6 Kasım 2011 Pazar

Sevgiden öte sürekli ölüm

Hemen herkesin evinde "nobel serisi" vardır. Seneler seneler önce sabah gazetesi vermişti, biriktirmeye meraklılar da almıştı. Bu seri bizim evimize girdiğinde zannımca ilkokula gidiyordum; birkaç kere okumayı denesem de bir türlü anlayamadım bu kitapları. Demek ki zamanı şimdi gelmiş.


Marquez eseri olması ve Nobel almış olması yeterince açıklayıcı olur sanırım. Ama bazen, sıkılmaya başladığınız noktalar da oluşuyor. Zira bu aslında bir öykü kitabı ama öyküler kimi zaman haddinden fazla uzatılmış.

*Puanım 7/10

34 yorum:

inanirsakolurbence dedi ki...

Aaa bizde neden yok diye hayrete düştüm şu an oysa her aile gibi biz de sabah okuruyduk evimiz ansiklopedi , tabak-çanak dolmuştu:)Heralde bizimkiler kitapları almayı unuttu , arada kupon kaçırdılar belki :D

francesca mckennitt dedi ki...

Aa hayret :) Atmışlardır belki? Çünkü ben de senelerdir okumuyordum bu seriyi :)

mine dedi ki...

Nobel ödüllü Marquez'in romanlarına bayılıyorum bu kitabını duymamıştım

inanirsakolurbence dedi ki...

Atmış olamazlar annem kitap attırmaz:) Ansiklopediler bile hala duruyor:D

francesca mckennitt dedi ki...

mine; bu çok ünlü değil zaten ama yine de nobel almış, az değil :)

francesca mckennitt dedi ki...

inanırsak; mm o zaman arada kaynamış bu kitap :) bizde de sadece bir set duruyor ansiklopedi adına, bu sonbaharda o kadar çok şey attım ki :)

inanirsakolurbence dedi ki...

Ben de atmak istiyorum ama annem izin vermiyor çaktırmadan yok etmem lazım.Az buz kitap yok ki nasıl çaktırmayacağım merak unsuru:D

Bir dolap dolusu klasik var , dil çok yabancı okunacak halde değil bi kaç kere denedim sıkıntıdan öldüm:)

francesca mckennitt dedi ki...

Hahah:D Evet sıkıyor. Biz de o okumadıklarımızı atmaya kıyamıyorduk bir sandıkta duruyordu, sonra işte kardeşim eve yerleşti falan bana bir sıkıntılar bastı tanrım yer bulamıyorum her yer eşya falan. Bir anda çıldırdım, bütün koleksiyonlarımı falan attım :) Cidden çok ferah hissediyorum şuan, şimdi yazlıktayım benzer bir operasyonu burada da yapacağım :)

inanirsakolurbence dedi ki...

Ben de annem yatarken yok ettim ettim ayaklandı mı savaşıyoruz şu bayram geçsin yok etmeyi planlıyorum evde yer kalmadı:D

Miyuki dedi ki...

ya ben bunun kitaplarını çok merak ediyorum ama daha hiç okumadım ki :(

francesca mckennitt dedi ki...

inanırsak; tahmin edebiliyorum o evin halini yaa :)

francesca mckennitt dedi ki...

miyuki; oku bence, çok güzel tespitleri & gözlemleri var :)

deeptone dedi ki...

okumaktan hiç vazgeçmiyorsun ne güzel.

bu dizi evet gittiğim çok evde görürüm. klasikler. bazılarını ben de okudum. bu amcanın iyi kitapları var. bunu da okudum ama unuttum şimdi. kırmızı pazartesi pek güzeldi.

bit palası kaldırdın.
niye ki.
:)

francesca mckennitt dedi ki...

Neden vazgeçeyim ki, en çok zevk aldığım şey okumak :) Doğrudur, okumadım ben onu.

Okuduğum kitapları yazıp taslak halinde kaydediyordum, bit palası yanlışlıkla yayınlamışım düzenleme yaparken :) Vaktim olmadığında direk taslakları yayınlıyorum, kolay oluyor :)

Bengi Özkan dedi ki...

İyi Bayramlar & Sevgiler

Bengi

francesca mckennitt dedi ki...

Size de iyi bayramlar :)

deeptone dedi ki...

bunu hiç tahmin etmemiştim.
hiç taslak olmaz bende.
yazıp yayınlıyom işte.
:)

francesca mckennitt dedi ki...

Eskiden benim de öyleydi, sonra kütüphaneden aldığım kitapları mecburen teslim etmem gerektiğinden ve yazıyı yazarken not aldığım yerlere bakmam gerektiğinden yazıp taslak olarak kaydetmeye başladım. Sonradan fikir hoşuma gitti, kitapları okudukça yazıyorum böyle. Diğerleri anlık :)

deeptone dedi ki...

yok iyi formulmuş sevdim.
:)
akıl defteri gibi.

francesca mckennitt dedi ki...

Gibi gibi :) Gözükmüyorsun şu günlerde.

deeptone dedi ki...

valla yazı yazıyorum. blog da elimden geldiğince okuyorum. ah bu tatil çok iyi geldi. dinlendim. ilginç bişi yok. iş, uyku, blog. ha bi de kitap, müzik, film filan. fırsat bulsam almancaya başlıcam. sana süpriz yapacaktım sözde. ama başlayamadım henüz. almanca ve italyanca filan işte.

yazılarım ve yorumlarımda varım işte az çok.
:)

francesca mckennitt dedi ki...

"filan" :))
yaa almancaya başlarsan bana da öğretirsin. hemen geçersin beni zaten :)

di mi bu tatil güzel geçiyor. ben de annemlerin yanına geldim, güya bir yandan da ders çalışacaktım ama hiç yanlarından ayrılasım yok, şımardım iyice :)

deeptone dedi ki...

aa hala didimdeler mi.
oh oh ne güzel.
altınkum filan.
:)
bol ingilizce konuş.
:)
ingiliz kasabası orası.
:)

francesca mckennitt dedi ki...

Evet, buradalar, organik yaşıyorlar :))
Aman insan mı kalmış. Bizim ev altınkumda değil, akbükle didim arasında bir yerde; ıssız alan yani. Şuan birkaç kilometrekarelik bir alanda tek aile olarak yaşıyoruz, herkes kışlık evlerine göçmüş :)

deeptone dedi ki...

organik yaşam.
:)
akbük didim arası anladım.
o yolda lunapark ve sona bi otel var sona da parlementerler sitesi, sonra akbüke gidiyo galiba, evet. o siteye gelirim hep, arkadaşların ailelerinin evlerine.

ıssızlık iyidir. iyi dinlenirsin işte.
dönüşte sınavlar olmalı.
bırrrr.
:)

francesca mckennitt dedi ki...

Heh işte parlementerlere falan gelmeden tek tük siteler var ya :) Güzelmiş, biliyorsun demek buraları.

Üff sorma gitsin, çok bunaltıyor.

Adsız dedi ki...

Evinizde bulunan en tozlu kitap herhalde,nitekim kendisinin tarihi bir hayli eski.

francesca mckennitt dedi ki...

Bizim evdeki kitapları okumuyorsun diye, ben okuduğumda laf atma Ergüncüm :D yorumu okuyan biri ciddi olduğunu zannedecek.

deeptone dedi ki...

mimin var bende.

francesca mckennitt dedi ki...

özgürlük mavisi ha :) yaparım yarın o zaman :)

inanirsakolurbence dedi ki...

Benden de bi mim geldi:D

francesca mckennitt dedi ki...

Dört bir yandan vuruyorsunuz beni :))

Adsız dedi ki...

Benim neredeyse bir oda kitabım var içlerinden maksim gorginin ana kitabı ve halide Edip in ateşten gömlek hariç tüm hepsini okudum nedense bu iki kitabı defalarca başlamama rağmen bir türlü bitiremedim neredeyse lanetli olduklarını düşünmeye başlayacağım her neyse üzerine yetmedi şimdide internetten güncel romanları okuyorum birde bu arada hiç kitap atmadım ve atmayıda düşünmüyorum aksine bir oda hatta bir kaç oda kitabı daha sahiplenip bağrıma basabilirim. İnanın bana her ne olursa olsun ister ciltlerce ansiklopedi ister roman isterse bir takvim yaprağı yada hor görülerek buruşturulup atılan bir parça gazete her biri size bambaşka kapılar açar çoğu zaman... Yazarın dediği gibi bir arkadaşım vardı kitap alacak parası olmadığı için kitapçı raflarında saatlerce gizli gizli kitap okuyan kitaplarınızın kıymetini bilin eğer ki size bıkkınlık veriyorsa onları kirli çöp yığınlarına karıştırmak yerine okumaya aç genç beyinlerin kucağına bırakın seve seve sahipleneceklerdir unutmayın...

francesca mckennitt dedi ki...

Adsız merhaba; tesekkur ederim ne guzel uzun uzun yazmıssınız :) Sanıyorum ben de birkaç oda dolusu kitabı daha bağrıma basarım... En büyük hayallerimden biri evimde kocaman bir kütüphane olması. Umarım bir gün gerçek olur :) Sevgiler...