1 Kasım 2011 Salı

Van için rock


Kötü zamanlarda birlik oluruz da, iyi zamanlarda birbirimize düşeriz nedense. Ağlarken destek olur, gülerken laf ederiz. Her şeye rağmen, tam dokuz bin kişinin bu kadar kısa sürede oraya toplanması, 41 grubun ayarlanması ve bulunanlardan çok daha fazla biletin satılması, harcanılan tüm paranın kızılaya gideceğini bilmek -en azından ummak- çok güzeldi.


Her ne kadar, sahnedekiler 1-2 şarkı söyleyip inse de, soğuktan donsak ve ufacık bir şey için bile saatlerce kuyrukta beklesek de (biz kumpir için 1.5 saat bekledik!) organizasyon güzeldi. Mehmet Turgut portre çekiyordu mesela, t-shirtler satılıyordu mesela, yardımlar toplanıyordu mesela... O gün tam beş yüz bin tl'lik yardımda bulunulmuş. Keşke "tek yürek" olmak için bir felaket gerçekleşmesi gerekmese.

32 yorum:

ilnevyA dedi ki...

Keşke.

Vişne Çürüğü.. dedi ki...

Çok iyi bir organizasyondu gerçekten. Gittiğine değmiştir umarım Francesca. Bu arada bir kumpir için o kadar saat beklemene üzüldüm. Donmuşsundur sen şimdi :(

Mia Wallace dedi ki...

orda olmayı çoook istedim peki ya mehmet turgut'a fotoğraf çektirdin mii?

francesca mckennitt dedi ki...

ilnevyA :)

francesca mckennitt dedi ki...

Vişne; dondum valla, beklemesem de donacaktım hoş. Ayakta duruyorsun saatlerce zaten, bir de üşüyünce bayağı yorgunluk yapıyor :)

francesca mckennitt dedi ki...

Mia; yok tatlım ya, sıra beklemekten başka bişi yapamadım bütün gün :D

wendy dedi ki...

Çok güzel ya, bazen diyorum, güzel şeyler oluyor bu ülkede.

francesca mckennitt dedi ki...

Bazen :)

huyumkurusun dedi ki...

Yardımlaşmak kenetlenmek bu depremin en güzel çıkarımı bu oldu.Çoğu konserler iptal edildi müzik hep yasa engel teşkil etti.Bu organizasyon bence bir ilki daha gerçekleştirdi.Müzik yoluyla en güzel yardım yapıldı bence.

francesca mckennitt dedi ki...

Bence de, sonuçta bizim için hayat bir şekilde devam ediyor. Kimse tamamen karaları bağlayamayacağına göre, böyle bir yolla yardım edilmesi daha hoş.

Aysun dedi ki...

bence türkiye de birlik,beraberlik ve rock adına yapılmış en güzel organizasyondu..
Kşeke kötü birşey için değilde,normal zamanlarda da bu kadar çok isim bir rada ols diyip dursamda çok anlamlıydı..

Lou Salome dedi ki...

Çook güzel bir organizasyondu gerçektenn. 1 haftada düzenlendi üstelik. Ben de ordaydıııııımm :)

Düşlerimden İnciler dedi ki...

oğlumu bırakabileceğim bir yer olsaydı bende donanlar arasında olurdum kesin..Güzel organizasyonmuş..

inanirsakolurbence dedi ki...

Bu konserin haberini duyuca onca sanatçının toplanabilmesine şaşırdım doğrusu pek mutlu oldum ama keşke her zaman tek yürek olabilsek dediğin gibi.

francesca mckennitt dedi ki...

Aysun; kesinlikle. Belki bundan sonra görürüz :)

francesca mckennitt dedi ki...

Lou Salome; aa ne güzel, birlikteymişiz :)

francesca mckennitt dedi ki...

Düşlerimden inciler; bebeklerini getiren aileler de vardı fakat iyi ki getirmemişsiniz, üşürdü çocukcağız :)

francesca mckennitt dedi ki...

inanırsak; belki bundan sonra olur, kimbilir :) Her sahneye çıkan zaten benzer şeyleri söyledi :)

inanirsakolurbence dedi ki...

Fran ne yazık ki yıllardır aynı şey söyleniyor ama sanatçılar organizasyon olursa katılırız modunda olduğundan felaket olmadan harekete geçemiyorlar:) sözüm hepsine değil tabi:)

Mr.E dedi ki...

Gitmek isteyip gidemediğim bir organizasyondu, sayende bunu da yarım da olsa onaylanmış sayıyorum..Bu birbirimizin göremediklerini tamamlama meselesi hoşuma gitmeye bile başladı haberin olsun blogger kültür ateşesi ;)

Diğer dediklerine gelecek olursak; Bunun olması metropol denen kavramlarda zor. Hatta inşallah felaketler nedeniyle böyle sık sık "tek yürek" olmak zorunda da kalmayız. O.B.'nin programında dediği bir şey vardı; kriz anlarında ne yapacağımızın refleksi bizde gelişmemiş, iyi ki de gelişmemiş bu acıları az yaşadığımızı gösterir. Ne mutlu ki gelişmemiş türünden bir şey söylenmişti. Bizde de iyi ki sürekli bir tek yürek olma durumu söz konusu değil açıkçası şahsi kanaatimce.

Tabi bu demek değildir ki fikir ayrılıkları o kadar büyük olsun ve insanlar o kadar primitif çözümlerle bunu çözmeye çalışsınlar ki ortalık kaos olsun sürekli. Asla demek istediğim bu değil ama "tek yürek" olma durumu bir şeye karşı birleşmek gerektiğinde ortaya çıkan bir durum. O nedenle de bu organizasyonu düzenleyen, katılan ve izleyen herkese teşekkür etmek lazım ki böyle bir zamanda bu kadar çabuk eyleme geçilebildiğini herkese gösterebildikleri için, belki bundan sonrası için örnek olurlar, ya da bazıları bu durumdan ders alır :)

crazywomanrosemary dedi ki...

Yine de bu tür felaketlerde bütün olabilmeyi becermek güzel bir şey..
umalım o toplananlarda gerçekten bir işe yarasın başka yerlere kaydırılmadan..

francesca mckennitt dedi ki...

inanırsak; şimdi sanatçılar genellikle dağınık ve bireysel insanlar olduklarından, birilerinin onları bir araya toparlaması gerekiyor bence :D ama istisnalar da var mesela bu etkinliği organize eden kişi Güneş Duru zaten, kendisi de sanatçı sonuçta :)

francesca mckennitt dedi ki...

Mr.E; di mi ya, benim de hoşuma gidiyor valla; o kadar çok gidilecek yer var ki tek kişi olarak yetişmek mümkün değil zaten :))

Evet haklısın da, yine de sürekli bir kargaşa tartışma ortamı olması insanları geriyor; öyle geriyor ki sokakta bile herkes kavga halinde, kime dokunsan patlıyor çok garip bir ortam oluştu. Benim tek istediğim birazcık huzur ülkemde.

francesca mckennitt dedi ki...

rosemary; evet şuanda umudumuz o yönde, bir ilköğretim okulu yapılacaktı o parayla, ilerleyen günlerde göreceğiz yapılıp yapılmadığını.

deeptone dedi ki...

biletleri hemen tükenmişti. nerden buldun beee bilet?
:)

Ahu dedi ki...

Merhabalar. Haklısınız. İyi günü yaşamayı çok bilmiyoruz galiba. Türk milleti olarak iyi günü pek yüceltmiyoruz maalesef.,

francesca mckennitt dedi ki...

deep; ben 2 gün önceden almıştım, hatta fazladan aldım da karaborsaya bile sattım :p şaka şaka yok öyle bişi tabi :) ctesi günü tükenmiş sanırım, ben cumadan aldığım için kolay buldum:)

francesca mckennitt dedi ki...

Ahu; değil mi, iyi günü ve mutlu olmayı bilmiyoruz pek milletçe.

Bolat dedi ki...

Çok şahane bir Maçka küçükçiftlik park günüydü :)

francesca mckennitt dedi ki...

Bence de, demek oradaydınız siz de/ sen de:)

Bolat dedi ki...

Evet oradaydım :)

francesca mckennitt dedi ki...

Ne hoş :)