık mık derken hevesim kaçıveriyor. Ah canlarım, öyle bir gramer oluşturmuşsunuz ki, göbeğim çatlıyor. Kendi derslerime bu kadar çalışsam 4.00 yapardım herhalde!


3) Ortalama demişken, sürünen ortalamamı yukarıya çekip yüksek lisans yapabilmek istiyorum. 


4) Çok fazla kitap, çok fazla film, çok fazla etkinlik... Hepsini yapmak istiyorum. Hepsini yapmak için de uykudan kaçmam lazım. O yüzden bu sene, daha az, çok daha az uyuyup da zinde kalabilmeyi hedefliyorum.


5) 2011 en çok gezdiğim yıldı herhalde, birkaç ay içinde 5 ülkeye gittim. Keşke olabilse de bu sene daha çok gezebilsem. Bir senelik bir hayal değil belki, yaşadığım müddetçe mümkün olduğunda çok yere gitmek istiyorum. Yaşadığımı hissetmek, farklı hayatları görmek, o hayatlara girmek, iz bırakmak-bırakılmak, ama eninde sonunda şehrimi özlediğimi görmek istiyorum.


6) Beni şu halimle (yoğun) kabul edecek bir patron bulsam da çalışsam, dünya daha güzel olmaz mıydı gönül dostları?


7) Dalgınlığımdan kurtulmak istiyorum. Aynı anda bin tane şey düşünme huyumdan nefret ediyorum, sonra o cümleler birbirine giriyor, konuşurken bile kafam karışabiliyor. Bir de... Ay ne diyordum ben?


8) Bir heves alıp da kenara atıverdiğim zavallı gitarımın, hak ettiği değeri görmesini istiyorum! Ben artık şarkı dinlemek değil söylemek istiyorum sevgili müzik kulağım, silkelen ve kendine gel.


9) Odamdaki kitap sayısının mümkünse logaritmik büyüme oranıyla artmasını, ama bu artış olurken de hala sade görünebilmesini istiyorum. Tabii bir de onları okumak için yeterli zaman istiyorum. Çok şey mi istiyorum?


10) Ara verdiğim şeyleri yeniden yapabilmek istiyorum. Mesela eskiden ne çok çizim yapardım, ne çok yazı yazardım... Şimdi bloga yazdıklarım dışında yazamıyorum bile. Çizim sıfır. Robotlaşmış gibi hissediyorum artık.


11) Para muhabbetinden nefret eden bir insan olarak girdiğim işletme bölümünün, başıma bir iş açmadan bitmesini umuyorum. İşletmeye başladığım anda, kimya mühendisliğini daha çok sevdiğimi fark ettim resmen. Gelen gideni aratır derler ya, evet kimya mühendisliği daha zor ama eğlenceli; işletmede de sürekli bir kar-zarar-faiz bilmemne. Çok bunaltıcı ve sıkıcı.


12) Son olarak da, yaptığımız her şeyi olumlu hala dönüştürebilmemizi istiyorum. Kendim için de, başkaları için de. "Nefes alıyorsan umut vardır" lafından yola çıkarak diyorum ki, yaşamak güzel şey.

14 yorum:

Mr.E dedi ki...

Haklısın azizim :)

francesca mckennitt dedi ki...

Neye dedin bunu şimdi ki, 12 tane madde var orada azizim :)

crazywomanrosemary dedi ki...

8.isteğinide önemse bence..seni zaman zaman rahatlatır..;)
9.Dileğin hepimiz için geçerli zaman artık hiç mi hiç yetmiyor..;)

Bir İnce Ses dedi ki...

Umut var ama bulması zor sanki.. Bekle bekle nereye kadar :)

Mr.E dedi ki...

Yaşamak güzel şey, yaşayalım ki bu dileklerin hepsi gepgerçek olsun :)

francesca mckennitt dedi ki...

rosemary; önemsiyorum ama cidden vakit bulamıyorum. bir de, rahatlatmadan önce öğrenme aşaması var; o yorucu. yoksa onu aşsam çok güzel, eğlenceli :)

francesca mckennitt dedi ki...

birinceses; di mi, bekle bekle nereye kadar yahu :)

francesca mckennitt dedi ki...

Mr.E; hihi di mi, hatta daha da fazlası gerçek olsun :))

Bengi Özkan dedi ki...

hepsini yaparsınız gibi geliyor bana...

Işıl, ışıl sevgi dolu bir yıl diliyorum.

Sevgimle,

Bengi

francesca mckennitt dedi ki...

Bengi Özkan; hepimiz için öyle olmasını dilerim, sevgilerimle :)

Nida ersin dedi ki...

1-2-5-12-nolu parağraflarda ki konumlar daha entresan geldi bana,. Paragraf. Tümceleri dilek ve temennilerini hatırlatsada, arzuladığın ekolde hali yoluna girerse daha makbul bir durum arz eder senin adına.

Gönlüm senin düşünümlerinle eşdeğer:))

francesca mckennitt dedi ki...

Ben de öyle umut ediyorum :)

crazywomanrosemary dedi ki...

frencesca birbirimizi tanıyalı bir yıl oldu bile bu ara bloğa giremiyebilirim..şimdiden yeni yılını kutluyorum canım..:)

francesca mckennitt dedi ki...

aa çok teşekkür ederim, hepimize mutluluk getirsin :)